×
×
جدیدترین‌‌ها

پلمپ بی رویه چرا؟

  • کد نوشته: 98101
  • اردیبهشت 20, 1403
  • نخست نیوز، سعید کوشافر_به‌عنوان یک خبرنگار با ۳ دهه سابقه کاری، هیچ زمانی را سراغ ندارم که این تعداد پلمپ واحد‌های صنفی در یک مدت محدود صورت گرفته باشد . تا همین چند سال قبل پلمپ یک واحد صنفی مراحل زمان بری داشت و باید حتی اتهام بزرگ متوجه کسبه می‌شد . در آن زمان، […]

    پلمپ بی رویه چرا؟

    نخست نیوز، سعید کوشافر_به‌عنوان یک خبرنگار با ۳ دهه سابقه کاری، هیچ زمانی را سراغ ندارم که این تعداد پلمپ واحد‌های صنفی در یک مدت محدود صورت گرفته باشد .

    تا همین چند سال قبل پلمپ یک واحد صنفی مراحل زمان بری داشت و باید حتی اتهام بزرگ متوجه کسبه می‌شد . در آن زمان، اگر یک واحد صنفی اقدام به گران‌فروشی کم‌فروشی یا تخلف صنفی مرتبط با مردم می‌کرد و باعث تضییع حق‌وحقوق مردم می‌شد، مقام‌های مسوول اقدام به پلمپ می‌کردند. گاهی هم نوع مختلف در پرده‌ای که بر سر در مغازه نصب می‌شد، درج می‌گردید. این نوع برخورد تاثیر گذار بود، هم برای مردم که متوجه می‌شدند حواس مسوولان به‌حق و حقوق مردم هست و هم برای اصناف که درمی‌یافتند، اگر قانون نظام صنفی را رعایت نکنند آبروی صنفی آن‌ها درخطر قرار خواهد گرفت.

    اما این روزها، اگرچه دلایل متنوعی برای پلمپ کسبه عنوان می‌شود، اما چون عمده آن‌ها به دلیل عدم رعایت حجاب مشتریان است، دیگر این تنبیه و مجازات کارآیی خود را ندارد. حتی اگر واحد صنفی گران‌فروشی، کم‌فروشی یا هر تخلف دیگری داشته باشد، خیلی راحت پشت مساله حجاب منحض شده و با این بهانه مشتری حجاب را رعایت نکرده و مشکل از واحد صنفی نیست، تخلفات خود را منحض می‌کند. به‌نوعی می‌توان گفت که پلمپ کردن واحد صنفی لوث شده و نه‌تنها مجازات محسوب نمی‌شود بلکه از فرد مختلف قهرمان مردمی می‌سازد.

    بنابراین بهتر است مسوولان اماکن نیروی انتظامی و اصناف بار دیگر اقدام به بررسی روند پلمپ کسبه بپردازد و بدانند که این مجازات علاوه بر این‌که در شرایط اقتصادی فعلی ، باعث بیکاری تعداد زیادی از سرپرستان خانوار و گرایش آن‌ها به آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌کند، باعث می‌شود تا بازدارندگی لازم را نداشته باشد و متصدی واحد صنفی‌تری از پلمپ شدن نداشته باشد.

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *