×
×
جدیدترین‌‌ها

تبریزی در گفتگو با نخست ورزشی اظهار داشت :
ایران قهرمان بدن‌سازی آماتور در جهان

  • کد نوشته: 15088
  • مرداد 6, 1400
  • تنها اسطوره بدن‌سازی و پرورش اندام در تاریخ است که سه بار قهرمان قهرمانان جهان شد.وی با حضور در دفتر موسسه رسانه گستر نخست درباره جایگاه بدن‌سازی و پرورش اندام ایران در جهان گفت: خوشبختانه ورزشکاران ما حضوری موفق را در جهان تجربه کرده‌اند و ما در بخش آماتور در جهان حرف اول را می‌زنیم. […]

    ایران قهرمان  بدن‌سازی آماتور در جهان

    تنها اسطوره بدن‌سازی و پرورش اندام در تاریخ است که سه بار قهرمان قهرمانان جهان شد.وی با حضور در دفتر موسسه رسانه گستر نخست درباره جایگاه بدن‌سازی و پرورش اندام ایران در جهان گفت: خوشبختانه ورزشکاران ما حضوری موفق را در جهان تجربه کرده‌اند و ما در بخش آماتور در جهان حرف اول را می‌زنیم.

    علی تبریزی نوری 7 سال عضو تیم ملی ایران بوده و طی این مدت افتخارات بسیاری کسب کرد. وی کارشناس خبره و عضو هیات ‌رییسه فدراسیون بدن‌سازی و پرورش اندام ایران است. در تیرماه 1351 در شهر مشهد متولد شد، قهرمان ۳دوره اورال جهان در بدن‌سازی و پرورش اندام ،۷طلا و ۲نقره جهان،۷طلای آسیا و کسب ۴طلا و یک نقره در مسابقات و تورنمت‌ها ازجمله افتخارات این ورزشکار است.

    جایگاه بدن‌سازی استان در کشور

    تبریزی درباره جایگاه بدن‌سازی و پرورش اندام خراسان رضوی در کشور می‌گوید: طی ۱۰ سال گذشته حضور من و برادرانم و همچنین سامان سرابی،ساقی،جواد سلطانى و محسن عباسپور در این رشته در کشور رقیب نداشتیم اما با کنار رفتن ما متاسفانه استعدادیابی و نخبه پروری صورت نگرفت و بدن‌سازی در مشهد از روزهای طلایی خود فاصله گرفت ولی طی یکی دو سال اخیر بدن‌سازی و پرورش اندام در جایگاه نخست کشور قرارگرفته است.

    بدن‌سازی در آمریکا

    وی درباره جایگاه بدن‌سازی در آمریکا می‌گوید: در این کشور بخش خصوصی است که به جد فعالیت می‌کند و ورزشکار زمانی می‌تواند جایگاهی برای خود داشته باشد که بخش خصوصی تمایل به سرمایه‌گذاری پیدا کند و این امر زمانی اتفاق می‌افتد که رسانه‌ها و مطبوعات به این ورزشکار رویکرد مثبتی داشته  باشند تا بتواند حامیان و اسپانسرهای قابل مطرحی را جذب کند از طرف دیگر بروکراسی و ارتباطات در آمریکا و اروپا نقشی ندارد و سازمان‌های دولتی هیچ‌گونه احاطه و تسلطی روی مدیریت و سکان‌داری ورزش ندارند و همه تصمیمات بر عهده بخش خصوصی است بنابراین افراد به‌اندازه زحمت و تلاش خود به افتخارات ورزشی دست پیدا می‌کنند.

    نقش مکمل‌ها در ورزش

    تبریزی در خصوص استفاده ورزشکاران از مکمل‌ها و داروها در این رشته در میان برخی از ورزشکاران بانوان و آقایان مرسوم شده است می‌گوید: ببینید بین مکمل‌ها و داروها باید تفاوت قائل شد مکمل‌ها ضرورى است و هر ورزشکار حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای بیش از ۴۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری در حین تمرین می‌سوزاند بنابراین لازم است این حجم کالری را ریکاوری کند اما در بحث استفاده از داروها ما خط قرمز داریم و باید برحسب استانداردها و با مجوز پزشک و متخصص استفاده کرد تا سبب مشکلات حاد جسمانی به ورزشکار وارد نشود برخی از این داروها در اروپا برچسب داروهای تحقیقاتی دارند به این معنا که این داروها هنوز در حال تحقیق و بررسی هستند که متاسفانه در کشور بدون در نظر گرفتن این موارد استفاده می‌شوند و مربیان ما هم هیچ نظارتی نمی‌کند.

    بدن‌سازی بانوان

    وی درباره حضور بانوان در این رشته می‌گوید: ورزش کردن برای بانوان که مادران آینده هستند ضروری و واجب است چون معتقدم فرزندان سالم نتیجه تفکر و اندیشه مادران سالم است و وقتی بانوان رویکرد مثبتی به ورزش داشته باشند و مبارزه با وزنه‌های سنگین را تجربه کنند اعتمادبه‌نفس و توانایی آنان را برای حضور در اجتماع افزایش می‌دهد و می‌توانند به‌راحتی در برابر سختی‌ها و مشکلات زندگی دسته و پنجه نرم کنند و موفق باشند زندگی در بدن‌سازی تجربه تلاشی بزرگ را به بانوان می‌آموزد .

    آموزش

    عضو فدراسیون بدن‌سازی و پرورش اندام کشور درباره آموزش و ارتقای سطح علمی داوران و مربیان بدن‌سازی و به‌روزرسانی اطلاعات در این رشته می‌گوید: با فدراسیون مذاکراتی انجام‌شده و اگر شرایط کرونایی جامعه و مجوز ستاد مقابله با کرونا صادر شود مصمم هستیم دوره‌های بازآموزی برای مربیان و داوران را با هماهنگی فدراسیون برنامه‌ریزی کنیم. مدیریت باشگاه اورال تری در خصوص توسعه باشگاه‌داری می‌گوید: هم‌اکنون خانه ورزش و اورال تری در مشهد و تهران شعبه دارد و با تجهیز بهترین امکانات و دستگاه‌های به‌روز ورزشی همگام با دستورالعمل‌های جدید تحقیقاتی و پژوهشی که در جهان صورت می‌گیرد با کمک‌مربیان تراز اول خدمات موردنیاز  را در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *