×
×
جدیدترین‌‌ها

«اپسد» از ایجاد مرکز منطقه‌ای پارلمانی پایش گرد و غبار حمایت می‌کند

  • کد نوشته: 69235
  • خرداد 26, 1402
  • رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از حمایت اپسد برای ایجاد مرکز منطقه‌ای پارلمانی پایش گرد و غبار خبر داد.

    «اپسد» از ایجاد مرکز منطقه‌ای پارلمانی پایش گرد و غبار حمایت می‌کند

    به گزارش نخست نیوز ، سمیه رفیعی در حاشیه بیستمین کنفرانس اپسد (APPCED) و در کمیته تدوین بیانیه پایانی اجلاس، بیان کرد: کشورها باید به بهبود زندگی و محیط زیست مردمی که تحت تحریم هستند، توجه و تعهد بیشتری داشته باشند.

    وی در ادامه با افزودن بندی به بیانیه پایانی اجلاس، خواستار توجه بیشتر کشورهای عضو اپسد به اثرات تحریم بر زندگی و محیط زیست کشورهایی شد که تحت تاثیر اقدامات قهری یکجانبه هستند.

    همچنین در این نشست پیشنهاد وی مبنی بر حمایت اپسد از تشکیل مرکز منطقه ای پایش گرد و غبار به منظور بهبود کیفیت زندگی ملتها با اکثریت آرا مصوب شد.

    سمیه رفیعی، رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در حاشیه بیستمین کنفرانس اپسد (APPCED) با یونگ لی، رئیس مجمع اپسد دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت افزایش تعاملات منطقه ای میان پارلمان ها، از اپسد به عنوان یک مجمع پارلمانی پرسابقه در آسیا یاد کرد.

    وی در ادامه اظهار کرد: این مجمع برای کارآمدی بیشتر نیازمند بکارکیزی راهکارهای عملیاتی است تا از سطح صدور بیانیه فراتر رفته و کمیته های تخصصی تشکیل دهد که دارای قوه نظارت و پیگیری بیشتری باشند.
    رفیعی همچنین در ادامه از حمایت کره جنوبی برای کسب جایگاه نائب رئیسی اپسد تقدیر کرد.

    یونگ لی – رئیس اپسد نیز در این دیدار ضمن تقدیر از همکاری های مجلس شورای اسلامی با مجمع اپسد از پیشنهاد رئیس فراکسیون محیط زیست ایران استقبال و بر لزوم گسترش فعالیت های اپسد و عملیاتی شدن تصمیمات با کمک تخصصی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

    منبع : ایسنا isna.ir/xdP49v

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *