×
×
جدیدترین‌‌ها

ارایه آمار نزاع بدون راهکار و اقدام!

  • کد نوشته: 75837
  • شهریور 2, 1402
  • به این متن که شهریور سال ۹۸ و به نقل از رییس پلیس وقت خراسان رضوی منتشرشده دقت کنید:

    ارایه آمار نزاع بدون راهکار و اقدام!

    نخست نیوز : محمدباقر عطاریانی _ به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، محمد بوستانی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نزاع و درگیری یکی از مصادیق خشونت در جامعه است که به دو بخش نزاع دسته‌جمعی و نزاع فردی تقسیم می‌شود و روزانه حدود ۲۰۰ مورد نزاع جمعی و فردی در استان گزارش می‌شود که اغلب این نزاع‌ها در بین جوانان و نوجوانان بر مسایل گاه خیلی جزیی و کم‌اهمیت اتفاق می‌اُفتد که در بعضی موارد متاسفانه منجر به قتل می‌شود.وی افزود: عدم تاب‌آوری، پایین بودن آستانه صبر و تحمل به‌ویژه در فصل گرما، اعتیاد، مسایل خانوادگی، بیکاری، مشکلات اقتصادی، آلودگی هوا و اختلالات روحی روانی از مهمترین علل افزایش نزاع و درگیری در استان هستند.

    چند روز پیش هم رییس پلیس مشهد آمار ناخوشایندی از نزاع و درگیری و علل آن ارایه کرد.آماری که از روند رو‌به رشد نزاع و درگیری در شهر و افزایش تماس با پلیس حکایت کرد.

    حال سوال این است درحالی‌که  همه مسوولان و متولیان امر در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و… از این اوضاع خبردارند اما چرا فقط حرف می‌زنند؟

    تابه‌حال برای جلوگیری و کاهش نزاع که علل آن را هم می‌دانید چه کرده‌اید؟

    این روزها نیازی به کارهای تحقیقاتی نیست و زمان آن رسیده که اقدام عملی و البته بادوام انجام شود چراکه اقدامات مقطعی و ضربتی جوابگو نیست.

    مسوولان برای دادن گزارش کار و عملکرد به اقدامات مقطعی بسنده نکنند چراکه رفع این معضل نیازمند یکپارچگی ، هماهنگی و همفکری همه مسوولان امر و پرهیز از موازی کاری می‌باشد.رفع چنین مشکلی پیچیده و دشوار  هم نیست چراکه همه شما راه‌حل آن را می‌دانید و نیازی به جلسه و سمینار و همایش هم نیست!!

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *