×
×
جدیدترین‌‌ها

رضایت مندی برای اتباع،
«ایست کار » انتظار طولانی برای کارگران ایرانی

  • کد نوشته: 100845
  • خرداد 31, 1403
  • نشست خبری مدیر عامل ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی با اصحاب رسانه برگزار شد.
    «ایست کار » انتظار طولانی برای کارگران ایرانی

    نخست نیوز، مجید خروشی-در این نشست حسن کلیدری به بیان گزارشی از عملکرد سازمان در راستای اشتغال زایی و حمایت از تولید ملی، احداث فروشگاه های شهرما،استقرار فروشگاه های دائمی و موقت اطراف حرم مطهر امام رضا(ع)،ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی،ساماندهی بیلبوردهای تبلیغاتی،احداث 13 مجتمع صنفی بالغ بر 2100 واحد صنفی،ساماندهی مشاغل مزاحم،ساماندهی نیروهای کارگر ساختمانی ،احداث واحدهای تجاری در حاشیه پل های عابر پیاده،تعیین وضعیت 695 خودرو توقیفی در پارکینگ شهرداری،صدور سند مالیت برای واحدهای تجاری ،صدور اسناد مالکیتی برای 180 دکه مطبوعاتی که از میان160 دکه مطبوعاتی تعیین تکلیف و 20 دکه به دلیل موروثی بودن در حال تعیین وضعیت است.بیان داشت.

    وی همچنین در ادامه از طراحی کیوسک های مطبوعاتی دیجیتالی در سطح شهر مشهد خبر داد و گفت: درجهت ارائه خدمات فرهنگی و مطبوعاتی دکه های نوین شهری با طراحی جدید آماده سازی و بزودی در مناطق مختلف شهری نصب و راه اندازی خواهد شد و مهمترین مزیت این دکه ها دیجیتالی شدن و اتصال به شبکه نیز می باشد. وی در خصوص برگزاری جشنواره ها و تخفیف کالاهای اساسی دربازار گفت: به مناسبت های ویژه کالاهای اساسی طی نرخهای مصوب و با تخفیف بین 6 تا 45 درصد در مراکز فروش شهرما عرضه می شود.

    وی اضافه کرد:سرمایه گذران خصوصی فروشگاه های شهر ما توافق کردیم که اجاره بهای کمتری اخذ کنیم و در ازای آن کالاهای اساسی،ارزاق ،شوینده ها و مواد غذایی و لبنیات با قیمتهای مناسبت و‌کمتر از بازار عرضه شود. کلیدری در ادامه به ساماندهی بازار خودرو در منطقه مجیدیه مشهد اشاره و گفت: این مرکز با ظرفیت 35 هزار خودرو دراین منطقه افتتاح و کارشناسان با همان مبلغ ورودی در جهت رضایت مندی شهروندان د رجهت ارزیابی رنگ و فنی خودرو گواهی صادر می کند. مدیر عامل سازمان خدمات شهری در ادامه تصریح کرد: ایست کار محلی برای هویت بخشی به جامعه کارگران ساختمانی دائم و موقت است .این کارگران بر اساس سامانه۳۱۷۵ثبت نام و از شناسنامه کارگری برخوردار خواهند شد .مهمترین مزیت این طرح که برای نخستین بار در کشور در استان ساماندهی و راه اندازی شده این است که اشتغال زایی و همچنین امنیت کار برای متقاضیان کارگر ساختمانی فراهم خواهد شد و در جهت جلوگیری از آسیبهای اجتماعی قدم برداشته میشود.از طرف دیگر میزان اعتماد سازی میان کارگر و کارفرما را افزایش می دهد. همچنین کارفرمایان و متقاضیان در صورت نیاز به کارگر با تماس به سامانه نیروی مورد نیاز برایشان اعزام می‌شود. در ادامه و در پایان این نشست خبرنگاران از بازار خودور،ایست کار و فروشگاه شهر ما بازدید و پای صحبت برخی از شهروندان نشستند.

    جمعی از شهروندان گلایه هایی را مطرح کردند به خصوص کارگران معتقد بودند حضور اتباع خارجی و نیروی کار ارزان فرصت شغلی را از آنان سلب کرده است و با توجه به این که می بایست با هماهنگی مدیران ایست کار در جهت کاریابی هماهنگی صورت گیرد، بارها شده که در طول یک ماه فقط ۳روز برای کارگری اعزام شدیم.در بسیاری از روزها بیکار و بدون خرجی می مانند چون مجبور هستند متناسب با سیاستهای سامانه فعالیت کنند و در مجموع سامانه نقش پر رنگی در ایجاد اشتغال و فرصت شغلی برای کارگران ساختمانی ایرانی ایجاد نکرده است. کارگران معتقدند میزان حقوق تعریف شده در سامانه اقبال عمومی کارفرمایان را به سمت نیروهای ارزان قیمت اتباع سوق می دهد و کارفرمایان ملزم به مراجعه به سامانه و به کارگیری نیروی کار ایرانی نیستند و این امر با توجه به تمرکز نیروی کار در مکان مشخص و جانمایی شده در مناطق خاص و ویژه مردم آشنایی ندارند تا جهت به کار گیری کارگران ساختمانی اقدام کنند و همین اطلاع نداشتم سبب شده روزهای متمادی بدون مزد روزانه سرگردان و حیران باشند

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *