×
×
جدیدترین‌‌ها

مدیرعامل آبفا استان:
مصرف آب در کرمانشاه ۲۰ درصد بیشتر شده است

  • کد نوشته: 103572
  • مرداد 7, 1403
  • مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از افزایش حدود ۲۰ درصدی مصرف آب در کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و از مشترکان خواست در روزهای گرم پیش رو نهایت همکاری را در مدیریت مصرف آب داشته باشند.
    مصرف آب در کرمانشاه ۲۰ درصد بیشتر شده است

    به گزارش نخست نیوز، رضا داودی در گفت‌وگو با نخست، از گرمای کم سابقه در کشور و به تبع آن استان کرمانشاه یاد کرد که تاثیر مستقیم بر افزایش مصرف آب داشته و افزود: در کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد و نسبت به هفته‌های گذشته که شدت گرما کمتر بود، ۱۷ درصد افزایش مصرف آب داشته‌ایم.

    وی ادامه داد: ممکن است طی روزهای گرم آینده، افزایش مصرف آب در کرمانشاه به حدود ۲۵ درصد نیز برسد.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: با وجود این افزایش مصرف، با اقداماتی که طی دو سال اخیر هم در زمینه استفاده از منابع جدید آب و هم تکمیل زیرساخت‌های انتقال آب صورت گرفته، خوشبختانه هم اکنون مشکل جدی از نظر قطعی و افت فشار در نقاط مختلف کرمانشاه نداریم.

    بهترین تابستان آبی کرمانشاه در پیش است

    داودی در ادامه از شرایط مطلوب تامین آب کرمانشاه در تابستان امسال نسبت به سنوات گذشته یاد کرد و گفت: همانطور که به مردم قول داده بودیم، امسال تابستان بهتری را نسبت به سنوات گذشته تجربه می‌کنیم و بازخوردی که از مردم هم از طریق سامانه ۱۲۲ و هم از طریق فرمانداران و مسئولین محلی دریافت می‌کنیم، نشان‌ می‌دهد شرایط در سراسر استان و خصوصا شهر کرمانشاه نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهتر است.

    وی خاطرنشان کرد: برای پایداری تامین آب در نقاط مختلف استان دو اقدام مهم انجام شد، در درجه اول منابع آبی جدیدی را وارد مدار کردیم و در گام دیگر زیرساخت‌های انتقال آب خصوصا بین حوزه‌ای تقویت شد.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: نتیجه این اقدامات باعث شده با وجود گرمای هوا و افزایش مصرف آب، مشکل جدی برای تامین آب در نقاط مختلف استان نداشته باشیم.

    به گفته این مسئول، شهرهای مختلف استان از جمله کرمانشاه، جوانرود، هرسین، صحنه، پاوه، بانه‌وره، میر آباد و حتی روستاهای استان شرایط بسیار بهتری را نسبت به سنوات گذشته تجربه می‌کنند و با کمترین تنش آبی نسبت به سنوات گذشته مواجهیم.

    داودی عنوان کرد: هم اکنون در شهر کرمانشاه خطوط انتقال آب در حوزه شرق و جنوب در مراحل نهایی بوده و با تقویت این بخش، تامین آب پایدار برای بلندمدت انجام خواهد شد.

    وی تاکید کرد: با مجموع اقداماتی که در تکمیل خطوط بین مخازن شهر کرمانشاه صورت گرفته، مشکلات تامین آب برای نقاط مختلف شمال، جنوب، شرق و غرب کرمانشاه برای همیشه مرتفع شده و یا به زودی مرتفع خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلا استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هم اکنون کمتر نقطه‌ای در شهر کرمانشاه مشکلی در زمینه آب دارد، افزود: اکنون تماس‌های مردمی با ما نیز صرفا مربوط به شکستگی‌ها بوده و دیگر تماس مبنی بر افت فشار و قطعی نداریم.

    داودی تداوم این شرایط را نیازمند همراهی مشترکین دانست و گفت: در درجه اول تقاضا داریم مدیریت مصرف در دستور کار باشد و شهروندان از مصارف بی‌رویه و شست و شوهای بی‌مورد خودداری کنند.

    وی همچنین استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب را نیز ضروری برشمرد.

    وی تاکید کرد: در ساختمان‌های مرتفع خصوصا برای طبقات سوم و چهارم به بعد که احتمال افت فشار وجود دارد، لازم است مشترکان برابر میزان نیازی که دارند از مخزن استفاده کرده و بر روی مخازن خود نیز پمپ نصب کنند تا فشار مناسب آب برای آنها تامین شود

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه استفاده از پمپ به صورت مستقیم بر روی شبکه و قبل از مخزن را تخلف اعلام کرد که مشمول جریمه خواهد شد و یادآوری کرد: این کار باعث ایجاد اختلال در شرایط هیدرولیکی شبکه شده و باعث می‌شود مشترکین پایین دست با افت فشار و حتی قطعی آب مواجه شوند.

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *