×
×
جدیدترین‌‌ها

معاون وزیر به صورت سرزده از مرکز مشکلات ویژه یادگیری(سنجش) بازدید کرد

  • کد نوشته: 69323
  • خرداد 28, 1402
  • معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به صورت سرزده از مرکز مشکلات ویژه یادگیری(سنجش) سوم شعبان ۳ بازدید کرد.

    معاون وزیر به صورت سرزده از مرکز مشکلات ویژه یادگیری(سنجش) بازدید کرد

    معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با همراهی جواد روحانی رییس آموزش وپرورش استثنایی خراسان رضوی نعمتی رییس آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان شمالی، به منظور ارزیابی عملکرد مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی و تربیتی امروز شنبه 27 خرداد ماه به صورت سرزده از مرکز مشکلات ویژه یادگیری(سنجش) سوم شعبان ۳ بازدید کرد.

    به گزارش نخست نیوز : دکترحمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی ضمن بازدید از پایگاه های تخصصی و اولیه با آزمونگران و والدین گفتگو نمود و ضمن عرض خداقوت به عوامل این پایگاه از نزدیک در جریان مراحل سنجش و کیفیت انجام‌ کار قرار‌ گرفت ، سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان امسال نسبت به سال گذشته تغییراتی داشته است.امسال خانواده‌ها با ورود به سامانه my.medu.ir و انجام احراز هویت بدون مراجعه به مدرسه می‌توانند ثبت‌نام سنجش را انجام دهند.

    وی سنجش سلامت جسمانی دانش آموزان بدو ورود به دبستان رااز ضروریات ثبت نام دانست وگفت: این ، کمک بسیاری به روند آموزش دارد و با مداخله به‌هنگام از افت تحصیلی دانش آموزان در طول سال تحصیلی جلوگیری خواهد کرد.

    حسینی خاطرنشان کرد: در سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان دقت در تشخیص بسیار حائز اهمیت است، چرا که سرنوشت یک‌ نوآموز مشخص می شود، به همین دلیل می بایست در ارزیابی و تشخیص نهایت دقت را داشته باشیم تا آینده خوبی برای این عزیزان رقم بخورد.

    معاون وزیر ادامه داد: در حقیقت دانش‌آموز، اول سنجش را انجام می‌دهد و بعد ثبت‌نام کلاس اولی‌ها انجام می‌شود. همچنین نحوه پرداخت هزینه سنجش در سال گذشته در پایگاه‌ها از طریق دستگاه پوز بود؛ اما در حال حاضر از طریق درگاه الکترونیکی است.

    رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی تصریح کرد: یکی از مزایای ایجاد سامانه جامع یکپارچه، هوشمند و چند سطحی سنجش، اطلاع اولیا از وضعیت دانش‌آموزان خواهد بود. به‌طوری‌که قبلاً خانواده‌ها در جریان نتایج سنجش قرار نمی‌گرفتند و اگر دانش‌آموز مشکلی داشت از آن مطلع نمی‌شد؛ اما در این سامانه برای خانواده‌ها دسترسی به پروفایل دانش‌آموزی ایجاد شده است.

    دکتر طریفی حسینی بیان داشت :از طریق نیم رخی که از ویژگی های جسمانی و روانی ،نیازها،مشکلات و استعدادهای دانش آموزان در فرایند سنجش به دست می اوریم میتوانیم برنامه ریزی دقیق آموزشی و پرورشی متناسب با ویژگی ها و نیازهای آن ها طراحی و دنبال کنیم.

    وی ، تشخیص و مداخله بهنگام در سنین طلایی رشد دانش آموزان را از اهداف این طرح دانست وافزود: شناسایی گروهایی هدف در سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز از دیگر اهداف این طرح است که بر اساس ان یک جای دهی و گزینش مناسبی در نظام آموزشی در دانش آموز اتفاق بیفتد تا خدمات متناسب با شرایط و ویژگی ها را ارائه کنیم.

    خبرنگار : سیده بهجت موسوی مقدم

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *