×
×
جدیدترین‌‌ها

رویدادی مهم دولت سیزدهم با افتتاح بوستان «شهربانو وکیل آباد»

  • کد نوشته: 82330
  • مهر 29, 1402
  • دومین ماه پاییزی ۱۴۰۲مشهد مقدس شاهد افتتاح و راه اندازی مجموعه دیگری از خدمات شهری در مشهد بود در این مراسم با شکوه که جمعی ازمسوولان استانی؛شهری و شهروندان و بانوان و خانواده شهدا حضور داشتند

    رویدادی مهم دولت سیزدهم با افتتاح بوستان «شهربانو وکیل آباد»
    نخست نیوز: مشهد مقدس / مجید خروشی-  بوستان «شهربانو وکیل آباد» با مساحت۷هکتار اختصاصی بانوان راه اندازی و به بهره برداری رسید. در مراسم افتتاحیه این بوستان انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در دولت سیزدهم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای غزه بویژه کودکان و زنان این سرزمین گفت: امیدواریم شرایطی مهیا شود که بتوانیم چنین فضایی را برای شادابی؛نشاط و تفرج این عزیزان افتتاح کنیم.
    وی با اشاره به تاکید و توجه آیت الله علم الهی امام جمعه مشهد به ورزش و نشاط شادابی بانوان گفت: فعالیت های ورزشی و حضور اجتماعی بانوان با حفظ ارزش ها جای تقدیر دارد.
    و با این رویکرد باید بهترین امکانات و تجهیزات برای تحکیم خانواده برای بانوان آماده سازی شود تا هم در ورزش همگانی و هم قهرمانی پیشرو باشیم. وی با اشاره به کسب مدال های رنگین توسط بانوان در رقابت های برون مرزی اظهار داشت: شاداب؛نشاط بانوان نه تنها سبب تقویت روح و جسم آنان میشود بلکه این روحیه شادابی در میان خانواده و جامعه تقسیم خواهد شد و راهکاری مناسب برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه است.
    معاون رییس جمهور در امور بانوان تصریح کرد: امیدوارم مشهد مقدس به عنوان شهر فرهنگی به عنوان الگو و پایلوت شهر مذهبی در توسعه و توجه به ورزش بانوان در بخش همگانی و قهرمانی به جهان اسلام معرفی شود. محمدرضا قلندر شریف،در مراسم افتتاح بوستان “شهربانو وکیل‌آباد” ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی وگرامیداشت یاد شهدای فلسطین و غزه عنوان کرد: وعده خداوند حتما محقق خواهد شد و ظالمان و رژیم منحوس صهیونیستی شکست خواهند خورد.
    یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در این مراسم اظهار داشت: هر ملت و کشوری مولفه های برای اقتدار دارد ازجمله: جمعیت؛ وسعت ؛موقعیت؛ قدرت اقتصادی که اندیشه و تفکر قدرت اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در این راستا در جهت شکوفایی ؛رشد و توسعه اندیشه تلاش دارد روحیه شادابی و نشاط اجتماعی را تسریع بخشد و افتتاح و راه اندازی این اماکن مفرح در جهت روحیه بخشیدن واین توانند سازی در روح و جسم جامعه تجلی پیدا می کنند .
    اگر رژیم اشغالگر اسراییل در منطقه حضور دارد فقط به خاطر قدرت نظامی -امنیتی و اطلاعاتی است که خوشبختانه با عملیات‌های موفق آمیز مجاهدان فلسطینی در هم شکسته شد. وی در ادامه از استقبال گرم بانوان از پروژه های اختصاصی و بوستان های ویژه یاد کرد و گفت: بر این باور هستیم همه زنان جامعه هدف از فضاهایی که متناسب با شرایط آنان باشد استقبال می کنند وی تاکید کرد: در شهر مقدس مشهد جانمایی و احداث اماکن ویژه بانوان با الگوهای اسلامی و اعتقادی زمینه سازی برای رشد و تعالی جامعه می باشد شهردار مشهد با بیان اینکه امروز شاهد یک‌ روز خوب دیگر در مشهد هستیم، تصریح کرد: در ادامه افتتاح پروژه‌هایی که وعده داده بودیم امروز این پارک بسیار زیبا با معماری بسیار مناسب به همراه پروژه‌های متعدد دیگری که در این منطقه به همت همکاران ما آماده شده را تقدیم مردم خواهیم کرد. در ادامه این مراسم قلندر شریف شهردار مشهد ضمن تقدیر از عوامل اجرایی و شهرداران مناطق ۹و ۴ در خصوص امکانات و تجهیزات بوستان«شهربانو-وکیل اباد» گفت: این بوستان ویژه بانوان به عنوان سومین بوستان بزرگ مشهد با مساحت ۷هکتار با دارا بودن زمین تنیس؛جانمایی برای ورزش یوگا؛ تی اریکس؛ کافی شاپ؛ زمین ورزش کودکان؛دوچرخه سواری؛پیاده روی پیش بین شده است تا بانوان با رعایت امنیت به تفریح و ورزش مورد علاقه خود بپردازند .
    وی همچنین به افتتاح دیگر بوستان ویژه بانوان در کوهسنگی مشهد خبر داد و گفت: در صدد هستیم اماکن مفرح و شاداب برای شهروندان مشهد احداث کنیم و در این راستا پروژه بوستان در بزرگراه امام علی(ع) را در دستور کار قرار داده ایم. قلندر شریف در ادامه یاد آور شد: مسیر پیاده روی روباز با مساحت ۱۸۰۰متر ؛مسیر یک کیلومتری پیاده روی؛ ۸۵۰ متر مسیر دوچرخه سواری ؛ ۲۵۰۰ متر فضا برای ورزش کودکان و زمین تنیس روی میز ویژه معلولان ؛امفی تاتر با ظرفیت ۳۰۰نفر در اختیار بانوان قرار خواهد گرفت. وی با تاکید بر ویژه بودن پارک شهربانو، خاطرنشان کرد: این پارک از زیباترین و مدرن‌ترین پارک‌هایی است که در سطح کشور بی‌نظیر است. این پارک از ابتدا برای بانوان طراحی شده که ضمن طبیعی بودن، امکانات بسیار زیادی را برای بانوان در وسعت هفت هکتاری خود جای داده است و به عنوان یک پارک خاص بانوان، تحویل بانوان داده شده است.
    قلندرشریف اضافه کرد: پارک شهربانو شامل امکاناتی نظیر تمهیدات ورزشی، سالن اجتماعات، آمفی‌تئاتر،زمین بازی کودکان، مسیر پیاده‌روی و مسیر دوچرخه‌سواری است که برای بانوان مهیا شده است. وی با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده، تشریح کرد: استخر شهید عنوانی و ایستگاه‌ آتش‌نشانی از جمله این پروژه‌ها در منطقه چهار هستند. همچنین پروژه‌های متعدد دیگری داریم که آماده افتتاح است. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به تقاطع چهارصدهکتاری، پارک برکت در حاشیه بزرگراه امام علی و رصد خانه مشهد اشاره کرد. فاطمه سلیمی در مراسم افتتاح بوستان شهربانو وکیل آباد ویژه بانوان که به عنوان سومین بوستان بزرگ بانوان از آن یاد کرد گفت: این بوستان با مساحت ۷هکتار در باغ بزرگ وکیل برای بانوان احداث سد تا بانوان منطقه بتوانند با آرامش و امنیت کامل به تفرج و و زش بپردازند و امیدواریم این قبیل بوستان ها در شهر مشهد توسعه پیدا کند چون بانوان رکن اصلی خانواده هستند و توجه به این قشر جامعه می توانیم شهد شکوفایی و رشد جامعه در تمامی سطوح اجتماعی؛اقتصادی ؛ورزشی و هنری بچشیم.
    رییس کمسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهدتصریح کرد: هدف ما از احداث بوستان های ویژه و اختصاصی بانوان جداسازی نیست بلکه ایجاد امنیت و آرامش بیشتر برای بانوان است. حاشیه اگر چه به تصور برخی بعد مسافتی و موقعیت مکانی این بوستان برای استفاده همه مناطق شهری امکان پذیر نیست اما شهردار مشهد با خبر افتتاح بوستان ویژه بانوان در منطقه کوه سنگی و بزرگراه امام علی(ع) نوید روزهای بهتری را برای توسعه اماکن و فضاهای ورزشی اختصاصی را داد و گفت: با توجه به اقبال عمومی از بوستان های تازه تاسیس مصمم هستیم در روزهای آخر هفته این اماکن را در اختیار خانواده ها قرار دهیم تا روزی مفرح و شاداب را در میان خانواده ها تسریع بخشیم امیدواریم شهروندان با استقبال از این اماکن خستگی را از تن مشاوران و دست اندرکاران پروژه خارج کنند. گفتی است برای افتتاح این پروژه بر اساس شنیده ها مبلغ ۵۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است اما سلیمی عضو شورای شهر مشهد از بیان آمار دقیق اعتبارهزینه شده امتناع و اظهار داشت هنوز سرفصل ها و هزینه کرد دقیق اعتبارات به دست من نرسیده است بنابر این نمی توانم در این خصوص اظهار نظر دقیقی انجام دهم.
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *