×
×
جدیدترین‌‌ها

سالیوان:
فشارها بر چین درباره تغییرات جوی افزایش می‌یابد

  • کد نوشته: 28025
  • آذر 27, 1400
  • مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، بر این باور است که فشارها بر چین با هدف ارائه یک برنامه اساسی‌تر درباره تغییرات جوی نسبت به آنچه که اکنون وجود دارد، افزایش می‌یابد.
    فشارها بر چین درباره تغییرات جوی افزایش می‌یابد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوال مطرح شده در اندیشکده شورای روابط خارجی مبنی بر اینکه آیا دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به دنبال اهداف جاه طلبانه‌تر در پی اجلاس اخیر آب و هوایی در گلاسکو است یا خیر، گفت: فکر می‌کنم باید اینطور باشد چون برای رسیدن به جایی که می‌خواهیم، جاه طلبی بیشتری لازم است، یعنی محدود کردن گرمایش به زیر ۱.۵ درجه سانتیگراد.

    سالیوان همچنین ادامه داد: چین بخش بزرگی از انتشار گازهای گلخانه‌ای در سطح جهان را در اختیار دارد. در ماه‌های پس از برگزاری این اجلاس، فکر می‌کنم تمرکز باید بر روی تغییر و فشار بر چین باشد تا راهکاری اصولی را نسبت به آنچه وجود دارد درباره تغییرات آب و هوایی ارائه کند.

    وی افزود: نمی‌خواهم از الفاظ مربوط به راه‌های رقابتی، چالشی یا تهدیدآمیز صحبت کنم بلکه به نظرم تنها راه برای حل این مشکل چه برای چین و چه برای بقیه کشورهای جهان این است که هر کشوری اقداماتش را تسریع بخشد. سایر کشورها هم باید اقداماتی را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی انجام دهند.

    توقف استفاده از زغال سنگ مهمترین محور گفتگوها در اجلاس آب و هوایی گلاسکو بود و کشورهای شرکت کننده در نهایت با کاهش مصرف این ماده به عنوان بخشی از تلاش‌هایشان به منظور نگهداشتن تغییر دما تا ۱.۵ درجه سانتیگراد توافق کردند.

    آژانس بین‌المللی انرژی نیز روز جمعه اعلام کرد، چین مسئول بیش از نیمی از تولید برق جهانی با سوخت زغال سنگ است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱ شاهد رشد ۹ درصدی هم باشیم.

    چین قبلا قول داده که مصرف زغال سنگ را کاهش دهد اما این کار را پس از ۲۰۲۵ انجام می‌دهد. در اجلاس آب و هوایی گلاسکو، چین و آمریکا بیانیه‌ای مشترک صادر کرده و متعهد شدند تا همکاری‌های خود را در زمینه تغییرات جوی و همچنین برنامه‌های ملی‌ تسریع بخشند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *