×
×
جدیدترین‌‌ها

عملیات ساخت درمانگاه ویژه ۳۰ تختخوابی بخش بلده از توابع شهرستان نور

  • کد نوشته: 85083
  • آبان 22, 1402
  • وز یکشنبه در آیینی با حضور استاندار مازندران، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار، فرماندار و مدیران استانی و شهرستانی آغاز شد

    عملیات ساخت درمانگاه ویژه ۳۰ تختخوابی بخش بلده از توابع شهرستان نور

    نخست نیوز :بخش بلده با برخورداری از ۴۵ نقطه روستایی و یک نقطه شهری، هفت هزار نفر جمعیت ثابت و سه برابر جمعیت متغییر در ۱۳۰ کیلومتری شهرستان نور واقع در غرب مازندران قرار دارد. بخشدار بلده در حاشیه آیین کلنگ زنی این طرح درمانی با حضور استاندار مازندران و جمعی از مسوولان شهرستانی گفت: این طرح در زمینی به مساحت بیش از هزار متر در قالب سه طبقه کلنگ زنی شده و هزینه ساخت آن هم یک خیر منطقه تقبل کرده است.

    این درمانگاه شکل ساخت و تجهیزات آن به گونه ای است که در حد یک بیمارستان باید باشد و خیر هم وعده داده افزون بر ساخت این بیمارستان، تجهیزات این مجموعه را هم تامین کند. استاندار مازندران در این آیین بر ضرورت توسعه زیرساخت های بخش بلده تاکید کرد و یادآور شد: ساخت و تجهیز این درمانگاه ویژه یکی از ضرورت های منطقه کوهستانی بلده است.

    سید محمود حسینی پور مدت ساخت این درمانگاه را ۲ سال اعلام کرد و افزود: بخشی از اعتبار این مرکز درمانی با حمایت خیر حاج حسینی تامین می شود که با این خدمات عالی به توسعه زیرساخت های منطقه کمک خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد: این مجموعه درمانی مجهز همه نیازهای درمانی اهالی بلده را تامین خواهد کرد که در راستای توسعه زیرساخت های منطقه برنامه ریزی شده است.

    استاندار مازندران قبل از این آیین از پست ۶۳/۲۰ ” کیلو ولت شهر بلده بازدید داشت و گفت: تاکنون ۵۰ درصد کارهای این پست انجام شده و پیشرفت کارها نیز با سرعت بیشتری ادامه دارد. عملیات احداث “پست ۶۳/۲۰ ” کیلو ولت به طول حدود ۴۲ کیلومتر در سال ۱۳۸۷ حدفاصل محدوده مرکز بخش کجور نوشهر تا بلده با کارفرمایی شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان و پیمانکاری شرکت مهندسی اترک سازه پارس گستر در بلده نور غرب مازندران با هدف رفع ضعف افت ولتاژ برق، راه اندازی شهرک صنعتی به منظور ایجاد اشتغال، پایداری شبکه و پیشگیری از خاموشی مشترکان آغاز شد.

    اختصاص بیش از چهار هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور شتاب بخشی در روند ساخت طرح برق رسانی پست ۶۳/۲۰ کیلوولت بنا به گفته بخشدار بلده نور از مهم ترین رهاورد سفر استاندار مازندران به این بخش خطه غربی مازندران بوده که محقق شد. در زمان حاضر برق مشترکان اهالی بخش بلده با شبکه گذاری فشار متوسط به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر تامین می شود که متاسفانه در زمان اوج مصرف و شرایط نامساعد جوی قطع می شود، معضلی که سال ها اهالی این نقاط شهری و روستایی بخش ییلاقی و کوهستانی بلده را رنج می دهد و سبب نارضایتی آنان شده است. روستای ورازان حدود ۷۲ کیلومتری شهرستان نور واقع شده است.

    این روستا از شمال به کپ و کالج، از جنوب به قله ی آزاد کوه، از مشرق به یوش و بلده و قله سیاه سنگ و از مغرب به روستای شاه ناجر و کجور مشرف است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *