×
×
جدیدترین‌‌ها

نایب قهرمانی رقابتهای آتش نشان کشور به تیم مشهدی رسید

  • کد نوشته: 108307
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۳
  • نخستین دوره چالش آتش نشانان کشورکه به میزبانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد مقدس و اداره کل ورزش و جوانان و هیات همگانی مشهد برگزار شد با معرفی تیم ها و نفرات برتر پایان یافت. 
    نایب قهرمانی رقابتهای آتش نشان کشور به تیم مشهدی رسید

    به گزارش نخست نیوز ، مجید خروشیمدیر عامل سازمان آتش نشانی مشهد با اعلام این خبر گفت: در پایان این رقابت‌ها که در دو بخش تیمی و انفرادی برگزار شد تیم تهران به مقام قهرمانی دست یافت و تیم های مشهد الف وپتروشیمی زاگرس به ترتیب رتبه های دوم و سوم را کسب کردند. 

    حمید رضا کافی نیا با اشاره به این که کاپ اخلاق این دوره از رقابت‌ها به تیم آتش نشان سازمان بنادر اهدا شد،افزود: در بخش انفرادی که در دو گروه سنی برگزار شد.در رده سنی زیر ۳۵ سال امین احمدی پور( تبریز),رضا انصاری( سازمان بنادر) ورضا رضاییان( پتروشیمی زاگرس) به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.ودر رده سنی بالای ۳۵سال اسماعیل آزمون( تهران) به مقام اول دست یافت.حسین الیکایی هلستان(سازمان بنادردوم) و محمد سراج ( طرقبه مشهد) به ترتیب رتبه های دوم و سوم را کسب کردند.

    وی در خصوص اهداف برگزاری این رقابت‌ها اظهار داشت: هدف از برگزاری مسابقات چالش آتش‌نشانان کشور، ارتقاء توانمندی‌های جسمانی و عملیاتی آتش‌نشانان در شرایط سخت و پرفشار در صحنه حوادث واقعی است. در این مسابقات، رشته عملیاتی و عملکردی به عنوان یکی از دشوارترین بخش‌ها شناخته می‌شود که شرکت‌کنندگان را به چالش می‌کشد تا در شرایط بحرانی و تحت فشار، بهترین عملکرد خود را نشان دهند.

    مدیر عامل سازمان آتش نشانی مشهد با اشاره به این که این رقابت‌ها یادواره شهدای دفاع مقدس و شهدای آتش نشان برگزار شده است گفت: ۱۴۰ ورزشکار دراین رقابتها به صورت تیمی و ۱۸ نفر به صورت انفرادی ۲۹شهریور ماه در ایستگاه شماره 7 مشهدبه رقابت پرداختند.

    کافی نیابا اشاره به این که برگزاری مسابقات ورزشی تخصصی آتش نشانان ایجاد مهارت، دقت و افزایش سرعت عمل، بالا بردن توان عملیاتی و افزایش اعتماد عمومی به توانمندی آتش نشانان و امدادگران کشور را افزایش و انگیزه همکاران را برای خدمت بیشتر به جامعه هدف تحت تاثیر مثبت قرارمی دهد تصریح کرد: به کارگیری نیروهای توانمند و آماده بالا در بدنه سازمان اتش نشانی از جمله الویت های سازمان های آتش نشانی کشور است.

    مدیر عامل سازمان آتش نشانی مشهد در خصوص آیتم های این مسابقات گفت: رقابت‌ها برابر استاندارد مسابقات بین المللی با حضور ۲۶ تیم و ۱۸ انفرادی از سراسر کشور در بخش تیمی و انفرادی به رقابت با چالش های حمل شیلنگ ۱۹ کیلوگرمی به بالای برج به ارتفاع ۱۲ متر،بالا کشیدن شیلنگ ۱۹ کیلوگرمی با استفاده از طناب به بالای برج ،ضربه با پتک به وزنه ۷۲ کیلو گرمی و جابجا کردن آن به مسافت ۱.۵متر،حرکت زیگزاگ و حمل شیلنگ شارژ شده به مسافت ۲۳ متر حمل اصولی مصدوم به مسافت ۳۲ متر از جمله آیتم های این رقابت‌ها بود.

    رضا آذریان رییس هیات ورزش های همگانی خراسان رضوی در حاشیه برگزاری این رقابتها در باره هدف از این مسابقات گفت: هدف از برگزاری مسابقات چالش آتش‌نشانان کشور، ارتقاء توانمندی‌های جسمانی و عملیاتی آتش‌نشانان در شرایط سخت و پرفشار در صحنه حوادث واقعی است. در این مسابقات، رشته عملیاتی و عملکردی به عنوان یکی از دشوارترین بخش‌ها شناخته می‌شود که شرکت‌کنندگان را به چالش می‌کشد تا در شرایط بحرانی و تحت فشار، بهترین عملکرد خود را نشان دهند. این رقابت‌ها نه تنها مهارت‌ها و آمادگی عملکردی آتش‌نشانان را محک می‌زند، بلکه باعث افزایش روحیه تیمی و همبستگی در میان آنان نیز می‌شود. هدف اصلی ما در برگزاری این رقابت‌ها، ایجاد انگیزه برای بهبود کیفیت خدمات امداد و نجات در جامعه است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *