×
×
جدیدترین‌‌ها

بودجه عمرانی باید عادلانه تر توزیع شود

  • کد نوشته: 28344
  • دی 1, 1400
  • نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: برای تکمیل پروژه های عمرانی که در حال حاضر نیمه کاره است بالغ بر ۷۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که اگر پروژه جدیدی نیز تعریف نکنیم تکمیل این پروژه ها سال ها طول خواهد کشید.
    بودجه عمرانی باید عادلانه تر توزیع شود

    به گزارش نخست نیوز ، صدیف بدری، در ارزیابی از لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در حوزه عمرانی، بیان کرد: وضعیت بودجه عمرانی نسبت به بودجه جاری در لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال های قبل تغییر چندانی نکرده است، اما مواردی نظیر مشارکت بخش خصوصی در حوزه عمرانی از سال ۹۶ به بعد در لوایح بودجه دیده شده است که اقدامات و تدابیر خوبی برای تحقق آن پیش بینی نشده است.

    وی در ادامه اظهار کرد: در بودجه سال آینده نیز مجددا این موضوع دیده شده تا از توانمندی بخش خصوصی برای اجرای پروژه های عمرانی استفاده شود. ما در حوزه عمرانی باید به سمت جذب مشارکت بخش خصوص با در نظر گرفتن مشوق هایی حرکت کنیم.

    نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برای تکمیل پروژه های عمرانی که در حال حاضر نیمه کاره است بالغ بر ۷۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است، اگر پروژه جدیدی نیز تعریف نکنیم تکمیل این پروژه ها سال ها طول خواهد کشید. ما نیازمند به یک بازنگری اساسی در تعریف پروژه های عمرانی هستیم که دولت باید بر اساس آمایش سرزمینی و توزیع عادلانه بودجه این اقدام را انجام دهد.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه تاکید کرد: برخی از استان ها پروژه های عمرانی زیربنایی زیادی دارند اما برخی دیگر واقعا پروژه های کمی برای آنان تعریف شده است. باید در توزیع اعتبارات بودجه ای به سمت و سوی عدالت حرکت کنیم. بعد از گذشت ۴۳ از عمر انقلاب شاهد هستیم بخش هایی که بودجه بالایی دریافت می کنند همچنان ناراضی هستند و بخش هایی که بودجه کم تری دریافت می کنند ناراحت هستند. ما نیازمند توزیع عادلانه بودجه عمرانی کشور هستیم.

    بدری افزود: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اتفاق خاصی در حوزه پروژه های عمرانی رخ نداده است. ان شاءالله در مجلس یکسری چکش کاری ها صورت خواهد گرفت تا در طول سالیان آینده شاهد تحولاتی موثر در حوزه بودجه عمرانی کشور باشیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *