×
×
جدیدترین‌‌ها

خراسان رضوی 10هزار معلم جذب میکند

  • کد نوشته: 97707
  • اردیبهشت 13, 1403
  • روز یکشنبه به مناسبت هفته معلم نشستی خبری با حضور مسئولان آموزش پرورش خراسان رضوی برگزار شد.
    خراسان رضوی 10هزار معلم جذب میکند

    نخست نیوز، علی ارباب_در این نشست سید امیر شوشتری مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن تبریک و نکوداشت روز معلم افزود: امیدواریم معلمان گرامی که در جایگاه تعلیم و تربیت هستند، شان خویش را حفظ کرده و جایگاه خود را ارتقا دهند.

    وی گفت: در طرح معلم نمونه که برنامه گسترده‌ای است از معلمان نمونه در سطح مدارس تقدیر و تشکر خواهد شد. معلمان از طریق رأی کمیته‌های همکاران فرهنگی در مدارس و آرای دانش‌آموزان در سامانه انتخاب خواهند شد.

    مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی افزود: ۲۰ نفر به عنوان معلم نمونه کشوری و ملی معرفی شدند که از این تعداد، بهرام فرهادی‌مقدم از استان خراسان رضوی به عنوان معلم نمونه کشوری اعلام شد که افتخار بزرگی برای استان خراسان رضوی است.

    شوشتری به سوالات اصحاب رسانه در رابطه با ویژه‌برنامه‌های هفته معلم پاسخ داد و از اصحاب رسانه این راویان حق و جهادگران جهاد تبیین، صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.

    مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از کارهای بسیار مهم آموزش و پرورش، استخدام گسترده نیروهای توانا برای امر آموزش است. نیروهای جدید، جوان و توانا هستند که بعد از مرحله گزینش نهایی، بیش از ۱۰ هزار همکار فرهنگی به آموزش و پرورش ملحق خواهند شد.

    صفدر سلطانی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: آزمون آموزگاری 18‌اسفندماه برگزار شد و 2هزارو175 نفر استخدام خواهند شد. آزمون دبیری و هنرآموزی نیز 28‌ اردیبهشت برگزار و 2هزارو984 نفر استخدام می‌شوند. آزمون کیفیت بخشی که ویژه معلمان تربیت‌بدنی و سلامت است نیز 14‌ اردیبهشت برگزار و 1897 نفر سهم جذب خراسان رضوی است.

     

    سلطانی گفت: در آزمون ویژه معلولان نیز 239 نفر استخدام می‌شوند. همچنین فرزندان شهدا نیز آزمون خواهند داشت که 1656 نفر جذب می‌شوند و ورودی دانشگاه فرهنگیان به مدرسه نیز 1869 نفر خواهد بود؛ بنابراین با احتساب قراردادی که در پیش‌رو داریم، در مجموع تعداد 12‌هزار‌و‌689 نفر به جمعیت معلمان آموزش‌و‌پرورش استان اضافه خواهد شد.

    این در حالی است که حدود 7هزار نفر مشمولان بازنشستگی امسال آموزش‌و‌پرورش هستند؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که امسال با افزایش بیش از چهارهزارنفری نیرو در آموزش‌‌وپرورش مهر را شروع کنیم. استخدام امسال 25‌ درصد از کمبود نیروهای موظف را جبران خواهد کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *