×
×
جدیدترین‌‌ها

گفت و گو با بانوی قهرمان ووشو جهان و آسیا گلایه کرد:
نبود سالن تمرین درحاشیه شهر

  • کد نوشته: 94026
  • اسفند 17, 1402
  • ورزش ووشو به‌ عنوان یکی از ورزش‌های رزمی چین می‌باشد که امروزه در بسیاری از کشورهای جهان به‌عنوان یک‌ رشته پرطرفدار شناخته می‌شود.
    نبود سالن تمرین درحاشیه شهر

    نخست نیوز، مریم هنرمند_ این ورزش دارای سبک‌ها و تکنیک‌های خاصی است که باعث خواهد شد شیوه مبارزه و اجرای حرکات ووشو کاران در هر سبکی متفاوت باشد. هدف اصلی حرکات رزمی در ووشو سلامتی جسم، روح و دفاع شخصی  است.

    به‌صورت کلی مسابقات Wushu در 2 سبک ساندا و تالو در جهان برگزار می‌شود. در همین راستا با توجه به رشد و توسعه این رشته ورزشی در مشهد مقدس به خصوص در بین بانوان به سراغ یکی از قهرمانان و مدال آوران بانوان این رشته ورزشی رفتیم و از کم و کیف ووشو سوال کردیم که می خوانیم.

    سپیده شاکریان بانوی ووشو کار مشهدی از 7سالگی به عضویت تیم ملی نونهالان درآمد و بیش از 18 سال است که در ترکیب تیم ملی در رده های سنی نونهالان،نوجوانان،جوانان و بزرگسالان در این رشته و در سبک ووشو نن چوان (تالو)فعالیت می کند. وی مربی و داور رسمی فدراسیون ووشو ،مربی و داور رسمی فدراسیون ژیمناستیک ،کارشناس علوم ورزشی از دانشگاه الزهرا تهران و دانشجوی ارشد علوم ورزشی را در کارنامه دارد.وی هم اکنون به عنوان مربی ژیمناستیک،ووشو و فیتنس  به کشف استعدادها و پرورش نسل جوان می پردازد و با توجه به دوری 2 ساله از مسابقات مصمم است که بار دیگر در مسابقات قهرمانی رده سنی بزرگسالان شرکت کند. شاکریان درباره مربیانش می گوید: اولین مربیان هادی غمخوار و زهره قرایی بودند و در تیم های ملی علاوه بر 2 مربی چینی، مریم معماری بود که جا دارد از همه این مربیان که سبب رشد و نمو و کسب عناوین قهرمانی من شدند تقدیر و تشکر کنم. وی درباره حمایت روسای هیات ووشو خراسان رضوی گفت:  بعد از کسب مدال های رنگارنگ جهانی،آسیایی و ملی مورد تقدیر و قدردانی  وحمایت می شدیم اما بعد از گذشت این زمان دیگر سراغ ما نیامدند و با هزینه شخصی ووشو را ادامه دادیم بارها به دلیل دوری مسافت منزل با خانه ووشو که در مجموعه کوثر قاسم آباد واقع است از مزایای بسیاری محروم شدیم . وی به کسب  افتخارات و عناوین قهرمانی در سطح جهانی ،آسیایی و ملی اشاره و گفت: کسب یک مدال طلا و 2 برنز در مسابقات جوانان آسیا شانگهای چین-2011،کسب یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز در چهارمین دوره رقابتهای جوانان جهان ماکائو-2012،برنز هفتمین دوره رقابتهای آسیایی جوانان فیلیپین – 2013،کسب دو مدال نقره و یک برنز در مسابقات جوانان آسیا 2015 چین،کسب مدال طلای کاپ ۲۰۱۹ بزرگسالان ،۱۳ سال پیاپی نفر اول و قهرمان کشور مربی و داور رسمی فدراسیون ووشو ادامه می دهد: بزرگترین مشکل ما در حاشیه شهر مشهد نداشتن سالن تمرین برای استعدادهایی است که اگر زیر چتر حمایتی مسوولان قرار بگیرند می توانند وزنه قهرمانی در سطح کشور و تیم ملی باشند. وی ادامه داد: از زمانی که دکتر رستگار ریاست هیات را برعهده گرفته اند خوشبختانه مسیر برای بازگشت مدال آوران و قهرمانان گذشته ووشو خراسان رضوی  باز شده و هیات رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته است . شاکریان در خصوص مشکلاتش می گوید: بزرگترین مشکل ما در حاشیه شهر مشهد کمبود سالن ورزشی برای تمرین و استعداد پروری است البته دکتر رستگار در این خصوص قول هایی دادند اما هنوز عملیاتی نشده است.

    مربی تیم ووشو  بانوان خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد:برای نخستین بار به عنوان سرمربی تیم ووشو بانوان بهمن پارس به مسابقات  لیگ جوانان کشوری به میزبانی تهران اعزام شدم که در این رقابت ها موفق به کسب  مقام نایب قهرمانی شدیم. حامی مالی این رقابت ها پدر یکی از  قهرمانان استان بود که جا دارد همین جا از بهمن نعمتی، این حامی ورزش دوست که معتقد است اگر یک نفر از سطح استان را پرورش و راهی تیم ملی کنیم یک موفقیت بزرگ در جلوگیری از آسیب های اجتماعی است،تقدیر و قدر دانی کنم. وی در باره جایگاه ووشو در کشور گفت: ووشو مشهد در گذشته نام آوران زیادی در تیم ملی داشت اما با عدم حمایت مسوولان وقت جایگاه خود را از دست داد و هم اکنون اصفهان یکه تازی می کند اما امیدواریم بار دیگر با رویکرد مثبت ریاست هیات، به جایگاه و سکوی اولیه بازگردیم. درباره سبک های ووشو که در کشورمان اجرا می شود توضیح دهید ؟ ووشو به دو بخش تالو و ساندا تقسیم می شود که سبک های متفاوتی در هر دو بخش وجود دارد و تالو علاوه بر فرم های دست شامل فرم های با سلاح نظیر شمشیر و چوب و نیزه هم میباشد. کلام آخر: و تشکر ویژه دارم از مادر نازنینم که همیشه و همه جا همراه و حامی من بوده و هیچ وقت حمایتش رو از من دریغ نکرده است.

    برچسب ها حاشیه شهر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *