×
×
جدیدترین‌‌ها

وزارت خارجه قطر در بیانیه ای اعلام کرد؛
دیدار نماینده قطر با «زلمای خلیل زاد» و مذاکره کننده ارشد طالبان

  • کد نوشته: 10509
  • خرداد 20, 1400
  • وزارت امور خارجه قطر با انتشار بیانیه ای از دیدار فرستاده ویژه این کشور با نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و همچنین رئیس هیأت مذاکره کننده طالبان در دوحه خبر داد.
    دیدار نماینده قطر با «زلمای خلیل زاد» و مذاکره کننده ارشد طالبان

    به گزارش خبرگزاری نخست نیوز به نقل از اسپوتنیک، اوایل روز چهارشنبه «سهیل شاهین» سخنگوی گروه طالبان اعلام کرد که تیم مذاکره کننده این گروه و دولت افغانستان روز سه شنبه پیرامون شتاب بخشیدن به روند گفتگوها با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

    در همین ارتباط، «مطلق بن ماجد القحطانی» فرستاده ویژه قطر در امور ضدتروریسم و میانجی‌گری برای حل مناقشه، روز چهارشنبه با «زلمای خلیل زاد» فرستاده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان و همینطور «عبدالحکیم شیخ» رئیس هیأت نمایندگی طالبان برای گفتگوهای بین افغان در دوحه دیدار و گفتگو کرد.

    وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه دو طرف در مورد روند صلح جاری و گفتگوهای دوحه صحبت کردند، اعلام کرد: «دکتر مطلق بن ماجد القحطانی فرستاده ویژه وزارت خارجه (قطر) در امور ضدتروریسم و میانجی‌گری برای حل مناقشه، روز چهارشنبه با زلمای خلیل زاد و هیأت همراهش دیدار کرد».

    در ادامه این بیانیه آمده است که نماینده ویژه قطر همچنین با «شیخ عبدالحکیم شیخ» مذاکره کننده ارشد طالبان دیدار کرده است. القحطانی در دیدار با این مقام طالبان وضعیت فرآیند صلح در افغانستان را مورد بررسی قرار داد.

    گفتنی است، گفتگوهای صلح میان مقامات کابل و طالبان سپتامبر گذشته در پایتخت قطر آغاز شد. در اوایل دسامبر، کابل و طالبان اعلام کردند که بر سر چارچوب گفتگوها به توافق رسیده‌اند و از این رو اجازه دادند که مذاکرات بعدی در مورد موضوعات ماهوی برگزار شود. هرچند از آن زمان تاکنون پیشرفت اندکی حاصل شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *