×
×
جدیدترین‌‌ها

گام های بزرگ در جهت منافع ملی

  • کد نوشته: 108208
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۳
  •  این هفته چند اتفاق بزرگ رخ داده که پرداختن به هر کدام چند مقاله و یادداشت می طلبد.
    گام های بزرگ در جهت منافع ملی

    به گزارش نخست نیوز،  سعید کوشافر_اول انفجار در معدن زغال سنگ طبس بود که باعث مرگ بیش از ۳۵ معدن کار شد و ایران را در سوگ فرو برد . در جریان این حادثه علاوه بر امدادگران مسئولان کشوری، کار و تشکل های معدنکاری و کارگری در محل ها فرستاده شد و ضمن تسلیت بر لزوم ارتقا ایمنی در محل کار کارگران تاکید کردند. این رویه درست مانند حوادث قبلی بود و بعد از مدتی فراموش شد و کسی هم پیگیر ماجرا نشد. اجتماعا چند روز بعد از این حادثه نیز به فراموشی سپرده خواهد شد و تنها چیزی که باقی می ماند داغی است بر دل خانواده های سوگوار. در حادثه ی دوم رژیم صهیونیستی حمله همه جانبه ای را به مواضع حزب الله در جنوب لبنان آغاز کرد که نباید که بنا بر آمار تا کنون بیش از ۵۰۰ شهروند شیعه لبنانی در جریان بمباران های پیاپی اسرائیل به شهادت رسیدند. به طور قطع اینجا دیگر جای درنگ، دو دستگی و نفاق نیست، عموم ملت بر حمایت از شیعیان لبنان تاکید دارند و باید تمام مسیرهای موجود اععم از دیپلماتیک و درمانی و اقتصادی حتی گزینه های نظامی را برای دفاع از شیعیان لبنان در دستور کار قرار داد.

    در عین حال اکنون فرمان آن است تا آنها که ادعای شجاعت و مبارزه عملی با رژیم صهیونیستی را دارند با ثبت نام و اعزام به جنوب لبنان در کنار رزمندگان مقاومت و شهادت خود را محک بزنند.

    اما رویداد سوم مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان به آمریکا برای شرکت در اجلاس سازمان ملل است فرصتی که باید در جهت تشریح اهداف و برنامه های جدید دولت در جهت تنش زدایی و ارتباط با جهان از آن استفاده شود.

    انصافا طی روزهای گذشته فارغ از حاشیه ها تیم دیپلماتیک ایران توانسته گام های ثبتی در این زمینه بردارد و وزیر امور خارجه کشورمان با شجاعت در حال انجام کارهای بزرگی برای احیای به برجام به عنوان قدم اول و سپس تدوین قراردادی به عنوان معتمد و به روزرسانی برجام جهت نیل به منابع حداکثر جمهوری اسلامی بردارد.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *