×
×
جدیدترین‌‌ها

ایران همین امروز آماده اجرایی کردن توافق تبادل زندانیان است

  • کد نوشته: 13926
  • تیر 27, 1400
  • سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به توافق ایران با آمریکا و انگلیس درخصوص تبادل بشردوستانه و آزادی ۱۰ زندانی از همه طرف‌ها تاکید کرد: ایران آماده است تا همین "امروز" این توافق را اجرایی کند.
    ایران همین امروز آماده اجرایی کردن توافق تبادل زندانیان است

    به گزارش نخست نیوز به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سعید خطیب زاده» در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: حیرت‌آور این است که ایالات متحده این حقیقت ساده را انکار می‌کند که “یک توافق درخصوص بازداشت شدگان به دست آمده است.” حتی شامل اینکه چگونه اعلام عمومی شود.

    وی با اشاره به مذاکرات وین اظهار داشت: در وین – جدا از برجام – با ایالات متحده و انگلیس درخصوص تبادل بشردوستانه و آزادی ۱۰ زندانی از همه طرف‌ها توافق شد. ایران آماده است تا همین “امروز” این توافق را اجرایی کند.

    وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب مدعی شد: هنگامی که دوره انتقالی [قدرت] در ایران به پایان برسد،‌ آماده برنامه‌ریزی برای ادامه مذاکرات وین هستیم.

    وزارت خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد: آماده ادامه مذاکرات بودیم، اما ایرانی‌ها به خاطر دوره انتقالی در کشورشان، زمان بیشتری را درخواست کرده‌اند.

    اظهارات وزارت خارجه آمریکا ساعاتی پس از آن مطرح می‌شود که سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و رییس هیات ایرانی در مذاکرات برجام در توئیتی تاکید کرد که مذاکرات وین باید منتظر دولت جدید در ایران بماند.

    وی اظهار کرد: ما در دوران انتقالی به سر می بریم و یک انتقال دموکراتیک قدرت در تهران در حال انجام است.

    رییس هیات ایرانی در مذاکرات برجام افزود: روشن است که گفت وگوهای وین باید منتظر دولت جدید در ایران بماند. این اقتضای هر دموکراسی است.

    عراقچی گفت: آمریکا و انگلیس باید این نکته را درک کرده و ایجاد ارتباط بین یک تبادل انسانی – که آماده اجرا می باشد – با برجام را متوقف کنند.

    وی تصریح کرد: تبادل (زندانیان) را گروگان اهداف سیاسی قرار دادن، باعث از دست دادن تبادل و هم توافق می شود.

    رییس هیات ایرانی در مذاکرات برجام افزود: ۱۰ فرد زندانی از همه طرف ها می توانند همین فردا آزاد شوند، اگر آمریکا و انگلیس به تعهدات خود در توافق به عمل آمده عمل کنند.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *