×
×
جدیدترین‌‌ها

دو دقیقه تامل

  • کد نوشته: 97634
  • اردیبهشت 13, 1403
  • فوتبال محبوبترین ورزش دنیاست وهر روز  طرفداران بی شماری در جهان به آن اضافه میشوند و یکی از علتهای عمده گرایش مردم به این رشته تجارت کلان و تبلیغات آن است شاید معادلات تجاری  آنرا  با هیچکدام از صنایع دنیا نتوان قیاس کرد.
    دو دقیقه تامل

    نخست نیوز، مهرشاد عنبری_همچنین فوتبال  در عرصه هنر ، صنعت  ، تجارت و سایر ورزشها  یکه تاز میدانها است و  افق پایداری و حمایت جهانی از این رشته  تازمانی ادامه خواهد یافت که روح پاکی ، لطافت و عدالت از مستطیل سبز خارج نشده باشد.  مهمتر اینکه شور و هیجان فوتبال در کشور ما  فراتر و افراطی تر از سایر کشورها  دنبال می شود اما تفاوت  فوتبال ما  با سایر کشورهای صاحب فوتبال در پاکی و سلامت آن است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است .
    شیوه های منتهی به فساد در فوتبال ما از استاندارد خارج شده است  وهر بار آنهارا پنهان یادیگران را گمراه می کنیم اما   فریفتن خیل عظیم فوتبال  حد و مرز دارد  و باید به این باور برسیم که با عملکرد ضعیف مدیران فوتبالی  به چنین دستاوردی رسیده ایم  و دیر یا زودباید   منتظر رویکرد دیگری از جماعت فوتبالی  در استادیوم ها  باشیم.   وقتی هواداران فوتبال  احساس کنند که اهداف فوتبال در مسیر پول ، رانت ، پارتی ، زدوبند و سایر فسادهای جاری  هدایت می شود قدر مسلم در پشتوانه و حمایت‌ها معکوس عمل خواهند کرد .
    فوتبال در یک کلام  سبب ایجاد روحیه  همبستگی ، ایثار ، جوانمردی ، و تاثیرات روحی و روانی بدون تنگ نظری وخود خواهی ها در جامعه است .
    در غیر اینصورت با الگوریتم فضای مسموم به لجن زاری مبدل خواهد شد که بهترین تکنولوژی های زهکشی معاصر نخواهد توانست آنرا زلال نماید .
    فوتبال  کشورمان در  آسیا صاحب شهرت است   و بدلیل حضور قدرتمند در مسابقات و تورنمنت های آسیایی و جهانی از طرفداران بیشماری حتی خارج از مرزها  برخوردار بوده اما برای پوشش و هدفمند کردن افکار میلیونی آن ، هیچ ارگانی یا شبکه ای بطور شفاف به تمام رویدادها و وقایع جاری که آفت فوتبال (آب دزدک ) است  نمی پردازد و بسیاری در نشست ها و یا محافل  خبری بطور طنز گونه و یا کنایه به آنها اشاره و سپس آش همان آش وکاسه همان کاسه ، و چنانچه کسی قصد داشته باشد گوشه ای از فساد و یا رشوه های رایج را افشا کند کارش با کرام الکاتبین است.
    برخی از باشگاهها ی دولتی و خصوصی  در کشور با ضعف مدیریت های حاکم ، و سو استفاده اپورتونیستها ( دلالان ، بعضی سرمربیان ) از بازار نقل و انتقالات ، باشگاهها را تبدیل به بنگاه یا معاملات تجاری نموده و ره صد ساله را یکشبه طی می کنند و هیچ قدرتی هم بازدارنده کاسبی نامشروع آنان نیست و این قصه سر دراز دارد و طغیان آن در سالهای جاری بیشتر عیان شده که نشان از ضعف بروکراسی بترتیب ، فدراسیون ، هیاتها و برخی باشگاههای کشور است و آنچه بیش از پیش نابود میشود احساس مردم ، استعدادها و فوتبال کشور است که اهمیت داده نمی شود .

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *