×
×
جدیدترین‌‌ها

ساز هنر موسیقی در مشهد مقدس کوک نیست

  • کد نوشته: 110591
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۳
  •  از کودکی عاشق ورزش بود و به‌صورت تخصصی در رشته شنا کارکرد به همراه والدین کوهنوردی را تجربه و عاشق طبیعا و سفر شد و در ادامه به هنروری آورد.
    ساز هنر موسیقی در مشهد مقدس کوک نیست

    به گزارش نخست نیوز، مجید خروشی_گفت‌وگو با هنرمندی که نیامده در خراسان رضوی مطرح و مشهور شد. بیش از 5سال است که وارد عرصه هنر شده است ،ابتدا به‌عنوان مدرس و مربی در رشته تربیت‌بدنی مشغول خدمت به جامعه هدف شد.

    8ماه است در گروه تئاتر و آواز دسته‌جمعی (کر) حضور پیداکرده است در 3جشنواره تئاتر رضوی، تئاتر فجر و همچنین گروه موسیقی کر رضوی موفق به کسب رتبه نخست کشور شد. زهرا(آبرا) زجاجی هنرمندی که خیلی زود در سطح کشور مطرح‌شده است با اشاره به این‌که متاسفانه ساز هنر موسیقی در مشهد مقدس کوک نیست ادامه داد: به‌صورت خیلی اتفاقی وارد عرصه هنر شدم ابتدا باکار دوبله زیر نظر استاد حمید طهان کار هنر را شروع کردم و سپس به دعوت آقای حسینی کارگردان مطرح تئاتر مشهد برای نقش‌آفرینی در تئاتر «ترمز اضطراری» به کارگردانی بهاره فاضلی دعوت شدم این نمایشنامه در جشنواره رضوی سال گذشته که به میزبانی تبریز برگزار شد موفق به کسب رتبه برتر وارد جشنواره فجر شد همچنین در نمایشنامه «مرغ سحر» که به زندگی‌نامه ملک‌الشعرا بهار می‌پردازد و نقش آوازخوان گروه کر را داشتم موفق شدیم در جشنواره فجر رتبه نخست کشور را به دست آوردیم و برای من بزرگترین افتخار است که بعد از 3سال حضور در کارهنری چنین افتخاراتی را به دست می‌آورم که نتیجه و حاصل کار خوب کارگردانان باتجربه مشهد مقدس است.

    وی در ادامه با اشاره به این‌که هنر موسیقی در مشهد مقدس بیگانه و مورد بی‌مهری قرارگرفته است تصریح کرد: در جشنواره موسیقی فجر که 2ماه گذشته به میزبانی تهران برگزار شد علیرغم اینکه هنر موسیقی در مشهد مورد بی‌مهری قرارگرفته است در میان 50 گروه سرود،آکاپلا،کر ،محلی و… موفق به کسب رتبه نخست شدیم و باوجوداینکه از حمایت مالی برخوردار نبودیم برای هنر خراسان رضوی افتخار کسب کردیم. وی در ادامه اشاره می‌کند که هم‌اکنون در گروه کر «صبای خراسان ر ضوی» زیر نظر استاد حسین انفرادی در بخش صدای آلتو فعالیت می‌کنم و با آموزش پیانو امیدوارم بتوانم به جایگاه بالاتری دست پیدا کنم. زجاجی که دل درگرو طبیعت دارد و عاشق ورزش همچنین به کسب رتبه برتر همراه با گروه «کر آسمان » به رهبری استاد ذبیحی در جشنواره موسیقی فجر اشاره و تاکید کرد : بزرگترین مشکل ما علاوه بر حمایت مالی نداشتن فضای کافی برای تمرین است متاسفانه در مشهد مقدس برای موسیقی جایگاهی قایل نمی‌شوند ما علیرغم کسب رتبه‌های برتر کشور از حمایت مالی برخوردار نیستیم و بیشتر سفرها و جشنواره‌ها را با هزینه شخصی شرکت می‌کنیم و اگر استاد انفرادی در این راستا همراهی نکنند به جرات می‌توان گفت که نمی توایم در جشنواره‌های ملی مشارکت داشته باشیم .

    امیدواریم مسوولان مرتبط جایگاه و مکان مناسبی را برای تمرین در اختیار گروه موسیقی کر قرار دهند . وی به دیگر مشکلات هنر موسیقی در مشهد می‌پردازد و می‌گوید: اساتید و پیشکسوتان صاحب‌نام آواز و تئاتر در مشهد شناخته و معرفی نمی‌شوند و از وجود آنان برای استعدادیابی و جذب هنرمندان بهره کافی برده نمی‌شود و آنچه ما را در این هنر نگه‌داشته انگیزه و علاقه شخصی است .

    شاهد هستم هنرمندانی با 20 سال سابقه هنری مشتاق هستند که حاصل این تجربیات را در اختیار نسل جوان قرار دهند اما متاسفانه مکان مناسبی برای آموزش و جذب استعدادها در مشهد مقدس وجود ندارد درحالی‌که باهنر تئاتر و موسیقی می‌توان پیام‌های زیاد و تاثیر گذار اجتماعی را در سطح شهر ترویج و توسعه داد ،معضلات اجتماعی و کاستی‌ها و همچنین نوآوری و خلاقیت‌ها را باهنر موسیقی و تئاتر به جامعه تزریق کرد. این هنرمند در ادامه خاطرنشان کرد: معتقدم هنر نقش بسیار تاثیر گذاری در افکار عمومی دارد و اگر به‌درستی از آن سود ببریم می‌توان اندیشه‌ها و افکار نوین و اثرگذار را در جامعه ترویج کرد. زجاجی همچنین از اتفاقات خوب و تاثیر گذار هنر آوازخوانی دسته‌جمعی به همت استاد انفرادی در مشهد خبر داد و گفت: بناست در این راستا شاهد رویدادی خوب وقابل تامل باهمت استاد انفرادی باشیم .

    وی در پایان گفت: انتظار داریم مدیران هنری استان توجه بیشتری به هنر موسیقی و تئاتر داشته باشند تا با یاری و مدد از توانایی هنر امید، شادی و نشاط اجتماعی را در جامعه زنده و پرورش دهیم. و باید از آقای حسینی و همسرشون بهاره فاضلی که من آنان را پدر و مادر هنری خود می‌دانم و سبب آشنایی با استاد انفرادی بود و مسیر خودم در هنر پیدا کنم و بتوانم در کنارشون رشد کنم.

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *