×
×
جدیدترین‌‌ها

جهش تولید با مشارکت مردم ضرورت دارد

  • کد نوشته: 98127
  • اردیبهشت 20, 1403
  • در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور صبح (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. مساله تولید موضوعی است که رهبر انقلاب در نام‌گذاری سال‌های گذشته نیز به آن اشاره داشته‌اند، شعار سال ۱۴۰۳ اما با تاکید بر نقش مردم در تولید همراه شده است.
    جهش تولید با مشارکت مردم ضرورت دارد

    نخست نیوز، سید معین امامی میبدی_حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار امروز کارگران نیز کاهش مشکلات اقتصادی کشور را درگرو تحقق مشارکت مردم در اقتصاد دانستند و فرمودند: «تحقق شعار امسال بر اساس نظر کارشناسان و صاحب‌نظران، نیازمند مشارکت مردم است که در این صورت، مشکلات کاهش می‌یابد و با تقویت اقتصاد کشور، دست کارگر هم پر می‌شود.»

    رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات نوروزی سال ۱۳۹۶ تکیه‌بر تولید داخلی را به‌عنوان توصیه و مطالبه خود ذکر کردند و همچنین بیان داشتند: «اساس کار فعلا برای این برهه‌ی از اقتصاد کشور، مساله‌ی تولید ملی و تولید داخلی است. این‌یک کلید‌واژه است، سرفصل‌های متعددی از این مساله ناشی می‌شود.» همچنین در نام‌گذاری سال۱۳۹۷ حمایت از کالای ایرانی را مهم‌ترین عامل تحقق اقتصاد مقاومتی دانستند و متذکر شدند که اگر تولید ملی شتاب بگیرد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

    در جای دیگر از تولید داخلی به‌عنوان ستون فقرات اقتصاد مقاومتی یاد کردند و این خود دلیلی دیگر بر اهمیت راهبردی موضوع تولید ملی و ارتباط آن با اقتصاد مقاومتی و پیشرفت کشور است.

    از دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی کالای ایرانی یعنی محصول نهایی کار و سرمایه و فعالیت اقتصادی و ذهن و ابتکار و همه‌چیز. سرمایه‌گذار با سرمایه خود، کارگر باکار خود، طراح با ذهن خود و بادانش خود، این‌ها همه تلاش می‌کنند و محصول کار آن‌ها می‌شود کالای ایرانی.

    به‌طورکلی تولید عبارت است از هر پدیده‌ای که بعد از گذشتن از فرآیند تولید و تبدیل مواد خام به تولید نهایی، جهت بازار داخلی یا خارجی، باهدف توجه به آگاهی بازار، تحصیل سود، ادامه فعالیت شرکت و مصرف مشتری‌ها عرضه می‌شود و ارایه آن می‌تواند نیاز مصرف‌کنندگان و بازار را برطرف نماید.

    در کل می‌توان بیان داشت که افزایش تولید در بلندمدت کاهش تورم و خروج از رکود را در پی خواهد داشت . بازارها رونق خواهند گرفت و نرخ اشتغال افزایش می‌یابد. ضمن اینکه رشد اقتصادی نیز رابطه مستقیمی با افزایش تولید و درآمد سرانه ملی داشته و همه این موارد نمایانگر رشد و شکوفایی اقتصاد کشور خواهند بود.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *