×
×
جدیدترین‌‌ها

گفتگو با استاد جوان دانشگاه،
بانگ قرآن نوای آرام‌بخش زندگی من است

  • کد نوشته: 103433
  • مرداد 5, 1403
  • محمدحسین احمدی متولد 1367 در خطّه‌ سرسبز شمال و دانش‌آموخته‌ رشته هماتولوژی آزمایشگاهی و علوم انتقال خون، یکی از جوان‏ترین اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که علاوه بر کار تدریس در زمینه‌ی رشته تخصصی خود، فعالیت‏های فرهنگی و قرآنی را هم دنبال می‏کند و از این رهگذر، رتبه‌های قرآنی متعددی را نیز کسب نموده است.
    بانگ قرآن نوای آرام‌بخش زندگی من است

    به گزارش نخست نیوز، مجید اعلمی :به اعتقاد این استاد و محقق جوان، دوران دانشجویی یک ظرفیت زمانی بالقوه است تا دانشجویان با شرکت در جشنواره‌ها و مسابقات مختلف، ظرفیت‌ها و استعدادهای خود را کشف کنند. تاکید بر تک‌بعدی نبودن و پرداختن به فعالیت‏های غیرعلمی ازجمله؛ ورزش، فعالیت‏های هنری، فرهنگی و …. در دوره دانشجویی توصیه مهم ایشان به دانشجویان است که انجام آن را سبب ایجاد انگیزه و اعتمادبه‌نفس در فرد برای ادامه مسیر زندگی می‌داند.

    دکتر احمدی که از سال 1399 به‌عنوان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، فعالیت‌های آموزشی خود را در این مجموعه آغاز کرده، سال گذشته در جشنواره شهید مطهری از سوی دانشکده علوم پیراپزشکی و توانبخشی به‌عنوان استاد آموزشی برتر معرفی شد. به همین بهانه سایت خبری وبدا گفتگویی با این استاد جوان داشته است که در ادامه می‌خوانید:

    نخست: لطفا خود را برای مخاطبان این گفتگو معرفی و بیوگرافی مختصری از سال‌های تحصیل در سطوح مختلف عنوان بفرمایید؟

    من دکتر محمدحسین احمدی هستم، متولد سال 1367 در شهرستان بهشهر ( استان مازندران )، استادیار گروه علوم آزمایشگاهی دانشکده علوم پیراپزشکی و توان‌بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد. دوران تحصیل تا مقطع دیپلم را در زادگاهم گذراندم و پس از پذیرش در دانشگاه، دوره کارشناسی علوم آزمایشگاهی را در دانشگاه علوم پزشکی بابل و دانشگاه علوم پزشکی مشهد سپری کردم، همچنین مقطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی را به توفیق الهی در رشته خون‌شناسی(هماتولوژی) آزمایشگاهی و بانک خون در موسسه علمی پژوهشی سازمان انتقال خون تهران به پایان رساندم و در سال 1399 به‌عنوان عضو هیات علمی جذب دانشگاه علوم پزشکی مشهد شدم، در حال حاضر حدود چهار سال است که در گروه علوم آزمایشگاهی مشغول فعالیت در حوزه آموزش و پژوهش  هستم.

    نخست: چرا رشته علوم آزمایشگاهی را برای تحصیل در دانشگاه انتخاب کردید؟

    برای پاسخ به این سوال اجازه می‌خواهم که ابتدا ذکر یادی داشته باشم از مرحوم دکتر صادقیان، استاد فرهیخته علم و اخلاق دانشگاه علوم پزشکی مشهد که متخصص و بنیان‌گذار علوم آزمایشگاهی در این کلان‌شهر مذهبی بودند. اما در پاسخ به سوال شما باید عرض کنم که زمینه تحقیقات و تنوع در این رشته بسیار زیاد است و بنده از ابتدا علاقه‌ی خاصی به رشته‌های پیرامون پزشکی داشتم. به همین دلیل و به لطف پروردگار رشته علوم آزمایشگاهی را انتخاب کردم و تمام تلاشم را می‌کنم که در این رشته، تمام دانستنی‌ها و دانش‌هایی را که به دست آوردم را به دانشجویان منتقل کنم تا بتوانند در سیستم سلامت تاثیرگذار باشند و نقش خودشان را به‌درستی ایفا بکنند.

    نخست: اعضای خانواده شما هم در زمینه‌ها و رشته‌های علوم پزشکی مشغول به فعالیت هستند؟

    تا حدودی بله… پدرم در زمینه ی بهداشت تحصیلات دارد و هم‌اکنون  بازنشسته شده است، مادرم، خانه‌دار هستند و خواهرانم یکی فیزیوتراپ و دیگری پزشک می‌باشد.

    نخست: مطلع شدیم که به‌عنوان استاد برتر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد معرفی‌شده‌اید، لطفا توضیحاتی ارایه نمایید؟

    سال گذشته در جشنواره شهید مطهری از طرف دانشکده علوم پیراپزشکی و توانبخشی به‌عنوان استاد آموزشی برتر معرفی شدم. همان‌طور که می‌دانید جشنواره شهید مطهری، برند جشنواره‌های آموزشی سراسر کشور است. امیدوارم در حوزه آموزش بتوانم در آینده مثمر ثمر باشم و به جامعه خدمت کنم.

    نخست: از فعالیت‌های قرآنی خود در دوران زندگی‌تان هم توضیحاتی بفرمایید؟

    بنده از زمان کودکی و دوره تحصیلات ابتدایی، علاقه‌مند به حوزه علوم قرآنی بودم و در مدرسه به‌عنوان قاری، قرآن تلاوت می‌کردم، همین‌طور در مقطع متوسطه اول و دوم در این فضا توفیق خدمت داشتم. قرآن در میان تمامی متون مقدس و کتاب‌های آسمانی، مقامی یگانه و ممتاز دارد، دین شناسان و قرآن‌پژوهان جملگی بر این حقیقت والا معترفند.

    نخست: چه رتبه‌های قرآنی را در طول این سال‌ها کسب کرده‌اید؟

    دوران دانشجویی در مسابقات قرآن وزارت بهداشت فعالیت داشتم و در جشنواره‌های وزارت بهداشت  و در مسابقات قرآنی –فرهنگی شرکت می‌کردم. در کنار کارهای آموزشی –پژوهشی سعی داشتم از فضای قرآنی فاصله نگیرم. در بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآنی هدهد وزارت بهداشت در کل کشور، که به میزبانی دانشگاه مشهد و در سطح خیلی بالا برگزار شد هم به توفیق الهی  توانستم در بخش آوایی، در رشته مناجات خوانی و در بخش اساتید رتبه اول را کسب کنم. در رشته ترتیل قرآن هم در سال‌های پیش شرکت نمودم و توانستم حایز رتبه شوم.

     

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *