×
×
جدیدترین‌‌ها

از سازمان ملل تا «آلما ماتر»؛ ۱۵ دقیقه تا آزادی غزه!

  • کد نوشته: 97403
  • اردیبهشت 8, 1403
  • این روز‌ها منهتن نیویورک سیستی شاهد تقابل علم و سیاست است. تقابلی که از تناقض میان شعار‌های به ظاهر زیبای آمریکایی درباره حقوق بین الملل و حقوق بشر و آنچه عملا این روز‌ها در غزه رخ می‌دهد نشات گرفته و این تضاد فاحش بین رفتار و گفتار سیاستمداران آمریکایی نفس «آزادی» را به ترک انداخته است.
    از سازمان ملل تا «آلما ماتر»؛ ۱۵ دقیقه تا آزادی غزه!

    نخست نیوز، از سکوت و انفعال جامعه جهانی در ساختمان مرکزی سازمان ملل متحد در نیویورک تا فریاد‌های آزادی خواهانه دانشجویان و اساتید دانشگاه کلمبیا برای غزه، تنها ۱۵ دقیقه راه است. ۱۵ دقیقه‌ای که اگر سیاستمداران چشم‌هایشان را بر روی حقیقت نبندند، می‌تواند منجر به آزادی فلسطین یا دست کم محدود کردن جنایات روز افزون اسرائیل علیه غزه شود.

    این روز‌ها منهتن نیویورک سیستی شاهد تقابل علم و سیاست است. تقابلی که از تناقض میان شعار‌های به ظاهر زیبای آمریکایی درباره حقوق بین الملل و حقوق بشر و آنچه عملا این روز‌ها در غزه رخ می‌دهد نشات گرفته و این تضاد فاحش بین رفتار و گفتار سیاستمداران آمریکایی نفس «آزادی» را به ترک انداخته است.

     

    از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون بالغ بر شش ماه است که فلسطین شاهد دور جدیدی از تجاوزات رژیم اشغالگر علیه خود و در حال مقاومت زیر توپ و موشک برای رسیدن به حقوق ملی خود است. در این بالغ بر شش ماه گرچه سازمان‌های بین المللی و در راس آن سازمان ملل متحد به زبان و در لفظ درباره شرایط غزه اظهار نگرانی کرده و خواستار پایان جنگ شده اند، اما در عرصه عمل همواره زور سیاسی آمریکا و اسرائیل حتی بر تصمیمات این سازمان نیز چربیده و منجر به تداوم حملات اسرائیل بر غزه تا این لحظه شده است.

    منبع فرارو

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *