×
×
جدیدترین‌‌ها

کانادا:
کشورهای غربی علیه چین یک جبهه تشکیل دهند

  • کد نوشته: 28672
  • دی 5, 1400
  • نخست‌وزیر کانادا با درخواست از کشورهای غربی برای تشکیل یک جبهه متحد علیه چین، پکن را به بازی دادن این کشورها در حوزه اقتصادی متهم کرد.
    کشورهای غربی علیه چین یک جبهه تشکیل دهند

    به گزارش نخست نیوز ، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا گفت کشورهای غربی باید یک جبهه متحد در برابر چین داشته باشند تا مانع از سوءاستفاده پکن از منافع تجاری برای بازی‌دادن آنها علیه یکدیگر شوند.

    ترودو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «گلوبال» اظهار داشت که کشورهای غربی در حالی که برای دستیابی به فرصت‌های اقتصادی در چین رقابت می‌کنند، توسط این کشور بازی داده شده‌اند.

    به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از این مصاحبه، وی ادعا کرد: «ما در حال رقابت بوده‌ایم و چین هر از گاهی هوشمندانه با ما در بازار آزاد و رقابتی بازی می‌کند».

    نخست‌وزیر کانادا همچنین افزود: «ما باید کار بهتری برای همکاری با یکدیگر انجام دهیم و محکم بایستیم تا چین نتواند به روش خود بازی کند و ما را در مقابل یکدیگر قرار دهد».

    روابط چین و کانادا از سه سال پیش و در پی بازداشت «منگ وانژو» مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی در فرودگاه ونکوور به تنش و تقابل کشیده شد.

    اقدام کانادا در بازداشت منگ وانژو و طرح احتمال استرداد او به آمریکا با واکنش سریع و تند مقام‌های دولت چین مواجه شد و پکن از همان روز اول بازداشت، فشارها بر اتاوا و واشنگتن را برای آزادی این تبعه چینی آغاز کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *