×
×
جدیدترین‌‌ها

مدیرکل کمیته امداد مطرح کرد :
ایجاد دو هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی

  • کد نوشته: 109331
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۳
  • نشست خبری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی«ره» خراسان رضوی با اصحاب رسانه برگزار شد.
    ایجاد دو هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی

    به گزارش نخست نیوز، مجید خروشی–  رضا سلم‌آبادی در این نشست با اشاره به اهداف و برنامه‌های انجام‌شده در راستای خدمت به آحاد جامعه گفت: خراسان رضوی در میان ۹ استان برتر کشور به دلیل کمک و یاری درمجموع خدمت‌رسانی به مردم در جایگاه نخست کشور قرار دارد. مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی اظهار کرد: در حوزه مددجویی ، بیش از ۱۹۴ هزار خانواده تحت پوشش هستند که از این تعداد بیش از ۱۰هزار نفر تک خدمتی و ۱۸۴ هزار و ۶۰۰ نفر معیشت بگیر هستند .

    وی ادامه داد: بر اساس آمار ، ۱۰ درصد خانوارها و ۶ درصد نفرات استان خراسان رضوی تحت پوشش کمیته امداد هستند و از مجموع افراد تحت پوشش، بیش از ۹۵ درصد افراد تحت پوشش، معیشت بگیر هستند. سلم‌آبادی اضافه کرد: برای ۲ هزار و ۸۶۵ نفرمدد جو کمیته امداد خراسان رضوی فرصت شغلی ایجاد کردیم . وی راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه ولایت را مهمترین دستاورد کمیته امداد ذکر کرد و گفت: در سال گذشته کمیته امداد خراسان رضوی بالاترین تعداد وام قرض‌الحسنه را به مددجویان داشته و در این خصوص رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

    مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: وامی که از طریق این صندوق به مددجویان پرداخت می‌شود ۳درصد است یعنی برای ۱۰۰میلیون پس از ۶۰ ماه، ۳میلیون کارمزد دریافت می‌شود. وی به پرداخت وام قرض‌الحسنه کمک‌هزینه مسکن تا سقف ۱۰۰ میلیون اشاره و گفت: خوشبختانه بر اساس امارمعوقات صندوق قرض‌الحسنه ولایت به کمتر از نیم درصد می‌رسد. ضمن اینکه رتبه دوم کشور در کاهش معوقات را داشتیم. سلم‌آبادی به توزیع ۵ هزار جهیزیه در نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: امسال ۵قلم کالای اساسی به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان یخچال،تلویزیون،اجاق‌گاز،ماشین لباسشویی و جاروبرقی به مبلغ ۴۰ میلیون تومان به هر خانواده عروس تحویل می‌دهیم . مدیرکل امداد امام خمینی «ره» خراسان رضوی در ادامه به راه‌اندازی و فعالیت سامانه هوشمند امداد خبر داد و گفت: بر اساس این سامانه با توجه به کد ملی افراد اطلاعات شخصی و جامع فرد را در اختیارداریم و بر اساس همین اطلاعات شرایط ارایه خدمات تعریف می‌کنیم.

    وی در خصوص ودیعه مسکن نیز اضافه کرد: امسال بناست ۳۲۵ میلیارد تومان ودیعه مسکن اجاره به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد خراسان رضوی پرداخت می‌کنیم. وی اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۳۸ هزار نفر سالمند و ۱۲۲ هزار نفر زنان سرپرست خانوار تحت پوشش‌داریم که البته از ابتدای امسال تاکنون ۵هزار و ۷۲۵ نفر فوتی داشتیم. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی«ره» خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ۴۵۰۰ نفر از ابتدای امسال تاکنون ثبت‌نام جدید در کمیته امداد خراسان رضوی را تجربه کردیم. سلم آبای از تخصیص ۲۲۰ میلیارد تومان وام اشتغال در استان اشاره و گفت: با تخصیص این اعتبار قادر هستیم ۱۴ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد کنیم. وی همچنین به ۵۷هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد در استان خبر داد. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی «ره» خراسان رضوی در خاتمه با اشاره به کمک‌های مالی خیرین گفت: طی ۳۰ ماه گذشته به‌صورت متوالی کمک‌های خیرین کمیته امداد خراسان رضوی رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *