×
×
جدیدترین‌‌ها

شرایط امروز فلسطین برای همه مردم و مسلمانان رنج‌آور است

  • کد نوشته: 83918
  • آبان 12, 1402
  • رئیس جمهور گفت: امروز شرایط فلسطین برای مردم و مسلمانان عالم رنج آور است و این شرایط را دشمنان اسلام ایجاد کرده‌اند

    شرایط امروز فلسطین برای همه مردم و مسلمانان رنج‌آور است

    نخست نیوز :رئیس جمهور کشورمان روز پنجشنبه در جمع مردم استان کردستان در میدان آزادی سنندج اظهار کرد: کردستان استان، صفا و وفا با مردمانی سخت کوش است و خداوند متعال را سپاسگزارم از اینکه در جمع باشکوه شما زنان و مردان، دختران و پسران و جوانان و نوجوانان این مرز و بوم هستم.

    وی افزود: امروز شرایطی را می گذارنیم که برای شما مردم و همه مسلمانان و مردم عالم رنج آور است، شرایطی که دشمنان اسلام برای مردم غزه پیش آوردند، مردمی که می خواهند از خانه و کاشانه و وطن خود دفاع کنند و در این راستا مقاومت و ایستادگی را برگزیدند.

    آیت الله رئیسی اضافه کرد: امروز ما ۲ صحنه را می بینیم آنچه که در غزه می گذرد، صحنه‌ای کریه، زشت، سیاه و ظلمانی و صحنه استکبار، خود بزرگ بینی، ظلم، تعدی و تجاوز است که انسان کراهت دارد بگوید این ها انسان هستند، این ها انسان نیستند بلکه حیوان هایی هستند که خود را در قالب انسان نشان می دهند. جوانان و نوجوانان فلسطینی زمینه بیداری در عالم را فراهم کردند.

    وی ادامه داد: با وجود تمام این مشکلات که دشمنان برای فلسطینی ها ایجاد کرده اند، جوانان و نوجوانان فلسطینی راه ایستادگی، شرف، عزت و تسلیم نشدن در مقابل دشمنان را طی می کنند و باید به این رشادت‌ها و ایثارگری ها افتخار کرد، چرا که حرکت آنها و خون شهدا، در عالم، بیداری ایجاد کرد، بسیاری‌ها بیدار شدند و فهمیدند آمریکایی ها جز منافع خودشان به هیچ چیزی فکر نمی کنند و ارزشی برای شرف و انسانیت قائل نیستند.

    رئیس جمهور با اشاره به اینکه دنیا امروز متوجه شده که آمریکایی‌ها عامل این جنایت در فلسطین هستند، حقوق انسانها را پایمال می کنند و مدعیان حقوق بشر ناقصان حقوق بشر هستند، افزود: جمهوری اسلامی به برکت خون شهیدان و راهنمایی های امام امت و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی سال هاست این موضوع را فریاد می زند که رژیم صهونیستی غاصب، حقوق انسان ها را لگد مال می‌کند. دنیا به حقانیت جمهوری اسلامی پی برده است.

    وی با بیان اینکه رژیم غاصب صهونیسم حکومتی است که اساس آن بر کشتار و تجاوز قرار گرفته و حکومتی جعلی است، اضافه کرد: بسیاری از ملت ها و کشورهای دنیا به حقانیت مواضع جمهوری اسلام ایران پی بردند و به برکت خون شهدای فلسطین و شهدای اقصی نقاط ایران اسلامی بیدار شدند و فهمیدند دوست و دشمن کدام است.

    آیت الله رئیسی ادامه داد: مردم بیدار و با بصیرت کردستان پیشمرگان کُرد مسلمان و زنان و مردان سلحشور این دیار همواره در مقابل شعارهای توخالی و تجزیه طلبان و معاندان ایستادگی کرده و می کنند.

    وی اضافه کرد: مردم شهرها و روستاهای استان کردستان افتخار دارند که این مرز و بوم را در مقابل دشمنان حفظ کرده اند، ضمن اینکه امنیت این سرزمین، مرهون خون شهدا است و وحدت و انسجام بین سنی و شیعه مدیون مجاهت مجاهدان و ایستادگی مردان و زنان با بصیرت است.

    رئیس جمهور با بیان اینکه این وحدت و امنیت بسیار بارارزش است، گفت: فعالیت و کار در این استان به خوبی در حال انجام است و وضعیت و شرایط در شهر و روستا به برکت انقلاب متفاوت از قبل شده است و دانش آموزان و دانشجویان و دانش پژوهان می توانند به پدران، مادران و پدربزرگ ها و مادربزرگ هایشان مراجعه کنند وضعیت شهرها و روستاها قبل از انقلاب و امروز را جویا شوند.

    منبع ایرنا

    برچسب ها فلسطین مسلمانان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *