×
×
جدیدترین‌‌ها

کم حوصلگی و راه فرار از آن

  • کد نوشته: 97750
  • اردیبهشت 14, 1403
  •  قسمت اول عوامل مختلفی همچون، نداشتن هدف، نداشتن برنامه صحیح، ضعف و سستی اراده، داشتن افکار منفی و عدم توجه به توانایی‌ها و استعدادهای خویش، خودکم‌بینی و غیره در ایجاد کم‌حوصلگی نقش دارند. بنابراین برای مبارزه با این روحیه و کاهش یا از بین بردن آن باید با توجه به هر یک از عوامل تاثیرگذار، راه و روش مناسب و راه‌کار عملی خاصی را اتخاذ کرد.
    کم حوصلگی و راه فرار از آن

    نخست نیوز، پدرام خسرو شاهی_بدین منظور به نکات و مطالب زیر توجه کنید:

    1 – قبل از هر چیز با توجه به توانایی‌ها و استعدادهای خویش هدفی معقول و قابل‌دسترسی و مطابق با شرایط و امکانات موجود برای خود ترسیم کنید.

    2 – به‌منظور رسیدن به هدف موردنظر از یک برنامه مدون و جدول زمان‌بندی‌شده‌ای استفاده کنید و خود را مقید به انجام آن کنید. ‌ برای کاهش کم‌حوصلگی خود چیکار کنیم؟

    3 – اگر افکار منفی و احساس ضعف و خودکم‌بینی باعث کم‌حوصلگی شما شده است، با به خاطر آوردن توانایی‌ها و استعدادها و موفقیت‌های گذشته خویش و توجه به نقاط قوت زندگی، یاس و ناامیدی نسبت به آینده را به امیدواری و خوش‌بینی نسبت به آینده تبدیل کنید.

    4 – یاد خدا و توجه و توکل به ذات مقدس لایزال الهی و طلب کمک و یاری از او نقش موثری در ایجاد آرامش و امید به آینده دارد، بنابراین یاد و توجه و توکل به خداوند را در انجام کارها فراموش نکنید. ‌ برای کاهش کم‌حوصلگی خود چیکار کنیم؟

    5 – باید علل و عوامل ضعف اراده خویش را بشناسید. توجّه کنید ضعف اراده غالبا در عدم اعتماد به بینش و تفکر، عدم شناخت خویش، باارزش تلقى نکردن خود، عدم امنیت روانى، عدم تدبیر عقلانى در تشخیص امور و تمیز دادن امور از هم، شکست‏هاى گذشته و عوامل بازدارنده رشد و قوت نفس مانند محرومیت، سرزنش و رنج‏هاى مستمر ریشه دارد. زدودن هر یک از این عوامل در پرتو سرمایه گزارى و برنامه‌ریزی ممکن است.

    . ‌ برای کاهش کم‌حوصلگی خود چیکار کنیم؟

    6 – باید باور کنید مانند دیگر انسان‏ها از توانمندى‏هاى بسیار برخوردارید. فراموش نکنید نقاط قوت انسان از نقاط ضعفش بیش‏تر است. تصمیم خوب در پرتو تکیه‌بر قوت‏ها، جبران ضعف‏ها و احساس توانمندى شکل مى‏گیرد.

    7 – بکوشید براى هر رفتارى انگیزه‏اى قوى داشته باشید و به‌ویژه از آثار مثبت تصمیم‌گیری‌ها و رفتارهاى خاص خویش به‌طور کامل آگاه شوید. ‌ برای کاهش کم‌حوصلگی خود چیکار کنیم؟ ادامه دارد…

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *