×
×
جدیدترین‌‌ها

در ذهن مشاور جلیلی چه می‌گذرد؟
چند سوال از مریم اشرفی گودرزی!

  • کد نوشته: 101687
  • تیر 13, 1403
  • «خانم اشرفی گودرزی دربارۀ تعرض جنسی به کودکان (دختر و پسر) و مردان جوان چه توضیحی دارند. آیا این‌ها چون روسری ندارند این‌جا و آن‌جا مورد تعرض جنسی قرار می‌گیرند؟ مسئلۀ «تعرض جنسی» فراتر از رعایت یاعدم رعایت «حجاب» است چراکه اساسا گاه شامل کسانی می‌شود که حجاب بر آن‌ها واجب نیست.
    چند سوال از مریم اشرفی گودرزی!

    به گزارش نخست نیوز، عصرایران در یادداشتی به صحبت های مشاور سعید جلیلی پرداخته است.

    در این مطلب که بخش‌هایی از آن در ادامه آمده نوشته شده است: مریم اشرفی گودرزی، نمایندۀ سعید جلیلی، یکی از مصادیق بارزِ «زنانِ زن‌ستیز» است. زنانِ زن‌ستیز ذهنیتی مردسالارانه دارند و با گفتار و رفتارشان مردسالاری را بازتولید می‌کنند.

    اگر بخواهیم کمی «زنِ زن‌ستیز» را کمی ساده‌تر توصیف کنیم، باید بگوییم چنین زنی غالبا در تقابل‌ها و اختلافات میان زنان و مردان، جانب مردان را می‌گیرد چراکه او اصولا جوری تربیت شده و آموزش دیده که در خدمت مردان و سالاریِ مردان باشد. در واقع زنِ زن‌ستیز معتقد است «حق همیشه با مردان است مگر اینکه خلافش ثابت شود.»

    خانم اشرفی معتقد است اگر زنی بدون روسری از خانه بیرون برود و یک مرد به او تعرض کند، این یعنی آزادیِ زنان و مردان! آن زن آزادانه حجاب را کنار گذاشته، آن مرد هم تحریک شده و آزادانه به او تعرض کرده!

    در واقع این خانم، خودش گرفتار فقدان ارتقای فرهنگی است؛ وگرنه می‌دانست حد آزادی، لطمه نزدن به دیگران است و دیگر اینکه، کسی حق ندارد بدون اجازه بدن کس دیگری را لمس کند. آزادی توام با مسئولیت است. انسان آزاد در قبال آزادی‌اش موظف است که به دیگران لطمه نزند. لمس جنسی بدن دیگران، بدون اجازه و توافق، در بسیاری از موارد مصداق بارز لطمه زدن به دیگران است.

    خانم اشرفی گودرزی البته سربازی نرفته و از فضای پادگان‌ها بی‌خبر است وگرنه می‌دانست که تعرض جنسی در چنین فضاهایی یکی از معضلات است. در پادگان که دیگر هیچ زنی وجود ندارد که حجاب اسلامی را رعایت نکرده باشد و دیگران را به وادی تحریک انداخته باشد. ولی تعرض جنسی در پادگان‌ها کم و بیش وجود دارد.

    خانم اشرفی گودرزی دربارۀ تعرض جنسی به کودکان (دختر و پسر) و مردان جوان چه توضیحی دارند. آیا این‌ها چون روسری ندارند این‌جا و آن‌جا مورد تعرض جنسی قرار می‌گیرند؟ مسئلۀ «تعرض جنسی» فراتر از رعایت یاعدم رعایت «حجاب» است چراکه اساسا گاه شامل کسانی می‌شود که حجاب بر آن‌ها واجب نیست. و چنین مواردی، چندان هم کم‌شمار نیستند.

    اما از همۀ این نکات که بگذریم، معلوم نیست در این دعوای اساسی، که در هر جامعه‌ای وجود دارد، چرا خانم اشرفی گودرزی سمت «مردان متجاوز» ایستاده؟ زنی که زن‌ستیز نباشد، قاعدتا حامی «زنان قربانی» است نه «مردان متعرض».

    البته پاسخ روشن است. ذهنیت مردسالارانۀ مریم اشرفی گودرزی، او را به جانبداری از مردان سوق می‌دهد. ولی معلوم نیست در مواردی که یک مرد به مرد دیگری تعرض جنسی می‌کند، این نمایندۀ سعید جلیلی در امور زنان، جانب کدام مرد را می‌گیرد؟ مرد متعرض یا مرد قربانی؟!

    نویسنده: جمشید گیل

    مریم اشرفی گودرزی کیست؟

    اشرفی گودرزی، عضو شورای مرکزی جبهه ایران اسلامی است و در پروفایل‌های منتسب به او این عناوین دیده می‌شود: همواره طلبه، محقق، مدرس، فعال سیاسی و فرهنگی.

    منبع فرارو

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *