×
×
جدیدترین‌‌ها

تامین سرمایه فیلم توسط بازیگر نقش اصلی،
کارگردان «وابل»: تهیه‌کننده فیلم، صوری بود

  • کد نوشته: 101659
  • تیر 12, 1403
  • کارگردان فیلم سینمایی «وابل» گفت: سلب مسئولیت تهیه‌کننده و رها کردن فیلم پس از تدوین نهایی، باعث شده تا این کار هنوز پروانه نمایش نداشته باشد. سپهر سیفی به شکل صوری، تهیه‌کننده «وابل» بوده و سرمایه فیلم را به وسیله بازیگر اصلی تامین کرده بود.
    کارگردان «وابل»: تهیه‌کننده فیلم، صوری بود

    به گزارش نخست نیوز، تورج اصلانی کارگردان فیلم سینمایی وابل درباره آخرین وضعیت اکران این فیلم به خبرنگار سینمایی ایرنا گفت: نسخه نهایی فیلم وابل از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ به تهیه‌کننده تحویل داده شده اما ایشان از فیلم سلب مسئولیت کردند؛ چراکه متوجه شدیم ایشان به شکل صوری تهیه‌کننده بودند و هزینه فیلم از جای دیگری تامین شده بود.نسخه نهایی فیلم از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ به تهیه‌کننده تحویل داده شده اما ایشان از فیلم سلب مسئولیت کردند؛ چراکه متوجه شدیم به شکل صوری تهیه‌کننده بودند و هزینه فیلم از جای دیگری تامین شده بود

    اصلانی افزود: سپهرسیفی تهیه‌کننده وابل بدون هماهنگی با کارگردان، فرم حضور در جشنواره را پر کرده بود، بدون اینکه بپرسد آیا این فیلم به جشنواره می‌رسد یا خیر. ما تا آخرین لحظه درگیر تدوین همزمان بودیم و از آنجایی‌که ثبت نام در جشنواره و نرساندن فیلم، باعث عدم دریافت پروانه نمایش فیلم می‌شد ما مجبور شدیم فیلم را مشروط بر تدوین مجدد، به جشنواره برسانیم تا پروانه نمایش آن محفوظ بماند.

    کارگردان وابل درباره کوتاه‌تر شدن نسخه فعلی اثر نسبت به نسخه‌ای که در جشنواره اکران شده بود، گفت: ماه گذشته آخرین نسخه فیلم را تحویل دادیم؛ نسخه جشنواره ۱۱۷ دقیقه بود و نسخه نهایی ما ۸۳ دقیقه است. نسخه جشنواره هنوز کامل تدوین نشده و راف‌کات فیلم بود.

    او توضیح داد: از آنجا که تهیه‌کننده با عوامل تسویه نکرده‌ بود، پذیرفتیم فیلم به شرط تسویه تهیه‌کننده با عوامل جلو و پشت دوربین در جشنواره حاضر شود. در نهایت تهیه‌کننده از طرف دبیر جشنواره با دبیر جشنواره ملزم به تسویه شدند.

    کارگردان وابل با اشاره به اینکه فیلم هنوز پروانه نمایش ندارد، گفت: درواقع سلب مسئولیت تهیه‌کننده و رهاکردن فیلم پس از تدوین نهایی، باعث شده فیلم هنوز پروانه نمایش نداشته باشد؛ چراکه ایشان باید نسخه‌نهایی را برای دریافت پروانه نمایش تحویل دهند و هنوز تحویل ندادند.از آنجا که تهیه‌کننده با عوامل تسویه نکرده‌بود، پذیرفتیم فیلم به شرط تسویه تهیه‌کننده با عوامل در جشنواره حاضر شود

    اصلانی درباره منابع مالی فیلم گفت: من بعد از جشنواره متوجه شدم که منابع مالی فیلم مشکوک است. آقای سیفی به شکل صوری تهیه‌کننده بوده و سرمایه فیلم را بازیگر اصلی فیلم خانم آزاده زارعی از جایی که مشخص نیست، تامین کردند و تا مطمئن نشوم که هزینه فیلم از راه درست و حلال تامین شده، اقدام دیگری نمی‌کنم.

    فیلم وابل به کارگردانی تورج اصلانی، نویسندگی تهمینه محمدی و تهیه‌کنندگی سپهر سیفی محصول سال ۱۴۰۱ است. این فیلم در چهل‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اکران شده‌است. وابل سومین فیلم بلند سینمایی تورج اصلانی پس از جینگو و حمال طلا است. در این فیلم آزاده زارعی، نوید پورفرج، فرید سجادی حسینی، هژیرسام احمدی، رامین راستاد، آسنات درگاهی و المیرا درگاهی ایفای نقش کرده‌اند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *