×
×
جدیدترین‌‌ها

قدر منابع انسانی را بدانید!

  • کد نوشته: 65436
  • اردیبهشت 7, 1402
  • یاران سلام ، شاید در قرن بیستم ارزشمندترین دارایی یک شرکت، تجهیزات تولید محصولاتش بود. بااین‌حال، ارزشمندترین دارایی یک مجموعه (تجاری یا غیرتجاری) در قرن بیست و یکم، متخصصان و خلاقیتشان می‌باشد.
    قدر منابع انسانی را بدانید!

    نخست نیوز : منابع انسانی، سرمایه اصلی سازمان‌ها می‌باشد و بسیاری از کارشناسان بر این امر تاکید دارند که منابع انسانی، ارزشمند و پراهمیت می‌باشند برای سازمان‌ها ، شرکت‌ها. تمام دارایی‌های ناملموس یک مجموعه مانند ثبت اختراع، قانون حق تکثیر، مالکیت فکری، برندها، علایم تجاری و تحقیق و توسعه، توسط انسان‌ها خلق می‌شوند؛ و انسان‌ها ضروری‌ترین بخش سود و ارزش سهام و اعتبار یک مجموعه هستند.

    مهارت‌ها و استعدادهای نیروی کار یک سازمان ، دارایی‌ ناملموس آن مجموعه هستند. در حقیقت، این مهارت‌ها و استعدادها باارزش‌ترین چیزی است که یک شرکت یا سازمان دولتی و خصوصی می‌تواند داشته باشد. فکر می‌کنیم زمان آن فرارسیده که سازمان‌ها ارزش بخشیدن به کارمندانشان، به‌عنوان مهم‌ترین دارایی مجموعه، را به‌عنوان رفتاری سازمانی پیش بگیرند.

    در حقیقت، کارمندان (یعنی مجموعه‌ای از دانش، تخصص، مهارت و تجربه) دارایی ناملموس و ارزشمند برای ایمن‌سازی آینده است. تصور کنید اگر تمام کارکنان همزمان در یک قایق و در راستای یک مسیر شروع به پارو زدن کنند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ مطمینا آن سازمان به اهدافش خواهد رسید. کارمندانی که حس ارزشمند بودن داشته باشند باافتخار در رقابت‌های کاری شرکت می‌کنند، رقبا را شکست می‌دهند و با بالا بردن نام شرکت، بر روی سکوی قهرمانی خواهند ایستاد.

    در رابطه با منابع انسانی تابه‌حال بسیار سخن گفته‌شده است ، اما متاسفانه در اکثر سازمان‌ها همچنان انتصابات و ارزش‌گذاری برای سرمایه‌های انسانی سازمان‌ها از تفکر مدیران ارشد مغفول مانده ، لزوم بازتعریف منابع انسانی ازاینجا شروع می‌شود که امروزه بسیاری از مدیران موفق و مالکین برندها ساعات خود را برای جستجوی شبانه‌روزی راه‌های توسعه منابع انسانی شرکت خود می‌گذرانند.

     

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *