×
×
جدیدترین‌‌ها

همزمان با برگزاری اجلاس بروکسل؛
آمریکا: وقت تغییر راهبرد ناتو در قبال روسیه و چین است!

  • کد نوشته: 10797
  • خرداد 24, 1400
  • مشاور امنیت ملی کاخ سفید می گوید راهبرد فعلی ناتو بیشتر روی رابطه با روسیه متمرکز است؛ حال آنکه در راهبرد جدید، به نوع رابطه با چین نیز پرداخته خواهد شد.
    آمریکا: وقت تغییر راهبرد ناتو در قبال روسیه و چین است!

    به گزارش نخست نیوز به نقل از اسپوتنیک، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در آستانه برگزاری نشست سران ناتو که در بروکسل برگزار می شود؛ در جمع خبرنگاران مدعی شد: «آنچه به عنوان نتیجه این اجلاس خواهیم دید تعهد به روند یک مفهوم راهبردی جدید است که نتیجه اش در اجلاس سران ناتو در سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد.

    وی با بیان این مطلب افزود: استراتژی قبلی در سال ۲۰۱۰ تدوین شده بود که در آن و همچنین در موارد دیگر، به روسیه به عنوان «شریک سازنده» اشاره شده و اصلاً صحبتی از چین به میان نیامده بود. بنابراین، زمان به روز رسانی این مفهوم راهبردی برای ناتو فرا رسیده است و رئیس جمهور (بایدن) در این باره با متحدان و شرکای ما در این اجلاس گفتگو خواهد کرد».

    پیشتر، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرده بود که ناتو قرار است با در نظر گرفتن روسیه و چین، اصلاحاتی در سیاست های راهبردی اش انجام دهد.

    به گزارش نخست نیوز ، صحبت از این تغییر رویکرد زمانی صورت می گیرد که غرب از اتحاد فزاینده میان روسیه و چین دچار هراس شده است.

    پیشتر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پایان سال ۲۰۱۹، در یک مصاحبه اختصاصی با یکی از رسانه های چین گفته بود: تشکیل یک اتحاد میان مسکو و پکن کاملاً امکان پذیر است.

    مقامات چینی نیز بارها اعلام کرده اند که همکاری های پکن- مسکو هیچ محدودیت، مرز و یا ممنوعیتی ندارد.

    چندی پیش «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در خصوص تنش های نظامی-سیاسی و کانون های درگیری احتمالی در آینده نزدیک، مدعی شد: ناتو افزایش همکاری های راهبردی روسیه را با نگرانی رصد می کند.

    ینس استولتنبرگ، مفهوم استراتژیک ۲۰۳۰ در ناتو را برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ مطرح کرد و این مفهوم قرار است که محور اصلی گفتگوهای رهبران کشورهای عضو در نشست روز دوشنبه باشد.

    اجلاس سران ناتو در شهر بروکسل پایتخت بلژیک از امروز آغاز می شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *