×
×
جدیدترین‌‌ها

ضرورت رفع موانع کسب وکار

  • کد نوشته: 91457
  • بهمن 12, 1402
  • چند سالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حمایت کسب و کار تاکید می کنند اما مسوولین گویا از آن غفلت کردند و همین باعث ناراحتی ایشان شده است ، بطوریکه در در دیدار اخیر ایشان با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان با اشاره به ظرفیت و توان کاملا موثر بخش خصوصی برای تحقق اهداف کلان اقتصادی، «حمایت دولت، به‌‌ویژه رفع موانع فضای کسب و کار» و «مسوولیت‌‌پذیری بخش خصوصی» را دو ضرورت مهم و زمینه‌‌ساز بهبود اوضاع و پیشرفت چشمگیر کشور برشمردند.
    ضرورت رفع موانع کسب وکار

    نخست نیوز، دکتر علی پاکباز خسرو شاهی_رهبر انقلاب احساس مسوولیت توامان دولت و فعالان اقتصادی را لازمه استفاده بهینه از ظرفیت سرمایه‌‌های مردمی برشمردند و گفتند: مسوولیت دولت عموما متوجه رفع موانع و بهبود فضای کسب و کار است.

    رهبر انقلاب تاکید کردند: مسوولان دولتی باید به جد مساله بهبود فضای کسب و کار را دنبال و موانع را برطرف کنند.

    حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای نظارت دولت را مکمل حمایت از بخش خصوصی برشمردند و گفتند: این نظارت که با دخالت متفاوت است، مطلقا قابل اغماض نیست.

    ایشان در تبیین موانع موجود در فضای کسب‌و‌کار در درون دولت، به مشکلاتی نظیر مراکز متعدد تصمیم‌گیری، تعارض تصمیم‌گیری در بخش‌‌های مختلف دولتی و طول کشیدن بی‌‌منطق صدور مجوز فعالیت‌‌ها اشاره کردند و گفتند: به چه دلیل مذاکره برای فعالیت یک شرکت بخش خصوصی در صنایع بالادستی نفت باید سه سال طول بکشد یا بخش‌‌هایی مانند معدن و محیط‌زیست در فعالیت‌‌های بخش معدنی تصمیمات متعارض بگیرند؟

    رهبر انقلاب تاکید کردند: موانع درون دولتی فضای کسب و کار باید با مشاوره در دولت، تصمیم‌گیری رئیس‌جمهور و مدیریت معاون اول، رفع شود.حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای برخی موانع بهبود فضای کسب و کار را هم مربوط به بیرون دولت از جمله دستگاه قضایی یا قوای مسلح خواندند و گفتند: سران قوا در جلسه‌‌ای که با اختیارات لازم تشکیل می‌شود، اینگونه موانع را حل و فصل کنند و اگر به هر دلیلی نشد، به رهبری منتقل کنند.

    امید است که  با سرلوحه قرار دادن  فرمایشات رهبری ،مسوولین از بخش خصوصی حمایت جدی کنند تا  پیشرفت چشمگیر ایران با توجه به ظرفیت بالا، ثروت طبیعی فراوان، نیروی انسانی نخبه و ارتباط خوب دولت و مردم، به واقعیتی ملموس تبدیل می‌شود.

    برچسب ها حمایت کسب وکار

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *