×
×
جدیدترین‌‌ها

تحلیل و فرسایش ورزشگاهها کار دست وزیر ورزش خواهد داد

  • کد نوشته: 82929
  • آبان 4, 1402
  • فرهنگ هر جامعه ای به سیستم اموزشی آن کشور باز میگردد.

    تحلیل و فرسایش ورزشگاهها کار دست وزیر ورزش خواهد داد

    نخست نیوز : مهرشاد عنبری -در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ اگر توجه کرده باشید تنها کشوری که به نظافت استادیومها بعد از کسب هر نتیجه به آن اهمیت میداد ژاپنی ها بودند و به پیرو ی از انها بعضی از کشورها که از قافیه فرهنگ اخلاقی تماشاچیان کشور آفتاب تابان عقب نمانند اقدام به تقلید رفتارهای انها میکردند، اما مطمئنا رفتار مقلدان این امر تداوم پیدا نخواهد یافت زیرا این امر فقط در سیستمهای اموزشی ژاپن و بعضی از کشورها متداول و مرسوم است .
    ایران یکی از ثروتمند ترین کشورهای دنیا با ۹درصد منابع و ذخایر زیر زمینی ، و یک درصد (۸۵ میلیون ) جمعیت کل دنیا را بخود اختصاص داده است که بخش اعظم این ثروت ، در انحصار گروهی و بعضی از تفکرات قرار گرفته که عایده ای برای ملت و زیر ساختهای اموزشی را در بر ندارد . نمونه ان میتوان به سخنان رییس جمهورکشور مان در خرداد ۱۴۰۲ کشورمان اشاره کرد که فرمود طرح ساخت ١۲ بیمارستان در کشور اندونزی مد نظر است . هر چند این خبر از سوی وزیر بهداشت و درمان دکتر بهرام عین الهی با کسب سود اوری مطرح شد و ساخت تاسیسات دیگر که توجیهات انها از تفکرات نگارنده این خبر خارج است .

    اگر نگاهی به استاندارد های بین المللی بیافکنیم پی خواهیم برد یک فضای سبز ورزشی با ابعاد ۲ در ۲ باید برای هر یک نفر شهروند در کلان شهرها طراحی و برنامه ریزی شود. که نیروهای جوان کشورمان از این مهم بی بهره اند .
    ما در طول چند سال اخیر علاوه بر رشد افقی به رشد عمودی نیز رسیده ایم ایا برای رشد عمودی و افقی که ساکنین زیادی را در خود اسکان داده ایا استاندارهای مذکور از سوی مبادی ذیربط رعایت شده است یاخیر ؟پاسخ و کلید این معما در اذهان شهروندان کاملا گویاست ،
    تهران در دهه پنجاه دارای نزدیک به ۸ میلیون جمعیت بود و در ان زمان ما صاحب استادیوم های ، ازادی ، تختی ، شیرودی ، ارارات، و کشوری بودیم اما امروز با بیش از ١۵میلیون نفوس علیرغم اینکه استادیومی ساخته نشده بلکه شاهد فرسایش و از بین رفتن استادیومهای یاد شده نیز می باشیم .البته سالنهای ورزشی و بدنسازی بطور قارچ گونه بدون رعایت بسیاری از استاندارد ها و عدم نظارت با دریافت شهریه های نا متعارف در فضاهای بسیار کوچک و پایین تر از سطح زمین رشد و فعالیت میکنند . اما این رشد برای پاسخ به همه دهک های جامعه به لحاظ مالی و فیزیو لوژیکی کامل نیست . و توضیح علمی دلایل این امر بر عهده کارشناسان علوم ورزشی است .
    در یک نظر سنجی بسیار ساده و رندومی میتوانیم پی ببریم که چند درصد مردم از امکانات رفاهی و ورزشی رضایت نسبی را دارند هر چند این امر بارها توسط دانشجویان انجام شده اما پاسخ ان رسانه ای نشده و مردم از نتایج انها غافلند ،
    با نشستن دکتر کیومرث هاشمی با تجربه ۴۰ ساله در ورزش و در حال حاضر قرار گرفتن پشت میز وزارت ، این توقع را برای اهالی ورزشکاران بوجود اورده که با یک نگرش بسیار ساده در ساختن و یا مرمت و بهینه سازی همه ورزشگاهها کشور اقدام نماید. شاید گفته شود بودجه وزارت ورزش در یک بررسی ساده پاسخگوی ۲ باشگاههای مردمی پرسپولیس و استقلال نیست .
    اگر این ورزشگاهها در یک مناقصه واقعی به مدت ۵ سال در اختیار شرکتهای خصوصی یا حتی دولتی قرارگیرند با در امد بدست امده از اجاره ، تبلیغا ت می توانند به بازسازی تمام عیار ورزشگاههای مذکور اقدام نمایند و یا راهکار هایی که از عهده عام خارج است .
    این موضوع نه قصه است نه داستان ، و نیز نیاز به اتاق فکر که اخیرا در سازمانها مد شده نیست فقط باید در نگرش مدیران حاضر تغییراتی ایجاد کرد وبه نیازها دست یافت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *