×
×
جدیدترین‌‌ها

بیمارستان ناظران مشهد پیشرو در درمان سرطان

  • کد نوشته: 91190
  • بهمن 8, 1402
  • رییس بیمارستان ناظران مشهد در نشست خبری هفته ملی پیشگیری از سرطان که با حضور اصحاب اصحاب رسانه برگزار شد.
    بیمارستان ناظران مشهد پیشرو در درمان سرطان

    نخست نیوز، مجید خروشی-  وی گفت: سرطان خوشنام نیست و باید این اطلاع رسانی صورت بگیرید سرطان در مرحله اولیه فقط یک بیماری است که باید به موقع شناسایی و درمان شود. آل داوود افزود: ازمایش،تست و چکاب باید در جامعه نهادینه شود و تمام اقشار جامعه از ۵۰سال به بعد در مراکز خدمات درمانی به صورت رایگان معاینه شوند و روند غربالگری و پیشگیری راهکاری مناسب در جهت رفع و کنترل سرطان در جامعه در دستور کار قرار گیرد.

    آل داوود با تاکید بر روزشمار هفته پیشگیری از سرطان گفت: هفته پیشگیری از سرطان از ۸بهمن ماه تا ۱۵بهمن به مدت یک هفته با انجام برنامه های متنوع و گوناگون از جمله: پیشگیری از سرطان با شیوه زندگی سالم،پیشگیری از سرطان با محیط سالم،سرطان پ اهمیت تشخیص زود هنگام ،سرطان و بهبودکیفیت زندگی بیماران و خانواده ها،سرطان و جایگاه نهادهای دولتی و حاکمیتی،سرطان و نقش زنان و خانواده در مدیریت آن،سرطان و نقش سازمانهای مردم نهاد و خیریه و مدیریت سرطان در کودکان و جوانان در سراسر کشور اجرا می شود. آل داود به امکانات و بخش های مختلف بیمارستان ناظران اشاره و تاکید کرد تجهیزات و امکانات پیشرفته بیمارستان ناظران در سطح استان بی نظیر است .درمانگاه عمومی،ازمایشگاه،تزریقات،داروخانه،ام.ار.ای،سی تی اسکن،رادیولوژی،ماموگرافی،کلینیک ژچزخم،سونوگرافی،شیمی درمانی،کلینیک مامایی،واحد آموزش بیماران،خدمات مشاوره و روانشناسی، آسایشگاه بیماران با اسکلت و تغذیه رایگان،فلوروسکوپی، اندوسکوپی،کولونوسکوپی ،پزشکی هسته ای و رادیو تراپی در بیمارستان ناظران برای بیماران متقاضی درمان انجام و همچنین اورژانس ۲۴ساعته در خدمت شهروندان است. وی خواستار همراهی مردم در جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری های صعب الاعلاج شد و گفت: بهترین پزشک و معالج خود انسان است که می تواند به بهبود وضعیت سلامت خود و جامعه کمک کند. وی به روند رو به رشد استفاده سیگار در میان اقشار مختلف جامعه شد و تصریح کرد: سیگار نقش بزرگی در کاهش سلامت و ابتلا به سرطان دارد که امیدواریم جوانان ما به اهمیت این موضوع قبل از ابتلا به بیماری خاص که ناشی از مصرف دخانیات (غیر استاندارد و آلوده به مواد صنعتی) است پی ببرند و جان خود و عزیزانشان را به خطر نیاندازند. وی به نقش و اهمیت پیشگیری قبل از درمان اشاره و تاکید کرد: پیشگیری هزینه بسیار کمی دارد اما درمان با توجه به افزایش بهای دارو و کمیاب بودن به مراقبت هزینه ای بالاتری را طلب می کند و با توجه به عدم حمایت سازمانهای بیمه و دستگاه های مرتبط ضروری است بیشتر به فکر پیشگیری و غربالگری باشیم چرا که برخی از بیماری های سرطانی علائم ویژه و خاصی ندارند پس باید با مراجعه به مراکز سلامت در خصوص صحت و سلامتی خود اطمینان پیدا کنیم.

    وی در باره تجهیزات و امکانات درمانی بیمارستان ناظران گفت: خوشبختانه از نظر تجهیزات به روز در مانی با مشکل جدی روبرو نیستیم و تا حد امکان از نظر تجهیزات درمانی بیمارستان مجهز است اگر چه هنوز از نظر کمبود تجهیزات به ۱۰۰درصد نرسیدیم . خوشحالیم که اذعان کنیم هیچ بیمار و مراجعه کننده ای بدون درمان به دلیل تمکن مالی از در بیمارستان رانده نشده است. و به هر صورت بوده شرایط درمان وی را انجام داده ایم و بابت این موضوع از مدیریت و اعضای هیأت مدیرهبیمارستان ناظران که چنین شرایطی را فراهم کرده آمد تقدیر و قدر دانی میکنم. وی در ادامه به آمار ثبت شده بیماران سرطانی در استان اشاره و گفت: سالانه ۱۰هزار بیمار جدید در استان به ثبت می‌رسد که شایع ترین این سرطانها، سرطان پستان در بانوان،کلون،معده،پروستات،پوست و ریه است. وی همچنین اضافه کرد: یک باور غلط در جامعه شایع شده است که نتیجه بیماری سرطان مرگ است اینطور نیست سرطان مانند همه بیماری ها در صورت شناسایی به موقع قابل درمان و بهبود است فقط نام آن نگرانی و اضطراب به همراه دارد که باید در این خصوص فرهنگ سازی صورت بگیرد و مراکز آموزشی و رسانه ملی اطلاع رسانی دقیق صورت دهند. وی به مراکز سلامت و خانه سلامت در نقاط مختلف شهر اشاره و تاکید کرد: همه آحاد جامعه باید به این مراکز مراجعه و آزمایشاتی که در مرحله اول بسیار ساده و مبتدی است را انجام و چکاب شوند. آل داوود تاکید کرد: شناسایی به موقع آمار ابتلا به سرطان را به کمتر از ده هزار نفر کاهش می‌دهد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *