×
×

برگزاری دوازدهمین سوگواره کشوری “پریسکه‌های فاطمی”

  • کد نوشته: 86526
  • آذر 17, 1402
  • به گزارش نخست هنری ،همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا( س)، دوازدهمین سوگواره پریسکه‌های فاطمی برگزار می‌شود
    برگزاری دوازدهمین سوگواره کشوری “پریسکه‌های فاطمی”

    نخست نیوز:سرور هادیان _ پدر شعر پریسکه گفت : ترسیم شجاعت و شهادت حضرت فاطمه ( س) در مسیر دفاع از ولایت را اولین هدف برگزاری سالانه‌ی این سوگواره کشوری برشمرد.

    “علیرضا بهرهی” افزود: آموزش و گسترش نحوه سرودن شعر آیینی در میان شاعران جوان به ویژه شعرای نو پرداز را دیگر هدف برگزاری این سوگواره است و به  دلیل تاثیر فراوانی که هنر شعر به‌خصوص شعر پریسکه در ترغیب افراد و ترویج فرهنگ و سیره حضرت فاطمه (س) دارد از بدو  بنیان شعر پریسکه به‌صورت مداوم و سالانه با همکاری شاعران پریسکه سرای داخل و خارج کشور و علاقه‌مندان  به این بانوی تاثیر گذار عالم اسلام ،این سوگواره‌ها  برگزار می‌شود .

    دبیر دوازدهمین سوگواره ملی پریسکه‌های فاطمی ،ضمن اشاره به برگزاری موفق سوگواره‌های قبلی پریسکه های فاطمی بیان داشت : گرچه استقبال شاعران از این سوگواره ها طی سالهای برگزاری متفاوت بوده است اما در برخی از سالها استقبال شعرا بسیار چشمگیر بوده است .

    بهرهی ضمن اشاره به شرکت چندین  تن از شعرای اهل سنت در سوگواره پریسکه های فاطمی تصریح کرد: در برخی از سوگواره‌ها چندین تن از شعرای بزرگوار اهل سنت نیز پریسکه هایی را در بیان منزلت یا شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) به سوگواره ارسال کرده‌اند .

    وی در پایان خاطرنشان ساخت  : به نفرات اول تا سوم این سوگواره که موفق به خلق آثاری بر اساس نوآوری، کشف محتوا و ساختار سلامت شعری شوند، جوایز ارزنده‌ای به همراه لوح تقدیر ویژه سوگواره اهدا خواهد شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *