×
×
جدیدترین‌‌ها

فرمانده روس: پنتاگون برای سلاح‌های زیستی از مردم اوکراین نمونه‌برداری کرده است

  • کد نوشته: 69502
  • خرداد 30, 1402
  • فرمانده نیروهای دفاع هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی روسیه امروز (دوشنبه) گفت که پنتاگون با پروژه‌های نظامی و بیولوژیک خود در سرتاسر جهان به سلاح‌های زیستی بالقوه دسترسی دارد.

    فرمانده روس: پنتاگون برای سلاح‌های زیستی از مردم اوکراین نمونه‌برداری کرده است

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال ایگور کریلوف، فرمانده نیروهای دفاع هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی روسیه گفت که مؤسسه تحقیقات نظامی «والتر رید» که تحت‌نظر پنتاگون فعالیت می‌کند، بر پروژه‌های بیولوژیک نظامی «یو-پی-۱» و «یو-پی-۲» نظارت داشته که در آن‌ها از مردم اوکراین نمونه‌های زیستی جمع‌آوری کرده است. اسنادی که به دست وزارت دفاع روسیه رسیده نشان می‌دهند که مؤسسه «والتر رید» در مطالعه مقاومت میکروب‌هایی که از سربازان اوکراینی حاضر در درگیری‌های دونباس از ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ جمع‌آوری شده در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها، شرکت داشته است. این مؤسسه شبکه‌ای از شعبه‌های خارجی دارد.

    کریلوف گفت: شعبه‌های این مؤسسه در سرتاسر جهان به ارتش آمریکا اجازه دسترسی به گونه‌های چشمگیری از پاتوژن‌ها را داده که به شکل بالقوه، عامل تسلیحات بیولوژیک هستند؛ از جمله تب‌های ماربورگ، ابولا و دره ریفت و همچنین مالاریا.

    کریلوف افزود که به دلیل نگرانی جامعه جهانی، پنتاگون هنگام سازماندهی پروژه‌های دومنظوره خود در حوزه بیولوژی وادار به تغییر تاکتیک می‌شود.

    او تأکید کرد که دلیل انتقال مطالعات زیستی آمریکا به کشورهای ثالث از جمله اوکراین، خطر بالای حوادث در این آزمایشگاه‌هاست.

    کریلوف مدعی شد که افزایش آنفلوانزای پرندگان در روسیه به دلیل مهاجرت پرندگان آلوده‌شده از اوکراین است.

    این مقام روس همچنین ادعا کرد که انگلیس هم سالانه ۱.۹۲ میلیارد دلار بر آزمایشگاه‌های زیستی دومنظوره سرمایه‌گذاری کرده و در این حوزه از سیاست آمریکا حمایت می‌کند.

    منبع : ایسنا isna.ir/xdP5g5

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *