×
×
جدیدترین‌‌ها

اعزام تیم ۲۰نفره رباتیک خراسان رضوی به مسابقات کشور

  • کد نوشته: 97725
  • اردیبهشت 13, 1403
  • 20 تیم منتخب دانش آموزی بازیهای فکری مشهد به جشنواره خلاقیت های علمی _پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی تهران اعزام شدند.
    اعزام تیم ۲۰نفره رباتیک خراسان رضوی به مسابقات کشور

    نخست نیوز، مجید خروشی_سمانه هراتی سرپرست تیم اعزامی به این رقابتها گفت: دانش آموزان مقام آور مشهدی در رشته های رباتیک لیگ های فوتبالیست متوسطه و مقدماتی و پیشرفته ، محاسبات ذهنی با چرتکه و لیگ ربات جنگجو آزاد و جنگجو متوسطه و ربات های پارک نوری و ربات‌های آتش‌نشان و لیگ هوش و خلاقیت و تشریح جانوریمجوز ورود به رقابت‌های کشوری را کسب کردند.

    این دانش آموزان چهاردهم اردیبهشت ماه در دانشگاه شهید بهشتی با حضور بیش از،پنج هزار دانش آموز از سراسر کشور به رقابت خواهند پرداخت وی افزود: در میان نفرات اعزامی نخبگانی هستند که دارای رتبه های نخست کشور را در عرصه های علمی کسب کرده اند. و امید داریم که با درخشش در این رقابت‌ها بار دیگر شایستگی خود را در این عرصه در سطح کشور نشان دهیم.

    هراتی اضافه کرد:در میان نفرات اعزامی می توان از ستایش شعیبی نفر برتر کشور در بازی های ریاضی و هوش نام برد.همچنین از مهدی عاملی جوان نابغه در علم شیمی که امید داریم در این رقابت‌ها در جمع برترین ها قرار گیرد. ملیحه شکری مربی موسسه کلبه هوش در باره رقابتهای آزمایشگاه شیمی اظهار داشت: این رقابت‌ها در دو بخش تئوری و عملی انجام که در بخش نخست به صورت سوالات تستی و بخش دوم بر اساس فرمول های ارسالی به صورت رندوم از شرکت کنندگان می خواهند به صورت تجربی کار عملی را انجام دهند.

    وی در خصوص توجه این رشته می‌گوید: رشته شیمی علاقه کندی زیادی لازم دارد اما کاربر عملی در سازه ها و تجهیزات و همچنین ضریب اشتغالزایی مناسبی در دستگاه های فنی و مواد غذایی دارد. مراسم بدرقه تیم اعزامی که با حضور معاون علمی و پژوهشی سپاه امام رضا(ع و شاهین فرمعاون علمی ناحیه یاسر برگزارشد.

    سرهنگ محمود رضا کفاش گفت: فلسفه وجودی سازمان علمی بسیج گفتمان سازی و جریان سازی علمی در بسیج و در سطح کلان جامعه است. استعداد یابی،نخبه پروری ،مهارت آموزی در میان رده های مختلف سنی بزرگترین اهداف سازمان علمی بسیج است و معتقدیم هر فردی که در راستای خلاقیت،نوآوری و خلق ایده نوین گام بر می دارد از دیدگاه ما یک بسیجی است وزیر چتر حمایتی ما مادی و معنوی قرار خواهد گرفت . وی خاطر نشان کرد: سازمان علمی بسیج در واقع حلقه اتصال بین ایده به پدیده یا محصول و ارتباط با بازار ،ثروت و اقتصاد است.

    در واقع نخبگان و خالقان ایده را تا زمانی که محصولات وارد بازارثروت شود مورد حمایت سازمان قرار خواهیم داد. معاون علمی و پژوهشی سپاه امام رضا (ع) تصریح کرد: سازمان علمی بسیج طی چند سال گذشته بیش از ۴۰میلیارد تومان اعتبار را در راستای نخبه پروری و استعدادهای علمی درخشان هزینه کرده است و بنا داریم در این راستا از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود برای رونق و توسعه علمی جامعه هدف بهره ببریم.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *