×
×
جدیدترین‌‌ها

چه نوع فضای میزبانی‌ای برای راه اندازی سایت مناسب است؟ ایران یا خارج؟

  • کد نوشته: 15473
  • مرداد 10, 1400
  • در راه اندازی یک وب سایت، سرعت لود و بارگذاری وب از مهم ترین فاکتورهایی است که اغلب مدیران سایت ( وب مسترها)به آن توجه می کنند، در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که چه نوع فضای میزبانی ای برای راه اندازی سایت مناسب است؟ ایرانی یا خارجی؟
    چه نوع فضای میزبانی‌ای برای راه اندازی سایت مناسب است؟ ایران یا خارج؟

    به گزارش نخست نیوز، همواره در جهت راه اندازی یک وب سایت، سرعت لود و بارگذاری وب از مهم ترین فاکتورهایی است که اغلب مدیران سایت ( وب مسترها)به آن توجه می کنند، این همان موردی است که رقابت را در عرصه دیجیتال و سایت های اینترنتی سخت تر می کند، در همین راستا در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که چه نوع فضای میزبانی ای برای راه اندازی مناسب است؟ در واقع بررسی می کنیم که هاست ایران بهتر است یا خارج؟

    هاست چیست؟ چه کاربردی دارد؟

    برای تعریف هاست ابتدا باید معنای واژه سرور تعریف گردد.

    تعریف سرور:  رایانه ای قدرتمند، همیشه روشن و متصل به اینترنت که منابع مختلفی مانند رم، فضای ذخیره‌سازی، پردازنده و غیره را برای سرویس‌گیرنده‌های داخل شبکه آماده می سازد، سرور نام دارد.

    تعریف هاست:

    معنی واژه هاست(Host) به انگلیسی میزبان است که هاست به بخشی از سرور اطلاق می‌شود.

    در واقع هاست بخشی از یک سرور است که سرور به صورت مجازی به چندین بخش تقسیم بندی شده است. به هر بخش سرور، هاست گفته می شود که هر هاست از یک وب‌سایت میزبانی می‌کند.

    جهت راه‌اندازی یک وب‌سایت ابتدا قالب سایت طراحی می شود که پس از آن باید یک هاست مناسب تهیه شود.

    بعد از اینکه متوجه شدید مفهوم هاست چیست، باید با توجه به نیاز وب‌سایت خود (میزان پهنای باند، مقدار فضای میزبانی، مقدار ram و..) یک هاست با ویژگی‌های مشخصی از شرکت‌های هاستینگ اجاره ‌کنید! این‌گونه بخشی از منابع یک سرور به شما تعلق می‌گیرد و می‌توانید تمام اطلاعات و فایل‌های سایت خود را در آنجا قرار دهید.

    آیا از سیستم‌های شخصی می توان به عنوان هاست استفاده کرد؟ پاسخ این سئوال منفی است زیرا:

    هاست بخشی از یک سیستم رایانه همیشه روشن و متصل به اینترنت است لذا ایجاد لحظه‌ای اختلال در سیستم( به هر دلیلی که ایجاد شود)، سایت را از دسترس کاربران خارج خواهد کرد.

    در شرکت‌های هاستینگ، چند تیم به صورت ۲۴ ساعت شبانه‌روز، آماده رفع مشکلات احتمالی وب سایت شما خواهند بود.

    رفع مشکلات ایجاد شده برای وب سایت هایی که از هاست رایانه خود استفاده می کنند، زمان زیادی نیاز دارد.

    برای راه اندازی وب سایت خود بر روی هاست کامپیوتر خود، باید آشنایی کامل با نرم‌افزارهای راه‌اندازی، مدیریت داشته باشید و در زمینه حفظ امنیت سرور هم باید آموزش‌ ببینید.

    لذا به دلایل گفته شده وبمسترها، از شرکت‌های هاستینگ کمک می‌گیرند تا خود را درگیر این چنین مسائلی نکنند.

    انواع هاست:

    مهم‌ترین انواع میزبانی وب( هاست) عبارتند از:

    • میزبانی اشتراکی
    • هاست نیمه اختصاصی
    • هاست اختصاصی
    • هاست ابری
    • هاست وردپرس

    هاست ایران چیست؟

    مجموعه‌ای از سرورها، زیرساخت‌های ارتباطی و امنیتی به منظور پشتیبانی از سرویس‌های تحت شبکه مرکز داده نام دارد.

    به هاستی که مرکز داده‌ی آن در ایران واقع شده است،  هاست ایران گفته ‌می‌شود و به هاستی که مرکز داده‌ی آن در خارج از ایران واقع شده است،  هاست خارج گفته ‌می‌شود.

    هاست ایران بهتر است یا هاست خارج کشور؟

    در گذشته وبمسترها هاست خارج کشور را به هاست ایرانی ترجیح می دادند، اما در حال حاضر بسیاری از وب سایت ها جهت توسعه کسب و کار خود به هاست داخل ایران روی آورده اند.

    در ادامه بررسی خواهیم کرد هاست خارجی بهتر است یا ایرانی؟

    در هنگام انتخاب و خرید هاست باید به فاکتورهای زیادی توجه کرد که این فاکتورها عبارتند از:

    بازار هدف: اگر کاربران یک سایت داخلی هستند، هاست ایرانی گزینه بهتری خواهد بود( کاربران خارجی هم می توانند از سایت استفاده کنند) اما چنانچه کاربران یک وبسایت بیشتر بین المللی هستند، هاست خارجی انتخاب کنید.

    بهره گیری از هاست ایرانی مزایایی نظیر؛  افزایش سرعت لود، امنیت بیشتر داده ها، از دست نرفتن داده ها در هنگام اعمال تحریم ها، کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از خروج ارز و غیره را دارد.

    امنیت وب سایت: از آنجا که شرکت های خارجی به سرور داخلی دسترسی ندارند، برای ارگان ها و سازمان های دولتی هاست ایرانی بهترین گزینه خواهد بود زیرا وب سایت های دارای  هاست ایرانی از امنیت بیشتری برخوردار هستند.

    ثبات و پایداری سایت: به طور کلی سرورهای خارج از کشور پایداری و ثبات بیشتری نسبت هاست ایرانی دارند.

    قیمت سرویس: به طور کلی از آنجا که هزینه پهنای باند و اتصال به اینترنت در ایران بیشتر از خارج است، لذا قیمت تمام شده هاست ایرانی نسبت به هاست خارجی بالاتر می باشد.

    عملکرد سئو: به طور کلی به خاطر قرار داشتن سرور موتورهای جستجو در خارج، سرعت دسترسی موتورهای جستجو به سایت با هاست داخلی پایین تر خواهد بود، اما با بهبود عملکرد وب سایت با هاست داخلی مطابق با الگوریتم های موتورهای جستجو تا حد زیادی می توان این مشکل را بهینه ساخت.

    چگونه هاست  بخریم

    جهت خرید یک هاست متناسب با نیاز وب سایت خود می توانید به یکی از وب سایت های معتبر ارائه دهنده خدمات هاست مراجعه کنید.

    سایت کاملا تخصصی هاستیدا بر اساس تجربه‌ای که در زمینه فعالیت با شرکت‌های هاستینگ مختلف داشته است، توانسته خدمات باکیفیت و معتبری را در این زمینه به کاربران خود ارائه دهد.

    چنانچه قصد راه اندازی وب سایت و خرید هاست و سرور دارید، با واحد فروش هاستیدا تماس بگیرید تا کارشناسان ما بهترین سرویس خدمات میزبانی وب را به شما پیشنهاد دهند.

    یکی از بهترین شرکت های هاستینگ و ارائه دهنده خدمات میزبانی وب، شرکت هاستیدا می باشد، این شرکت در زمینه خدمات متنوع، همیشه در تلاش بوده تا بهترین خدمات و سرویس های خود را با قیمت مناسب به کاربران عزیز ارائه دهد.

    منبع: ایرنا
    برچسب ها هاست وب سایت

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *