×
×
جدیدترین‌‌ها

باز شدن گذرگاه مرزی مسدود شده توسط معترضان در مرز آمریکا-کانادا

  • کد نوشته: 33541
  • بهمن 26, 1400
  • پر رفت و آمدترین گذرگاه مرزی آمریکا و کانادا اواخر روز یکشنبه آن هم بعد از آنکه اعتراضات علیه محدودیت‌های مربوط به مقابله با کووید-۱۹ باعث بسته شدن آن برای مدت یک هفته شده بود، بازگشایی شد و همزمان مقامات کانادا از سرکوب یک تظاهرات بزرگتر در اتاوا، پایتخت این کشور، خودداری کردند.
    باز شدن گذرگاه مرزی مسدود شده توسط معترضان در مرز آمریکا-کانادا

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این گذرگاه مشهور به “پل سفیر” پس از پاکسازی آخرین معترضان این اعتراضات تحت عنوان “کاروان آزادی” و یک هفته اقدام اعتراضی آنها در این مکان توسط پلیس، به طور کامل بازگشایی شد. همچنین شهردار شهر اتاوا با کامیون داران معترض به توافق رسید تا از خیابان‌های مناطق مسکونی دور باشند.

    شرکت موسوم به شرکت پل بین‌المللی دیترویت در بیانیه‌ای اعلام داشت: “پل سفیر اکنون کاملاً باز شده و اجازه می‌دهد بار دیگر جریان آزاد تجارت بین اقتصاد کانادا و آمریکا برقرار شود.”

    این گذرگاه معمولاً محل ۲۵ درصد از کل تجارت بین دو کشور بوده و انسداد آن از سمت کانادا تجارت در هر دو کشور را مختل کرده بود به نحوی که برخی شرکتهای خودروسازی مجبور به تعطیل کردن چندین کارخانه مونتاژ خودروی خود شده بودند.

    پلیس در ویندزور، واقع در انتاریو، اعلام کرد که در جریان اقدامات این نیرو در این گذرگاه بیش از ۲۲ نفر به طور مسالمت آمیز دستگیر شدند، هفت خودرو جابجا و پنج خودرو توقیف شدند و افسران این نیرو آخرین تظاهرکنندگان را در نزدیکی این پل متصل کننده این شهر و چند کارخانه خودروسازی کانادایی به دیترویت آمریکا پاکسازی کردند.

    با این حال تظاهرات در اتاوا، مرکز این شهر را فلج کرد و خشم ساکنان منطقه که از انفعال پلیس در قبال آنها به ستوه آمده بودند تشدید کرده و فشار ها را بر جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا که اواخر یکشنبه ناظر بر برگزاری یک نشست کابینه‌اش درباره این مساله بود، افزایش داد.

    این تظاهرات در سراسر کانادا و فراتر از آن انعکاس پیدا کرد و کاروان‌های مشابهی در فرانسه، نیوزیلند و هلند به راه افتاد. وزارت امنیت داخلی آمریکا هشدار داد که ممکن است تدارکاتی برای به راه انداختن کاروان‌های مشابه کامیون‌داران در این کشور در دست انجام باشد.

    گذرگاه “پل سفیر”، علیرغم شکسته شدن تظاهرات، به دلیل طوفان شدید برف که منطقه را پوشاند همچنان در بخش عمده روز بسته بود. درو دیلکنز، شهردار ویندزور گفت که زمانی که مقامات ایمن بودن وضعیت را تشخیص دهند این گذرگاه باز خواهد شد.

    دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه حل و فصل ظاهرا صلح آمیز این تظاهرات در کانادا را تصدیق و عنوان کرد که این تظاهرات “تأثیرات مخرب گسترده‌ای بر زندگی و معیشت مردم” در دو طرف مرز داشت.

    لیز شروود راندال، مشاور امنیت داخلی دولت آمریکا در بیانیه‌ای گفت: “ما آماده حمایت از شرکای کانادایی خود در هر موقعیت مفیدی هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که جریان آزاد عادی تجارت بتواند از سر گرفته می‌شود.”

    در اتاوا، که در حدود ۵۰۰ مایلی شمال شرق ویندزور قرار دارد، جیم واتسون، شهردار این شهر روز یکشنبه گفت که این شهرداری با معترضانی که برای بیش از دو هفته خیابان‌های مرکز این شهر را مسدود کردند به توافق رسید که طی ۲۴ ساعت از مناطق مسکونی خارج شوند.

    واتسون بیان کرد، اگر تظاهرکنندگان اعتراض خود را به منطقه‌ای در محله “پارلمان هیل” محدود کنند و کامیون‌ها و سایر خودروهایشان را تا ظهر امروز دوشنبه از محله‌های مسکونی خارج کنند، با دیدار با آنها موافق است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *