×
×
جدیدترین‌‌ها

حاشیه سازی برای حمایت از فلسطین

  • کد نوشته: 84590
  • آبان 18, 1402
  •  این روزها بحران جنگ ، خاورمیانه را تحت تاثیر قرار داده است از یک سو نگرانی از کشتار زنان وکودکان بی‌گناه قلب مردم جهان را فشرده است و هر روز در گوشه ای از جهان ، درکشوری و شهری، حتی کشورهای غربی ،  مردم آزاده برای جلوگیری از جنایات اسراییل راهپیمایی می‌کنند

    حاشیه سازی برای حمایت از فلسطین

    نخست نیوز :سعید کوشافر_ از سوی دیگر رژیم صهیونیستی حاضر به عقب‌نشینی از مواضع خصمانه خود علیه مردم فلسطین نیست و هر روز بیم این وجود دارد که آتش جنگ در منطقه خاورمیانه گسترش یافته و طرف‌های بیشتری وارد معرکه شوند.

    اما این روزها در حالی که بسیاری از مردم جهان و اقشار مختلف مردم ایران در حمایت از مردم مظلوم غزه دست به کار شده‌اند و هر یک به نحوی اقدام به محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی می‌کنند، برخی چهره‌های فضای مجازی با حضور در رسانه ملی اقدام به بیان سخنانی می‌کنند که به نوعی حاشیه رفتن از مساله اصلی این روزهای جهان اسلام یعنی نسل کشی مردم مسلمان فلسطین است .

    منصوره معصومی اصل که به نظر می‌رسد نماینده نوعی تفکر تندرو باشد در تلویزیون حاضر شده و صریحاً مملکت را ملک طلق حزب اللهی ها می‌داند و احتمالاً سایر سایرین را که عموم مردم هستند فاقد حق وحقوق قانونی و درکل موضوعیت میداند .

    واکنش های عناصر حزب اللهی واقعی به این حاشیه سازی نشان داد بسیاری از افراد معقول هرگز در دام چنین دو قطبی سازی‌های کاذبی گرفتار نمی‌شوند و از این دست سخنان حاشیه‌ساز حمایت نمی‌کنند.

    عناصرحزب اللهی واقعی  بر این باورند که معانی باید به صورت درست و به جا استفاده شوند، بنابراین به هر فرد بیسواد وتندرو که شاید مورد نظر خانم حاضر در صدا و سیما بود، حزب اللهی اطلاق نمی‌شود بلکه بنابر عقیده طیف عاقل اهل سیاست و فرهنگ که اتفاقا متکی بر سخنان مقام معظم رهبری است ،حزب اللهی ها افرادی هستند که برای خدمت به خلق خدا و ملت مسلمان از هرگونه فداکاری دریغ نمی‌کنند و حتی حاضرند مانند سردار بزرگ سپاه اسلام جان خود را در این راه فدا نمایند .

    اما دومین حاشیه‌ای که این روزها خبرساز شده و دامن حمایت از مردم مظلوم فلسطین را گرفته است نامه‌ای است که جمیله علم الهدی همسر رییسی برای همسر رییس جمهور فرانسه ارسال کرده است .

    برخی بر این باورند که این اولین باری نیست  که همسر رییسی حاشیه ساز شده ، اولین بار در اجلاس زنان تاثیرگذار بود که با چند میلیارد پول شهرداری مشهد برگزار شد و مساله بانوی اول مطرح گردید تا حاشیه‌های فراوانی را در پی داشته باشد .

    دومین حاشیه هم این روزها آغاز شده اول اینکه لحن محترمانه این نامه خطاب به همسر رییس جمهور کشوری که یکی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی است ،صدای منتقدان را درآورده است .

    مطلب دیگری که از سوی منتقدان مطرح شده، اینکه در کشور فرانسه عملاً همسر رییس جمهور حق دخالت در امور کشور را ندارد . آنها بر این باورند که برخلاف آنچه در کشور ما رخ می‌دهد همسر رییس جمهور فرانسه تاثیرگذاری بر دولت و سیاست‌های آن را ندارد .

    این گروه منتقدان طی ماه‌های گذشته بارها هشدار داده بودند  که عامل برخی از عزل و نصب‌ها در دولت همسر رییسی است ،هرچند که این ادعا هرگز اثبات نشد ،اما از سوی این گروه همسر رییسی به همراه داماد وی و برادر دامادش به عنوان صحنه گردانان پشت صحنه بسیاری از انتصابات معرفی شدند .

    برخی نیز این نقد را وارد کردند که شاید جمیله علم الهدی در نگارش این نامه قیاس به نفس کرده و پنداشته که همسر ماکرون هم دارای چنین قدرتی است و به همین دلیل در نامه‌ای خواسته تا با تاثیرگذاری بر شوهرش و دولت زمینه ساز آتش بس در اراضی اشغالی شود .

    بهرحال چه این اتفاق رخ دهد یا رخ ندهد باید دانست که حاشیه‌ سازی در کشوری که حامی اصلی مردم غزه در این روزهای سخت است مطالبه اصلی مردم کشور که جلوگیری از وحشی‌گری بیشتر ارتش اسراییل است را دچار انحراف می‌کند و باعث ایجاد چند دستگی در میان مردم می‌شود .

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *