×
×
جدیدترین‌‌ها

بازگشت دانشور به کورس قهرمانی

  • کد نوشته: 15753
  • مرداد 13, 1400
  • ایرج فخارزاده رییس هیات دوچرخه‌سواری شهرستان مشهد در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت : به دلیل استقبال روزافزون آحاد جامعه از دوچرخه لازم است دوچرخه‌سواران بیمه شوند .
    بازگشت دانشور به کورس قهرمانی

    به گزارش نخست نیوز – ایرج فخارزاده رییس هیات دوچرخه‌سواری شهرستان مشهد در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت : به دلیل استقبال روزافزون آحاد جامعه از دوچرخه لازم است دوچرخه‌سواران بیمه شوند . البته صحبت های لازم با این شرکت ها انجام شده ولی اذعان می‌کنند که دوچرخه‌ها باید دارای پلاک باشند. نیروی محترم پلیس هم می گوید برای دادن تصدیق نیازمند مصوبه کشوری هستیم لذا این مساله مهم همچنان مسکوت باقی مانده است .

    از مسیرهای اختصاصی چه خبر ؟

    یکی از حرکت های ارزنده شهرداری زدن این مسیرها است و تاکنون 140 کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواران افتتاح و بهره‌برداری از آغازشده و قرار است. 50 کیلومتر دیگه تا پایان امسال بهره‌برداری برسد .

    فخارزاده در ادامه می گوید : برای بیمه باید کارشناسان به کار گرفته شوند و سپس کار انجام شود. همچنین در مورد خطوط ویژه عرض کنم. این مسیرها غیر پیوسته بود که امروز تماما پیوسته شده و جمعیت زیادی از آن لذت می‌برند ضمنا با پلیس محترم هماهنگ شده تا حد امکان از این مسیرها بازدید و مواظبت کنند ضمنا از مردم خواسته شده اگر مشکل و مواردی مشاهده می‌کنند به هیات گزارش دهند تا از طریق شهرداری و پلیس برطرف گردد.

    استقبال زیاد و دوچرخه گران شما چه کردید ؟

    ابتدا عرض کنم صنایع و تولیدی‌ها و واردکنندگان دوچرخه نظیر سایرین چون باید برای خرید از دلار استفاده کنند کار برهمه مشکل شده است. اما آنانی که به هیات مراجعه می‌کنند معرفی می کنیم به   تولیدی‌ها و با تخفیف و اقساط بلندمدت دوچرخه می فروشند.

    در زمینه آموزش فنی چه کردید ؟ با هماهنگی با فدراسیون و گرفتن مجوز از آنان دوره های فنی و تخصصی به علاقه مندان می‌دهیم و آنان علاوه بر دانش افزایی مدرک فنی می گیرند که می توانند حتی مغازه‌های تعمیرات بزنند. در حال حاضر شهر ما دارای 60 هزار تردد دوچرخه‌سوار دار دارد و باز هم تاکید می کنم حتما بیمه دوچرخه‌سواران الزامی است. هرسال قبل 24 دوره آموزشی همگانی حضوری در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کردیم . در مورد خرید هم سال قبل مقرر شد با همکاری شهرداری و یک شرکت حامی برای تهیه وام و سپس خرید دوچرخه اقدام شد که متاسفانه به دلیل تحریم ها مسکوت ماند و منحل شد.

    چه تعداد دوچرخه‌سوار و باشگاه در مشهد داریم؟

    تعداد 4000 نفر بیمه شده و 7 باشگاه حرفه ای داریم که در مسابقات کار بر پایه ها و جوانان است که به زودی شاهد دوچرخه‌سواران مستعد خواهیم بود و اکثر این عزیزان در تیم های استان به دعوت تیم ملی و عضویت در آمدند. و هم اکنون 55 درصد بازیکنان ملی در نوجوانان و جوانان از مشهد و خراسان رضوی هستند.

    از محمد دانشور قهرمان ملی مان چه خبر ؟

    دو سال قبل به دلیل عدم حمایت فدراسیون و نداشتن وسایل کافی کارنکرد و متاسفانه به المپیک نرسید. اما امسال با حمایت مجدد فدراسیون و خانواده و هیات استان مجددا تمرینات خود را شروع کرده و حتی 150میلیون تومان دوچرخه جدید خریده و به زودی شاهد حضور موفق و قدرتمند وی خواهیم بود . واقعا حیف است این قهرمانان را رها کنیم زیرا وی می تواند هنوز افتخار آفرین باشد. نکته مهم دانشور تمرین در پیست چوبی است که فعلا در پیست ثامن تمرین می‌کنند.

    امسال چه برنامه مهم اجرا و پیش رودارید ؟

    تاکنون با همکاری ارزنده مجموعه موج های آبی، مسابقات کشوری را در سه دوره برگزار کردیم و قراراست 7 دوره دیگر امسال در رده نوجوانان و جوانان برگزار کنیم . ضمنا 150 میلیون تومان مجموعه موج های آبی، هدایا این جشنواره را متقبل گردیده است . ضمنا به زودی رقابت های انتخابی استان را در مشهد برگزار خواهیم کرد . جهت آگاهی علاقهمندان به مسابقات دوچرخه سواری عرض کنم در این رشته تایم تریل و استقامت – و در کوهستان رشته های نمایشی بی ام ایکس و تریال برگزار می گردد .

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *