×
×
جدیدترین‌‌ها

رایزنی پارک علم و فناوری خراسان جهت توسعه بازار شرکت‌های فناور

  • کد نوشته: 110299
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۳
  •  پارک خراسان با هدف معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان میزبان شرکت های آب، برق، گاز و انرژی بود ورایزنی پارک علم و فناوری خراسان جهت توسعه بازار شرکت‌های فناورانجام شد.
    رایزنی پارک علم و فناوری خراسان جهت توسعه بازار شرکت‌های فناور

    به گزارش نخست نیوز،  علی اسماعیلی رئیس پارک علم و فناوری خراسان در رویداد تخصصی که با همکاری خانه هم افزایی انرژی و آب برگزار شد ، گفت: هدف اصلی این رویداد معرفی ظرفیت‌های پارک خراسان در حوزه آب و انرژی است و قصد داریم با ایجاد فضای تعاملی در جهت احصا نیازهای استان توسط نخبگان خراسان رضوی گام برداریم.

    وی ضمن اشاره بر دستاوردهای دانش‌بنیان‌هاس استان تصریح کرد: پارک خراسان شرکت‌های فناور زیادی در حوزه آب و انرژی دارد و خدمات ما ار مرز استان گذر کده است و نیازهای منطقه عسلویه نیز توسط شرکت‌‌های فناور و دانش‌بنیان استان خراسان تامین می‌شود و در حال حاضر به عنوان هاب انرژی کشور معرفی شده ایم.

    اسماعیلی ادامه داد: یکی از چالش‌های ما این است که ارتباط خوبی در خارج از استان گرفته ایم ولی متاسفانه نتوانستیم آنطور که باید در استان خودمان نقش ایفا کنیم و به بومی سازی محصولات بپردازیم.این نشست می‌تواند آغاز خوبی برای ایجاد بستر تعاملی و شناسایی ظرفیت‌های نخبگان استان باشد.

    اسماعیلی تاکید کرد: ما به دنبال احصا نیازهای استان هستیم و سعی داریم با معرفی خدمات شرکت‌های پارک بستری جهت طرح مساعل و نیاز سازمان‌ها فراهم کنیم.

    امیدواریم بتوانیم حجم تعاملاتمان را با صنایع استان به خصوص در حوزه آب و انرژی افزایش دهیم. در ادامه ساناز حسینیان‌نژاد، سرپرست اداره توسعه بازار و پروژه‌های پارک خراسان نیز ضمن معرفی خدمات پارک خراسان گفت: پارک خراسان از ابتدای تاسیس تا کنون بیش از دوهزار شرکت فناور را مورد حمایت خود قرار داده و در حال حاضر بیش از 500 شرکت فناور و دانش‌بنیان عضو پارک خراسان هستند که در حدود 200 شرکت موفق به اخذ مجوز دانش‌بنیان از معاونت علمی ریاست جمهوری شده اند.

    حسینیان نژاد افزود: یکی از خدمات پارک‌های علم و فناوری کمک به توسعه بازار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است که طبق مصوبه ابلاغی در تاریخ تیرماه سال 96 پارک‌های علم و فناوری می‌توانند قراردادهای نوآورانه و فناوره نه را بدون نیاز به ثبت نام در سامانه مناقصه و با ترک تشریفات را منعقد کرده و به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان عضو خود منتقل کنند.

    وی تصریح کرد: در موارد و مصادیقی که شما از لحاظ فنی و تطابق نیاز شرکتی را انتختاب کنید اگر به هردلیلی مانند کمبود زمان و دلایل دیگر نتوانید مستقیم با شرکت وارد مذاکره شوید پارک می‌تواند پارک را به عنوان واسطه قرار دهید. در حال حاضر ما بالغ بر صدمیلیارد قرارداد در این مدل داریم و تاکنون چه از نظر بازرسی چه از نظر قوانین دیگر به مشکلی برنخورده‌ایم.

    شایان ذکر است این در این رویداد علاوه بر بازدید میدانی از خط تولید 10 شرکت فناور و دانش‌بنیان بازدیدکنندگان ضمن حضور در نمایشگاه جانبی دستورهای شرکت‌های عضو پارک با محصولات 20 شرکت فناور و دانش‌بنیان فعال در حوزه آب و انرژی آشنا شدند.

    همچنین در پایان این رویداد یک روزه با هدف تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارتقاء بهره وری و توسعه پایدار در حوزه ،آب انرژی و محیط زیست با استفاده از هم افزایی بین تمامی ذینفعان ،دولتی خصوصی و مردمی تفاهم‌نامه همکاری پارک علم و فناوری خراسان و سازمان مردم نهاد خانه هم افزایی انرژی و آب منعقد شد.

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *