×
×
جدیدترین‌‌ها

هشت نکته ورزشی برای افراد مبتلا به میگرن

  • کد نوشته: 109388
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۳
  • از طرف دیگر ، ورزش منظم همچنین می تواند به کاهش دفعات و شدت میگرن کمک کند.
    هشت نکته ورزشی برای افراد مبتلا به میگرن

    به گزارش نخست نیوز، شهرزاد طاهری کارشناس ورزش و تربیت بدنی_ورزش و میگرن رابطه پیچیده ای دارند. براساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ در مجله سردرد و درد منتشر شد ، تقریباً ۴۰ درصد افرادی که به میگرن مبتلا هستند می گویند که ورزش باعث سر درد آنها شده است. اگر در حین حملات میگرن هستید ، ورزش نکنید ، زیرا می تواند درد را بدتر کند. از طرف دیگر ، وقتی بدون درد هستید و حملات میگرن را پشت سر گذاشته اید ، ورزش می تواند با از بین بردن استرس ، عامل محرک میگرن ، به دفع میگرن کمک کند.

    آیا می خواهید ورزش را به برنامه روزانه خود اضافه کنید؟ در اینجا نحوه انجام این کار با خیال راحت آمده است:

    ۱- فعالیتی را که دوست دارید انتخاب کنید. می تواند پیاده روی سریع ، دویدن آهسته ، شنا ، دوچرخه سواری باشد. اگر از این فعالیت ها لذت ببرید به احتمال زیاد به روال ورزش خود ادامه خواهید داد. قبل از ورزش بدن خود را با ورزش های سبک گرم کنید.

    ۲- استقامت خود را بالا ببرید. همانطور که به مرور انجام تمرینات روزانه برای شما راحت تر می شود ، می توانید به تدریج به ورزش هایی با شدت بالاتر بپردازید. حرکات و ورزش هایی که می تواند عضلات ، استخوان ها ، مفاصل و رباط های شما را تقویت کند.هدف شما باید این باشد که بیشتر حرکت کنید و کمتر بنشینید. هدف شما انجام ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط و دو یا چند روز تمرین قدرتی در هفته است ، این مقدار توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها توصیه شده است.

    ۳- میان وعده مناسب مصرف کنید! از آنجا که قند خون شما در حین ورزش کاهش می یابد ، داشتن یک منبع انرژی مهم است. غذاهای حاوی پروتئین مانند آجیل میان وعده های خوبی قبل از ورزش هستند. بنیاد میگرن آمریکا توصیه می کند حدود ۹۰ دقیقه قبل از ورزش غذا بخورید. اگر گرفتگی عضله داشته باشید ، ممکن است خیلی نزدیک به تمرین خود غذا خورده باشید. ، گرسنگی طولانی مدت می تواند میگرن را نیز تحریک کند.

    ۴- هیدراته باشید ،قبل ، در حین و بعد از تمرین. افرادی که به طور منظم میگرن می گیرند ، در صورت کمبود آب بدن ، ممکن است یک دوره سر درد را تجربه کنند – مخصوصاً در حین ورزش. اگر به طور منظم ورزش کنید و در آب و هوای گرم زندگی کنید ،نقدار بیتری به آب نیاز دارید . در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۵ در ژورنال ارزیابی در عمل بالینی منتشر شد ، محققان دریافتند که افراد مبتلا به میگرن که آب بیشتری می نوشند از شدت سردردشان کاسته می شود.

    ۵- گرم و خنک شوید. ,شروع ورزش به صورت ناگهانی خود می تواند باعث ایجاد میگرن شود. قبل از شروع به دویدن و یا دوچرخه سواری ، ۵ دقیقه پیاده روی کنید.  اگر تمرین مقاومتی انجام می دهید ، ابتدا با وزنه های سبک خود را گرم کنید. بعد از تمرین ، ۵ دقیقه پیاده روی یا کشش های ملایم انجام دهید تا به کاهش ضربان قلب و فشار خون کمک کند. این کار همچنین می تواند به از بین بردن برخی از درد های عضلانی پس از ورزش کمک کند.

    ۶- خنک باشید.  بهتر است در یک محیط خنک و با کنترل دما تمرین کنید. اگر می خواهید در ماه های گرم تابستان بیرون از خانه ورزش کنید ،توصیه می شود این کار را صبح زود یا دیرتر از شب ، هنگامی که گرما و رطوبت کاهش می یابد ، انجام دهید. مطالعه منتشر شده در Neurology در سال ۲۰۰۹ نشان داد که خطر میگرن با هر ۹ درجه افزایش دما تقریباً ۸ درصد افزایش می یابد.

    ۷- وضعیت بدن خود را کنترل کنید.استفاده از فرم اشتباه هنگام ورزش می تواند فشار اضافی بر روی سر ، گردن و شانه های شما ایجاد کند ، که می تواند میگرن را تحریک کند.

    ۸- در مورد دارو با پزشک خود صحبت کنید. داروهایی در دسترس هستند که می توانند به جلوگیری از میگرن کمک کنند – در صورت استفاده از پزشک خود بپرسید. اگر شما نیاز به استفاده از داروهای پیشگیرانه قبل از تمرین دارید ، با پزشک خود در مورد دوز مناسب صحبت کنید – برخی از داروها برای درمان میگرن می توانند بر ضربان قلب ، فشار خون و فعالیت عضلانی شما تأثیر بگذارند.

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *