×
×
جدیدترین‌‌ها

وزارت ورزش و تاسیس بیمارستان تخصصی برای ورزشکاران 

  • کد نوشته: 103495
  • مرداد 6, 1403
  • در کشورمان ، تقریبا ۴میلیون ورزشکار حرفه ای و آماتور ، تحت پوشش فدراسیون پزشکی ایران فعالیت می کنند .
    وزارت ورزش و تاسیس بیمارستان تخصصی برای ورزشکاران 

    به گزارش نخست نیوز، مهرشاد عنبری-با توجه به استاندارد نبودن ورزشگاه‌های ایران مخصوصا زمین های فوتبال با چمن مصنوعی ، شاهد مصدومیت های فراوانی در طول سال بوده که پرهیز از آنها اجتناب ناپذیر است .
    برای درمان بعضی ازآسیب های جدی و نیاز به درمان و متعاقبا فیزیوتراپی ، ورزشکاران و یا والدین باید هزینه های سرسام آوری را متقبل شوند و متاسفانه،همه باشگاهها به دلیل عضویت ورزشکاران در فدراسیون پزشکی از پرداخت هزینه مصدومان خودداری می کنند. یا بعبارتی در بودجه سالانه شان برای مصدومان نرخی تعیین نشده است .
    از سوی دیگر بعضی از ورزشکاران و خانواده ها بدلیل عدم  شناخت لازم از متخصصان این امر و بدلیل کاهش هزینه های تحمیلی و پرهیز از آن، ترجیح می دهند به بعضی از  پزشکان بی تجربه مراجعه و در نتیجه در درمان خود ناکام می مانند که این معضل بصورت اپیدمی در کشور فراوان دیده می شود .
    در شاخص بعد ،با ارائه مدارک پزشکی از سوی آسیب دیدگان به فدراسیون و فرآیند زمانی، جهت بررسی و کنترل مدارک ، بخش ناچیزی از هزینه ها پرداخت می شود که دلخوری و رنجش هایی را برای خانواده ها بهمراه دارد.
    هرچند گفتگو در این فضا بسیار بوده و از حوصله این انشا خارج است .
    اما علتی که سبب نگارش این یادداشت شد این بود که وزارت ورزش برای استحکام بخشیدن به رسالت خود و درمان زودهنگام با هزینه های دولتی ، نسبت به تأسیس یک بیمارستان تخصصی برای کلیه ورزشکاران اقدام نماید تا در صورت مصدومیت ورزشکاران آنها را تحت پوشش درمانی صفر تا صد قرار دهد .
    نتیجه این تفکر کاهش هزینه ، مراجعه به پزشکان متخصص مورد تایید فدراسیون ، و ارایه خدمات یکسان به همه ورزشکاران آسیب دیده خواهد بود.
    هر چند فدراسیون پزشکی با بعضی از بیمارستانها طرف قرار داد می باشد امااین نوع قرار دادها گاها مشکلاتی در پذیرش و نوع درمان برای مصدومان ایجاد می کندکه از فرایند درمانی مطلوب و نتیجه بخش خارج است  .

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *