×
×
جدیدترین‌‌ها

اسکارلت جوهانسون علیه گلدن گلوب بیانیه صادر کرد

  • کد نوشته: 7163
  • اردیبهشت 20, 1400
  • اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود در ماه‌های اخیر دچار رسوایی شده است و معلوم نیست که چه سرنوشتی در پی آن است؟
    اسکارلت جوهانسون علیه گلدن گلوب بیانیه صادر کرد

    به گزارش نخست نیوز، اسکارلت جوهانسون بازیگر و نامزد گلدن گلوب در پی گزارش افشاگریانه لس آنجلس تایمز درباره تبعیض نژادی موجود در اعضای اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود، آن را به علت ضد جنسیتی بودن نیز محکوم و تحریم کرد.

    در گزارش مذکور بیان شده بود که در 20 سال گذشته حتی یک سفیدپوست در اتحادیه نبوده است که این مطلب با واکنش و انتقادات فراوان روبرو شد. همینطور در ماه گذشته معلوم شد که فیل برک رئیس پیشین آن با فرستادن ایمیلی برای اعضا از جنبش «جان سیاهان مهم است» به عنوان یک جنبش نفرت‌انگیز یاد کرده بود که باعث شد وی بلافاصله از انجمن اخراج شود.

    به نقل از ورایتی، این اتحادیه که مسئول برگزاری جوایز گلدن گلوب است مورد انتقاد صریح جوهانسون قرار گرفته و اعلام کرده است که از آن فاصله می‌گیرد و در جلسات نشست خبری آن نیز حاضر نمی‌شود. وی در بیانه خود گفته است که «اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود سازمانی است که توسط افرادی مانند هاروی واینستین مشروعیت پیدا کرد تا جایزه گلدن گلوب در فصل اهدای جوایز توجه آکادمی را به خود جلب کند و صنعت فیملسازی نیز خواسته آن‌ها را اجابت کرد. تا وقتی که اصلاحات بنیادین در این سازمان ایجاد نشود، به اعتقاد من زمان آن رسیده که از اتحادیه فاصله بگیریم و بر اهمیت و قدرت اتحاد درون اتحادیه‌ها و در حالت کلی صنعت سینما تمرکز کنیم.»

    این اتحادیه که 87 نفر عضو دارد همگی سفیدپوست‌اند و حتی یک نفر رنگین‌پوست میان آنان حاضر نیست. این امر منجر به گزارش و مطالب انتقادی در رسانه‌های سینمایی شده است تا جایی که کمپانی‌های فیلمسازی مانند نتفلیکس نیز از آن و گلدن گلوب فاصله گرفته‌اند تا زمانی که تغییراتی در این اتحادیه صورت بگیرد. این مطلب باعث شد که اتحادیه برای تغییر و تحولات خود وعده‌هایی بدهد که باید دید عملی خواهد شد یا خیر؟

    جوهانسون همینطور گفته است که در نشست‌های خبری سؤالاتی با محتوای جنسی از او پرسیده می‌شد که باعث شده تا از این برنامه‌های خبری اتحادیه و گلدن گلوب فاصله بگیرد.

    با این حساب معلوم نیست که آیا گلدن گلوب با این شرایط دچار چه سرنوشتی بشود؛ تعطیلی یا تغییر؟

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *