×
×
جدیدترین‌‌ها

نخستین مرکز شرکت های دانش بنیان افتتاح شد

  • کد نوشته: 101684
  • تیر 13, 1403
  •  آیین افتتاح مرکز رشد واحد‌های فناور دفاعی با عنوان مرکز رشد نصیر برگزارشد.
    نخستین مرکز شرکت های دانش بنیان افتتاح شد

    به گزارش نخست نیوز، سیده بهجت موسوی مقدم_معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستادکل نیرو‌های مسلح دراین مراسم گفت : باتوجه به اینکه ابتدای پیروزی انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی، همکاری‌های بخش دفاعی با سطوح مختلف ملی به صورت تصاعدی درحال افزایش است بنابراین امروزه نیز که شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در عرصه‌های فناوری هستیم، این ضرورت وجود دارد که صنایع دفاعی هم از امکانات و دستاورد‌های موجود بهره‌مند شوند.

    محمدمهدی نژاد نوری یکی از ظرفیت‌های مهم در این رابطه را پارک‌های علم و فناوری دانست وافزود : در جریان برنامه بازدید امروز درابتدا میزان درباره زمینه‌های گسترش همکاری‌ها صحبت شد و پس از آن، قرار شد تا ظرفیت قرارداد‌های نیمه‌تمام قدیمی دوباره احیا شوند ، ایجاد مراکز رشد مشترک میان پارک علم و فناوری خراسان و ستادکل نیرو‌های مسلح، فرصت مغتنمی می باشد که باید از آن بهره برد تا توانمندی‌های نوآورانه در پیشرفت‌های دفاعی تأثیر بیشتری داشته باشد.

    وی خاطر نشان کرد : درواقع امروز بسیاری از نیازمندی‌های دفاعی کشور با نیازمندی‌های فناورانه سایر عرصه‌ها مشابه است؛ به طوری که همان تکنولوژی مؤثر در حوزه پتروشیمی، برق و صنایع زیرساختی در مصادیقی در عرصه‌های دفاعی نیز به کار برده می‌شود.

    رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی ادامه داد : ظرفیت پارک خراسان به این است که دوره‌های توانمندسازی و رشد را برای شرکت‌های فناور فراهم کند و طبق مذاکرات انجام شده، قرار است حدود ۲۰ شرکت تخصصی به‌طور متمرکز بتوانند محصولات خود را در راستای نیاز‌های اعلام شده از طرف مراکز دفاعی و ستادکل نیرو‌های مسلح، به شیوه موضوعی و تخصصی تولید کنند. علی اسماعیلی گفت : هدف از ایجاد این مرکز، توسعه زیرساخت‌های فناوری در عرصه صنایع دفاعی است تا فناوری با اقتضائات این فضا پیوند بیشتری پیدا کند، این اولین مرکز مشترک با بخش دفاعی کشور است که خراسان رضوی پیشتاز آن بوده و واقعیت ملموس برای ما نیز آن است که نیاز‌های زیادی در این حوزه وجود دارد.

    وی با اشاره به این که پارک علم و فناوری خراسان رضوی در بسیاری از اقدامات همیشه پیشرو در کشور بوده است افزود: این نخستین مرکز مشترک رشد با بخش دفاعی کشور است که دارای ظرفیت های زیادی است و با توجه به نیازهای کشورمان ، لازم است تا روی این موضوعات کار شود

    برچسب ها دانش بنیان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *