×
×
جدیدترین‌‌ها

اسب زین کرده ؟!

  • کد نوشته: 103384
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
  • استاد دانشگاه صنعتی شریف در پی ترور نافرجام دونالد ترامپ، تکلیف انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که ۱۰۰ روز آینده برگزار خواهد شد تقریباَ مشخص‌شده و آنچه نباید می‌شد! کنگره ملی حزب جمهوری‌خواه رسما ترامپ را به‌عنوان نامزد خود معرفی کرد و وی سوار بر اسب زین کرده به‌پیش می‌تازد.
    اسب زین کرده ؟!

    به گزارش نخست نیوز، دکتر هاشم اورعی_در این کنگره دونالد ترامپ جی. دی ونس سناتور ۴۰ ساله ایالت اوهایو را به عنوان معاون خود معرفی کرد و سناتور ونس در نطق خود با شدیدترین حملات خواهان برخورد قاطع با جمهوری اسلامی شد. اغلب سخنرانان در این کنگره از جمله خانم نیکی هیلی، سناتور تد کروز نیز که انتظاچور می رود در دولت ترامپ سمتهای مهمی از جمله وزیر امور خارجه و شورای امنیت ملی را عهده دار باشند، شاه بیت سخنان خود را حمله به جمهوری اسلامی قرار دادند. از طرف دیگر اتحادیه اروپا با تمدید تحریمها علیه جمهوری اسلامی به دونالد ترامپ پیام داد که در رابطه با ایران پشت سر وی قرار دارد.

    در منطقه نیز در حوزه اقتصاد خبر رسید که غول خودروی برقی چین BYD با یک میلیارد دلار سرمایه گذاری اقدام به ساخت کارخانه تولید خودروی برقی در ترکیه کرده و شرکت چینی انرژی انویژن طی تفاهم نامه ای با صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان قرار است کارخانه ای برای تولید تجهیزات توربین های بادی ایجاد کند به‌طوری‌که تا سال ۲۰۳۰، ۷۵ درصد از تجهیزات در این کشور تولید خواهد شد. البته در این میان ما هنوز پس از چند دهه دل به سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی برای ساخت یک قطعه از اتوبان تهران- شمال، قطار برقی تهران- مشهد و بسیاری پروژه‌های زیر بنایی دیگر خوش کرده‌ایم.

    ازآنجاکه در این روزهای پس از انتخابات صحبت از اسب زین کرده شده است بد نیست به‌عنوان نمونه نگاهی به وضعیت برق کشور بیاندازیم. دولت به دلیل گرمای هوا ۱۳ استان را در پنجشنبه ۲۱ تیر تعطیل کرد. قطعاً در زمستان هم‌چنین اتفاقی به دلیل برودت هوا روی خواهد داد. گذشته از مشکلات مردم ناشی از قطعی برق، خطر بزرگی که اقتصاد ملی را به چالش جدی کشیده تعطیلی صنایع کشور است. تابستان جاری تعطیلی صنایع عمومی از یک روزبه دو روز و ساعات قطعی از زمان اوج مصرف به‌کل ۲۴ ساعت افزایش‌یافته و صنایع انرژی بر عملاً به تعطیلی کشانده شده‌اند. در چنین شرایطی چطور می‌توان انتظار رشد اقتصادی داشت؟

     

     

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *