×
×
جدیدترین‌‌ها

تاکید مهندس حمیدی برآموزش ضمن خدمت،
دانشگاه ها ازتکنولوژی روز فاصله دارند

  • کد نوشته: 98123
  • اردیبهشت 20, 1403
  • در اولین جلسه منابع انسانی باعنوان "پیداکردن‌ یک کارمند خوب" که به همت  خانه صمت جوانان خراسان رضوی وکانون  کارآفرینی استان  به دعوت اداره کل تعاون کار واموراجتماعی خراسان رضوی  وباحضور آقای بابایی مدیرکل  برگزار گردید، ابتدا خانم دکتر سولماز الهامی ضمن اشاره وتاکید  به توسعه تفکر شایسته وبه روز منابع انسانی از تحول در نگرش مدیران نسبت به کارکنان سازمان ونقش و استعداد آن‌ها سخن گفته و سوال‌های کلیدی و راهکارهای جدید دراین خصوص مطرح و بر حفظ کرامت انسانی کارمندان تاکید نمود .
    دانشگاه ها ازتکنولوژی روز فاصله دارند

    نخست نیوز، زهره غلامیان_در ادامه آقای بابایی ضمن  اشاره به تقارن روز کارگر امسال با روز معلم آن را به فال نیک گرفته و به سخنان اخیر رهبری در جلسه ویژه روز کارگر در خصوص حفظ منابع انسانی،امنیت شغلی مسکن، بیمه و افزایش بهره‌وری متناسب با افزایش مهارت‌های نیروی کار تاکید کرد. وی افزود در جنگ اقتصادی تحمیلی که به‌اندازه ۸ سال جنگ نظامی تحمیلی باید موردتوجه قرارگیرد تمام ارگان‌ها ؛ سازمان‌ها مدیران  و مردم می‌بایست  بسیج شده از کارگران و به‌ویژه کارآفرینان که فرزندان غیور و سربازان خط مقدم این جنگ هستند با نگاه اسلامی ایرانی و ارزش‌آفرینی و آموزش صحیح و مداوم حمایت نماییم .

    در ادامه روشنک عضو هیات رییسه اتاق بازگانی اضافه کرد در حوزه کارآفرینی توجه به پیچیدگی‌های منابع انسانی بسیار مهم بوده ومی بایست تفاوت‌های حیطه کارآفرینی و کارگری باارزش کارآفرینی مورد توجه ویژه قرارگیرد و از اینکه شرکت‌های رقیب کارمندان آموزش‌دیده‌ای راکه سازمان‌ها سال‌ها هزینه  و وقت برای تربیت و آموزش آن‌ها صرف کرده  ؛ جذب وازسیستم جدامی کنند انتقاد نمود وآن را کاری غیراخلاقی عنوان کرد که با آموزه‌های دینی وفرهنگی ما هیچ سنخیتی ندارد.

    در ادامه آقایان سقا رضوی و مهندس حمیدی بعنوان‌دو کارآفرین برتر تجربیات و نقطه نظرات خودرا در خصوص منابع انسانی و کارمند خوب ابراز داشتند .

    ابتدا سقا رضوی بر لزوم  به‌کارگیری مشاورین کارآزموده درسازمانها به‌صورت مداوم و اجرای صحیح ازطرح و نظرها تاکید و اشاره کرد که پایشگری درجهت بهبود مستمر  باید از صفر تاصد تمامی کارکنان و مدیران یک سازمان را دربرگیرد همچنین ضمن اشاره به برند کارفرمایی گفت  اگر مدیران خودشان رابه جای کارگر و کارمند قرار دهند به خود اجازه  هر رفتار و عملی را با آن‌ها نمی‌دهند و به انسان نگاه ربات محور نخواهند داشت.

    مهندس حمیدی هم‌ ضمن بیان تجربیات خود وداشتن حدود ۱۸۰۰ نیرو درمجموعه های خود ۸۰ درصد کارکنان را پدربزرگ‌ها؛ فرزندان و نوه‌های آن‌ها تشکیل می‌دهند سه نسل با عشق و علاقه درکار ماندگار شدند و سازمان‌ها هستند که کارمند خوب تربیت آن‌ها را ماندگارمی کنند .

    وی افزود سیستم آموزشی دانشگاهی به علم و تکنولوژی وفن آوری روز فاصله دارد لذا سازمان‌ها کارخانه‌ها می‌بایست برآموزش ضمن خدمت و بازآموزی مداوم  توجه بیشتری داشته باشند و کارمندان رادرتمام مرحله و مسایل سازمان به‌روز و آگاه کنند .

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *