×
×
جدیدترین‌‌ها

ناراحتی ممکن است افزایش یابد:
موج گرما صد‌ها میلیون نفر را می‌سوزاند!

  • کد نوشته: 97400
  • اردیبهشت 8, 1403
  • معمولا ماه آوریل ماه هوای گرم در بخش هایی از جنوب و جنوب شرقی آسیا است. با این وجود، دمای هوا در ماه جاری در آن منطقه از جهان به شکلی غیر عادی بالا بوده است.
    موج گرما صد‌ها میلیون نفر را می‌سوزاند!

    نخست نیوز، آب و هوای سراسر منطقه شرق و جنوب شرقی آسیا در ماه آوریل به طور کلی گرم است و قبل از باران های موسمی تابستانی سالانه آسیا که باعث بارندگی بر روی خاک خشک می شود از راه می رسد. با این وجود، دمای فروردین امسال در مقایسه با سال های گذشته به شکلی غیر عادی بالا بوده است.

     

    به گزارش فرارو به نقل از نیویورک تایمز، در بنگلادش که مدارس و دانشگاه‌ها در هفته جاری تعطیل هستند دمای هوا در برخی از مناطق آن کشور به بالای 42 درجه سانتی گراد رسیده است. برای تصور این وضعیت تنها کافیست بدانید که رطوبت شدید آن منطقه تا چه اندازه وضعیت تحمل گرما توسط شهروندان بنگلادشی را دشوارتر می سازد.

     

    اداره هواشناسی بنگلادش روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه اعلام کرد: “به دلیل افزایش نفوذ رطوبت ناراحتی ناشی از افزایش دمای هوا ممکن است در 72 ساعت آینده افزایش یابد”. در داکا پایتخت بنگلادش رطوبت هوا 73 درصد بود و بسیاری از مناطق ان کشور روزانه با قطع برق مواجه شده اند. “بی نظیر احمد” کارشناس بهداشت عمومی در بنگلادش و مدیر سابق اداره کل خدمات بهداشتی ملی آن کشور می گوید که موج گرما می تواند منجر به بروز موارد بیش تر ابتلا به بیماری های خاص از جمله وبا و اسهال شود. او می گوید مردم در حالت ایده آل باید سعی کنند در ساعات اولیه صبح و در شب در مواقع دیرهنگام زمانی که دما پایین تر است کارهای شان را انجام دهند. با این وجود، بیان این توصیه آسان تر از انجام دادن آن در کشوری چون بنگلادش است که بسیاری از مردم خارج از منزل مشغول به کار هستند.

     

    منبع فرارو

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *