×
×
جدیدترین‌‌ها

آمریکا ۷۲۵ میلیون دلار دیگر سلاح به اوکراین می‌دهد

  • کد نوشته: 51085
  • مهر 24, 1401
  • رئیس‌جمهور آمریکا دستور اعطای کمک‌های تسلیحاتی بیشتری به ارزش ۷۲۵ میلیون دلار به اوکراین را صادر کرد.
    آمریکا ۷۲۵ میلیون دلار دیگر سلاح به اوکراین می‌دهد

    به گزارش  نخست نیوز ، به نقل از پایگاه شبکه راشاتودی، کاخ سفید مشخص نکرد این بسته جدید کمک‌های تسلیحاتی آمریکا برای اوکراین شامل چه اقلامی است و تنها به ذکر این مساله بسنده کرد که قرار است با برداشت از “خدمات و اقلام نظامی”وزارت دفاع آمریکا تامین شود.

    با این وجود پنتاگون بعدا شفاف سازی کرد که این بسته شامل “مهمات بیشتر برای سامانه‌های موشکی هیمارس”، هزاران گلوله توپخانه کالیبر ۱۵۵ میلی متر و بیش از ۲۰۰ دستگاه خودروی هاموی دیگر است.

    چند روز قبل آمریکا به اوکراین وعده داد، تحویل دو سامانه از مجموع هشت سامانه دفاع هوایی NASAMS که قولش را از مدتها قبل به اوکراین داده بود تسریع می‌کند. با این وجود بسته کمک‌های تسلیحاتی جدید شامل قابلیت‌های ضدهوایی بیشتر نخواهد بود.

    پس از موج سنگین حملات موشکی روسیه به اوکراین در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته قبل، واشنگتن و متحدانش در ناتو متعهد به تقویت ظرفیت دفاع هوایی اوکراین شدند. مسکو اعلام کرد، این موج حملات، پاسخی به “تاکتیک‌های تروریستی” به کار گرفته شده توسط کی‌یف، شامل برنامه‌های خرابکارانه علیه نیروگاه هسته‌ای کورسک و خط لوله انتقال گاز ترک استریم و همچنین بمب گذاری با کامیون در پل کریمه بودند.

    این اولین بسته پس از موج حملات موشکی هفته گذشته روسیه به چند شهر اوکراین است. با اعطای این بسته، مجموع کمک‌های امنیتی آمریکا برای اوکراین از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه به بیش از ۱۷.۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

    وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، محتویات این بسته جدید کمک‌ها که اولین بار توسط رویترز گزارش شد، شامل موشک های ضد تشعشع پرسرعت (HARMs) و توپخانه هدایت شونده دقیق و همچنین تجهیزات پزشکی است.

    یک مقام آمریکایی به رویترز گفت، هدف این بسته کمکها تقویت توانایی اوکراین برای غلبه بر روسیه در ضد حمله، تاکتیکی که دستاوردهای رضایت‌بخشی در هفته‌های اخیر برای اوکراین به همراه داشته است.

    آمریکا قدرتمندترین حامی اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور بوده و میلیاردها دلار کمک نظامی و مالی و همچنین داده‌های اطلاعاتی در اختیار این کشور قرار داده است. کمک‌هایی که واشنگتن به کی یف تحویل داده شامل مقادیر زیادی تسلیحات سنگین، از جمله بیش از ۱۵۰ دستگاه توپخانه، ۲۰ هلیکوپتر مدل Mi-۱۷، ۲۰۰ نفربر زرهی مدل M۱۱۳، صدها دستگاه خودروی نظامی هاموی و حداقل ۱۶ سامانه موشک انداز هیمارس بوده است. این فهرست کمک‌ها همچنین شامل بیش از ۱۴۰۰ سلاح ضدهوایی استینگر، بیش از ۸۵۰۰ سلاح ضد تانک جاولین و ۳۲۰۰۰ سلاح ضد زره دیگر به همراه حداقل ۷۰۰ پهپاد انتحاری Switchblade و تعداد نامشخصی مین ضد نفر Claymore است.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *