×
×
جدیدترین‌‌ها

اجرای ۷ پروژه کلان ورزشی در سطح منطقه۲ طی سال ۱۴۰۲

  • کد نوشته: 69077
  • خرداد 24, 1402
  • ۲۳۵ پروژه در سال ۱۴۰۲ با اعتبار ۴۹۸میلیارد تومان تعریف شده است درسال گذشته ۲۱۳ پروژه با اعتبار ۳۳۴میلیارد تومان تعریف شده بود.

    اجرای ۷ پروژه کلان ورزشی در سطح منطقه۲ طی سال ۱۴۰۲

    به گزارش نخست نیوز : شهردار منطقه۲ در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:
    منطقه دو با جمعیت ۶۵۰ هزار نفر شامل ۲۵ محله و ۴ ناحیه است که ۹محله هدف بازآفرینی دارد و ۳۲ هزار و ۶۴۸ پیام در سال۱۴۰۱ از طریق سامانه ۱۳۷ در خصوص منطقه دریافت شده که به ۳۱ هزار و ۵۱۵ مورد در ۷۲ساعت اولیه پاسخگویی شده است.

    حسین پور اظهارداشت: اعتبارات عمرانی منطقه در بخش فرهنگی در دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۳۱۵ و ۶۰۰درصد رشد داشته است، در بخش خدمات شهری این رشد به ترتیب ۲۰۰ و ۳۵۴درصد بوده است و در بخش فضای سبز ۱۲۶ و ۴۰درصد بوده است همچنین در سال جاری سه مورد اجرای برش اسکلت در زمینه اقدامات قلع حریم داشته‌ایم.

    وی افزود: در سال ۱۴۰۱ حدود ۹۶۰ پروانه صادر شد، بیش از ۳۰۰ رای‌ قلع در محدوده حریم داشته‌ایم بیشترین آمار قلع و قلع حریم در منطقه رقم می‌خوردواینکه ۱۲۵ درصد درآمد مصوب نقد و ۱۱۲درصد پس از اصلاح بودجه در سال ۱۴۰۱ به دست آمد،همچنین تعداد کل قراردادهای سال ۱۴۰۱ برابر ۱۷۳ مورد و مناقصات ۴۳ مورد بود، منطقه برتر در برگزاری مناقصه بودیم.

    ۳۸ طرح زودبازده نیز در بخش بازآفرینی انجام شد

    حسین پور در حوزه تربیت بدنی در سال ۱۴۰۲ نیز از احداث مجموعه ورزشی چند منظوره اسماعیل‌آباد، مجموعه ورزشی چند منظوره شفا، مرکز ورزشی توس ۵۵، زمین ورزشی روباز توس ۸۱، چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهدای تاکسیرانی، پروژه تعمیر اساسی فضای ورزشی روباز سطح منطقه خبرداد وخاطرنشان کرد: ایجاد بازی‌های آبی بوستان پردیس قائم‌ در مجموع با ۵۵۲هزار میلیارد ریال اعتبار در دست اقدام هستنداین درحالی است که در حوزه ورزش نسبت به سال گذشته بیش از ۸۰۰ درصد افزایش بودجه داشته‌ایم.

    شهردارمنطقه ۲ مشهد گفت: اهم اقدامات فرهنگی سال۱۴۰۱ نیز برگزاری ۴۲ اجتماع‌ بزرگ، مشارکت در تجهیز و مرمت ۵۰ مسجد، تشکیل ۲۵ شورای اجتماعی محله، برپایی ۵۰ ایستگاه استقبال از زائر در میدان شهدا و مشارکت در برپایی ایستگاه در مسیر زائران به تعداد ۷۰ مورد بوده در طرح ترنم که مشاوره خانواده در حاشیه شهر بود نیز ۴۵ کارگاه برپا شد.

    سیدعلی حسین‌پور،ادامه داد: از جمله پروژه‌های بزرگ سال۱۴۰۲ منطقه احداث پارک محلی توس۸۱، احداث مجموعه ورزشی چندمنظوره اسماعیل‌آباد، فاز دو و سه فضای سبز کال اسماعیل‌آباد، احداث مجموعه ورزشی چند منظوره شفا، قرارگاه اجتماعی میدان شهدا، بهبود و بهسازی مساجد سطح منطقه، احداث ۷سوله در مرکز سرای سبززندگی، تأمین منابع آبی و اجرای شبکه توزیع آبیاری مکانیکی بولوار فردوسی، موسوی قوچانی و فرامرز عباسی و کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی خیابان بهاران هستند.

    وی تاکیدکرد: فضای سبز شهید چراغچی۵۲ تا فدک و فضای سبز کال اسماعیل‌آباد از پروژه‌های حوزه فضای سبز منطقه هستند وآخرین وضعیت طرح‌های خیابان عامل، فتح‌آباد و خین‌عرب و آسفالت ۵۰هزار مترمربع معبرخاکی منطقه۲ می باشد

    حسین پور درپاسخ به سوال خبرنگاران اذعان داشت: خیابان عامل در حال تعریض شدن است و این پروژه به دلیل مسائل مالی طولانی شدهمچنین پیاده‌راه‌سازی خیابان عامل و کیفی سازی فضای شهری آغاز شده است. در بافت عامل امسال ۱۵ میلیارد تومان در قالب پروژه‌های زودبازده تعریف شده است.

    شهردار منطقه ۲ جابجایی بازار میوه و تره‌بار و سپس یک طرح ترافیکی جدید سبب تبدیل میدان به سه‌راه خواهد شد راازاقدامات دیگر عنوان کرد وافزود: در خصوص طرح فتح‌آباد نیز باید گفت این طرح در سال ۱۴۰۱ به جمع بندی رسید و مصوبه کمیته فنی را دریافت کرد، یکی از مشکلات موجود زمین‌های مشاع است.
    همچنین طرح خین‌عرب‌ نیز به جمع بندی رسیده است.

    حسین پور در حوزه آسفالت معابر در منطقه۲نیز تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ هزار مترمربع زمین خاکی داشته‌ایم که به ۱۵۰ هزار مترمربع زمین خاکی رسیده است. به دلیل افزایش قیمت آسفالت اولویت اول‌ ما آسفالت معابر خاکی است.

    خبرنگار : سیده بهجت موسوی مقدم

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *